Мaystrenko & partners
тренінг

Управління дебіторською заборгованістю та повернення боргів





Цільова аудиторія

Тренінг для: торгових представників, менеджерів з продажу, супервайзерів, керівників відділів продажів, комерційних директорів, спеціалістів зі стягнення заборгованості та всіх, хто прагне скоротити дебіторську заборгованість без втрати обороту.

Ціль заходу

«Продаж - це дві половинки одного яблука: відвантаження (або надання послуги) та отримання оплати»

   Найчастіше однією з базових умов співробітництва є відстрочка платежу. Але водночас настає ризик настання простроченої або навіть втраченої заборгованості. Тому для таких організацій поряд із навичками продажів, життєво необхідно освоювати і навички отримання вчасних оплат від своїх клієнтів та отримання дальніх боргів. Тренінг з управління дебіторською заборгованістю саме про це.

Цей тренінг спрямований на:

  • Скорочення простроченої дебіторської заборгованості (ПДЗ) без зменшення обсягів продажу
  • Вибудовування ефективної системи отримання платежів клієнтів у договірних термінах оплати
  • Роботу з дальніми боргами та злісними неплатниками
  • Розуміння психології клієнта під час розподілу оплат за умов дефіциту його коштів. Психологічна пастка: Кому з постачальників клієнт заплатить першому?
  • Профілактичні заходи недопущення «прострочення»
  • Вирішення питань щодо оплати ДО претензійно-позовно-судової роботи

В результаті цього навчання Ви:

  • Дізнаєтесь принципи управління дебіторською заборгованістю (ДЗ) в організації.
  • Засвоїте стратегії скорочення простроченої дебіторської заборгованості (ПДЗ).
  • Навчитеся дієвим прийомам комунікації щодо погашення заборгованості та методів етичного тиску на боржників.
  • Навчитеся скорочувати ПДЗ, не перериваючи відвантаження та не погіршуючи стосунки з клієнтами.
  • Навчитеся працювати з «далекими боргами», зі злісними неплатниками та з іншими гострими питаннями.
  • Зробите аудит та розвинете особисті якості, що сприятимуть підтримці дебіторської заборгованості в межах встановлених норм.
  • Побачите свої зони зростання, а також отримаєте імпульс та інструменти для розвитку.

Програма

Чинники, що впливають на стан дебіторської заборгованості у компанії

  • Вивчення власних обмежуючих упереджень учасників щодо своєчасного збору дебіторської заборгованості.
  • Чому в організації, у відділі або у конкретного співробітника виникає ПДЗ?
  • Позиціонування Менеджера та Компанії продавця для ефективного збору ДЗ. Ким мені потрібно стати, щоб мені вчасно платили дебіторку?
  • Проактивне та реактивне мислення у роботі з ПДЗ.

Практикум: «Дослідження власних упереджень щодо отримання своєчасних оплат від клієнтів».

Про дебіторську заборгованість

  • Класифікація видів та типів дебіторської заборгованості.
  • Які негативні наслідки простроченої ДЗ для організації, і як вона впливає на Прибуток, наявність Зворотних коштів та наявність Ходових позицій на складі.
  • Методи та формули розрахунку простроченої ДЗ.
  • Галузеві та локальні норми простроченої ДЗ.

Принципи та стандарти роботи з ДЗ

  • Основні принципи та стандарти роботи з дебіторською заборгованістю.
  • Принципи обліку дебіторської заборгованості організації.
  • Стратегії зменшення простроченої ДЗ для різних категорій клієнтів та ринків.
  • Принципи створення системи керування ДЗ.
  • Посади та ролі в компанії, які можуть брати участь у зборі та контролі дебіторської заборгованості. Хто ж має збирати дебіторку?

Практикум: «Розробка стратегії скорочення ПДЗ для моєї організації» та/або «Формування системи управління ДЗ для моєї організації».

Платіжна дисципліна клієнтів та контроль її дотримання

  • Психологія клієнта за умов дефіциту коштів на оплату постачальникам: Кому ваш клієнт заплатить насамперед?
  • Категоризація клієнтів за своєчасністю оплати.
  • Принципи формування платіжної дисципліни у різних категорій клієнтів.
  • Створення алгоритмів роботи з простроченими боржниками з кожної категорії.
  • Системний підхід та превентивні заходи недопущення «прострочення».
  • Як налаштувати систему звірок відвантажень та оплат із клієнтами.

Правила комунікації та техніки впливу на боржників

  • Техніки та методи повернення боргів, не доводячи справу до суду.
  • Прийоми впливу на боржника. М'які та жорсткі методи.
  • Вибір методу залежно від категорії боржника та його «злісності».
  • Як поводяться боржники різних психотипів, з різних методів типування?
  • Який вибрати стиль комунікації з боржником, щоб отримувати оплати та продовжити відвантаження?
  • Як створити чітку домовленість із клієнтами про своєчасний збір оплат за поставлену продукцію?
  • Інтонація, текст, невербаліка під час спілкування з боржником.
  • Скрипти впливу на мислення боржника.
  • Що робити, якщо розмова проводиться на підвищених тонах?
  • Робота з конфліктами у ситуаціях пов'язаних із поверненням боргів.
  • Управління емоціями під час спілкування з дебітором.

Практикум: «Повернення дальнього боргу від агресивно налаштованого клієнта»

Гострі питання з клієнтами-боржниками

  • Коли слід зупиняти відвантаження (або надання послуги) боржнику і як зробити так, щоб були витримані плани погашення заборгованості?
  • Плюси та мінуси різних стратегій продовження відвантажень (або надання послуг) з одночасним скороченням ПДЗ.
  • Як вчинити, якщо клієнт зовсім відмовляється платити за отриманий та проданий ним товар (або за надані послуги)?
  • Що робити, якщо претензійно-позовна діяльність щодо боржника неможлива?
  • Що потрібно терміново зробити, якщо боржник, набравшись у вас продукції, всім іншим постачальникам вже перестав платити, а ви тільки про це дізналися?

Що робити, якщо в організації поганий показник ПДЗ?

  • За які терміни можна скоротити мою ПДЗ та на скільки?
  • Як скорочувати «прострочення» без втрат у кількості та якості клієнтів?
  • З чого почати? Алгоритм дій.
  • Підводне каміння та вузькі місця при скороченні ДЗ. До чого потрібно підготуватися заздалегідь, щоби все вийшло?
  • Матриця ризиків при швидкому скороченні ПДЗ та стратегії їх подолання.

Практикум: «Формування матриці ризиків та їх подолання для вашої ситуації».

Додаткова інформація

    В результате тренинга участники получат для своей специфики – стратегии сокращения ПДЗ, стандарты, элементы системы, эффективные фразы, скрипты, речевые модули, стратегии переговоров - которые сформируют с помощью тренера, на основании преподаваемого материала, примеров из рабочей тетради, а также выученных техник и методов.

   Тренинг максимально адаптируется под специфику организации. Все упражнения строятся на рабочих кейсах сотрудников.

   По согласованию проводится дотренинговая диагностика, а также послетренинговое сопровождение.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші тренінги у категоріях:Менеджмент, управління, KPIПереговори, риторика, ораторське мистецтвоПродажі, кол центр, робота з клієнтами

Дивіться також усі тренінги в Києві, ЗВО/ВНЗ в Києві, коледжі в Києві, курси в Києві, репетиторів в Києві, роботу в Києві.