Хто допоможе бізнесу більше заробляти?

Запит — відсутні продажі. Що маємо робити: навчати персонал, збільшувати бюджет на рекламу чи знижувати ціни? Зазвичай, кожен керівник буде з власного досвіду пропонувати рішення, а фінансовий директор взагалі «перекриє кисень» відсутністю коштів.
Часто бізнес звертається із запитом: «Нам потрібен консультант» або «Нам треба тренінг». Але коли починаємо копати глибше – стає зрозуміло, що питання в першу чергу не в інструментах.
Наприклад: найпростіше – відсутні продажі. Що маємо робити: навчати персонал, збільшувати бюджет на рекламу чи знижувати ціни?
Сценаріїв може бути купа і різних. Зазвичай, кожен ТОП, керівник напрямку буде з власного досвіду пропонувати своє рішення, а фінансовий директор взагалі «перекриє кисень» відсутністю коштів…. Не будемо про сумне, давайте про дії до результату.
💡 Наш підхід – спочатку зрозуміти, що насправді потрібно бізнесу.
І не приходимо зі скриптами чи гучними презентаціями – краще зробити, ніж починати з обіцянок.
Тут починаємо з питань та діагностики, не всім подобається, але без них немає сенсу починати:
❓ Що працює не так?
❓ Чому воно не працює?
❓ Який результат ви хочете бачити?
Відповідей на питання буде замало, вони зазвичай необ'єктивні. Тут потрібно зробити певний зріз даних в динаміці і про фінанси тут в останню чергу. Ситуація з фінансами-це наслідки певних дій, а от вдалих чи ні - це і є темою для аналітики. І тільки після цього можна сказати – що саме потрібно: стратегія, навчання, оновлення асортименту, перезапуск процесів чи щось інше.
Наприклад: у компанії ще рік тому були вільні кошти, сьогодні гостра нестача. А в планах збільшення асортименту та вихід на нові ринки. Після аналізу діяльності знайшли багато цікавого: хаотичні закупівлі, акції «відірвані» від планування, відсутність аналітики в розрізі торгових точок та головне відсутність будь-якої інфо щодо бази клієнтів. Тому не зрозуміло з ким та як будується комунікація, куди спрямувати бюджет на просування. Знайомо?
Попрацювали - заощадили на подальших несвоєчасних діях до 2 млн гривень, змінили підхід і почали відновлювати оборот, з яким можна рухатись далі (про інструменти в наступних дописах, бо кожен з них потребує детального опису та прикладів).
Ви скажете, добре, що у вас все добре. Добре, якщо добре, але 80% власників задоволені роботою власного бізнесу за шкалою 10 тільки на 4-7 балів. І це дуже оптимістично.
💡 А тепер про головне – довіру
Бізнес рідко довіряє зовнішнім фахівцям одразу. І це правильно, це як впустити будівельників в дім задля ремонту без розуміння хто воно, та що вміють робити.
Довіра виникає, коли:
🔹 Ви бачите, що людина розуміє ваш бізнес, а не говорить шаблонними фразами.
🔹 Вона задає правильні питання– не тільки про проблеми, а й про контекст.
🔹Вона працює з причинами та вишукує можливості.
🔹 Вона не боїться сказати незручну правду, а не просто погоджується з власником.
🔹 Вона не вчить вас вести бізнес, а працює разом із вами.
Мова тут не про консультування – має бути участь в процесі, аналіз, та робота над точками росту, а потім спільне впровадження рішення разом із командою.
Є дві ролі, які бізнес часто плутає: консультант і польовий тренер.
❌Тут варто сказати про можливу помилку окремих експертів – вони приходять з готовими інструментами.
📌 Консультант – це стратег. Він приходить, аналізує, знаходить слабкі місця, будує план змін. Дає чіткі рішення, що робити далі.
📌 Польовий тренер – це той, хто включається в процес разом із командою. Він не просто каже, що змінити – він показує, як це зробити, працює разом із співробітниками, змушує систему рухатися.
💡 Яка між ними головна різниця?
✔️ Консультант знає, що потрібно зробити.
✔️ Польовий тренер знає, як змусити це працювати.
В нашого експерта за плечима 20+ років роботи в кризовому управлінні, масштабуванні бізнесу, консалтингу та тренерстві. Я знаю, як працюють обидві ролі – і цінність в тому, що саме поєднання обох дає прораховані результати.
Наприклад: торгівельна мережа, там завжди є над чим працювати. Можна долучити стороннього тренера, а можна провести навчання самій за авторським курсом на основі попереднього аудиту та поставити наголоси, там де є потреба. Це перевірений шлях, він покращує комунікацію, співробітник бачить, що він не сам на сам з клієнтом і це ще один спосіб отримати швидко зворотний зв'язок від кожного.
Тому перш ніж братися за щось, треба діагностувати, де корінь проблеми. Бо якщо ви хочете «навчити відділ продажів», але зазвичай є проблеми мотивацією персоналу то тренінги тут не допоможуть.
З описаного все виглядає просто та легко, в житті є складнощі звісно та не все так просто. Від спротиву змінам для тих, кому зручно працювати "якось так" до відношення власника "Сам знаю як краще, хай так, бо вже 10 років звик так працювати". Але життя взагалі не просте, тому дорога для тих хто йде вперед.
Звісно, якщо коротко про проблеми, то їх вистачає, але можна змінюватись, а можна залишити все як є - вибір за нами.
👉 Якщо вам потрібен не просто набір рішень, а чітке розуміння, що реально змінити задля підвищення задоволення роботою власного бізнесу – давайте поговоримо.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Новини Бізнес планування, аналітика Лідерство, тімбілдинг