Про управлінські компетенції керівника

З якими питаннями стикається у своїй роботі керівник. Що може порушувати або покращувати управлінську роботу.
Незалежно від того, на якому рівні працює керівник – управляє відділом з трьох працівників чи філіалом міжнародної компанії виникають типові проблемні питання, які можуть вплинути на результативність підлеглих і знизити ефективність управління.
Можна виділити кілька основних базових порушень, які впливають на працездатність самого керівника і робочого колективу в цілому, незалежно від галузі діяльності.
Поганий тайм-менеджмент. Часто керівнику хронічно не вистачає часу. Багато робочих питань він встигає лише розташувати у порядку їх терміновості і важливості, але не встигає зупинитися на чомусь важливому, зосередитися і розібратися в деталях задачі. Це означає, що невірно налаштований особистий тайм-менеджмент, керівнику потрібно підібрати техніки «під себе», з урахуванням своїх особистих якостей.
Відсутність планування. Якщо керівник не надає особливого значення плануванню діяльності і визначенню черговості задач, неминуче починається нагромадження невирішених питань. Керівник виконує свою роботу ривками і непослідовно. У свою чергу і підлеглі переймають метушливість, непослідовність керівника, знервованість в роботі. Неорганізований керівник однозначно створить хаотичну атмосферу в будь-якому колективі. Відсутність плану призводить до того, що виконується та задача, на яку зверне увагу керівник в даний момент або на тій ділянці, яка вже «горить» і потребує термінового втручання.
Відсутність делегування. Часто керівник боїться доручити працівникам завдання через те, що вони зроблять щось неправильно, неякісно або виконають його гірше, ніж може зробити сам керівник. Іноді керівники вважають, що самостійність підлеглих повинна бути чітко регламентована і працівнику можна доручити лише окремі операції\розрахунки, а весь процес контролюється саме керівником. Відмовляючись від надання більш широких повноважень або делегування цілісних процесів іншим працівникам, керівник завалює себе роботою, постійно відчуває брак часу і втому. А працівники, займаючись фрагментарною роботою не розуміють загального задуму проекту і не відчувають відповідальності за своє виконання. Додає ситуації песимізму і відчуття працівником того, що він не розвивається професійно, а застигає на рівні простих задач.
Слабка мотивація до праці. Погана мотивація дорівнює низькій результативності. Навіть повністю структурована робота буде просуватися важко через слабку мотивацію. І для самого керівника і для його підлеглих мотиваційні стимули додають натхнення і енергії. Саме на етапі планування слід визначити мотиваційні чинники діяльності. Зовнішня мотивація (зарплата, проценти з продажів, бонуси, оплата проїзду, медична страховка тощо) повинна поєднуватись із внутрішньою (прагнення до професійного розвитку, вдосконалення навичок, унікальний досвід, користь від виконуваної роботи, позитивні відгуки тощо).
Якщо робити ставку лише на один тип мотивації (зовнішній або внутрішній), виникне дисбаланс, довго на якому працівники не протримаються або персонал буде працювати на кількість, нехтуючи якістю. Дієвим у мотивації є лише ваємодоповнюючий підхід.
Через помилки в управлінні персоналом в деяких робочих командах можна спостерігати уже сформовані негативні наслідки.
Ненормований робочий день. Політика ненормованого робочого дня для персоналу і самого керівника, як правило, є наслідком нераціонального використання робочого часу і помилок у плануванні.
Практика позаурочних робіт з’являється тоді, коли ігнорується тайм-менеджмент – безладно використовується робочий час, не витримуються дедлайни, працівники отримують завдання запізно і не встигають його виконати. Результатом неправильного планування можуть бути завищені об’єми робіт. Через відсутнє (або хаотичне і випадкове) делегування хтось з працівників стає перевантаженим, а хтось працює у неспішному режимі. Все разом призводить до того, що і керівнику і підлеглим доводиться затримуватись допізна чи переносити роботу додому. Відповідно, збільшується час робочого навантаження і скорочується час, який можна було би відвести для відпочинку та відновлення сил.
Емоційне вигорання. Перевтома. Постійне емоційне напруження , подовжений робочий день, поспіх у виконанні, тривожні новини, великий обсяг роботи, зменшення часу на відпочинок - формують хронічне переживання стресу.
Якщо виникають короткотермінові стресові стани, то вони не є небезпечними, а часто, навпаки, мобілізують ресурси людини. Але тривала фізична перевтома та емоційне виснаження призводять до втрати уваги, пам’яті, зниження мотивації, емоційного вигорання і відповідно, до помилок і серйозних прогалин в роботі. Нерідко емоційне вигорання призводить до звільнення.
У даній статті згадані лише деякі з управлінських викликів, які постають перед керівниками. Щоб уникнути цих та інших помилок, керівнику важливо знати і розуміти, як будувати управлінські процеси, комунікаційні зв’язки та взаємовідносини з підлеглими – розвивати свої управлінські компетенції.
Про потреби, можливі помилки та їх уникнення в управлінні персоналом – наш курс Управлінські компетенції керівника.
Навчання допоможе керівнику обрати оптимальну тактику взаємодії у своєму підрозділі, правильно розподілити робочі процеси, налагодити систему контролю виконання, визначити ефективні мотиваційні стимули для свого колективу та інші важливі питання.
Пропонуємо керівникам індивідуальне онлайн навчання, яке можна поєднувати з робочим графіком.
Інші курси по роботі з персоналом (рекрутинг, кадровий облік, HR, директор з персоналу) на сайті навчальної студії Тренд.
Для запису на навчання телефонуйте або пишіть через меседжери:
[відкрити контакти] viber
[відкрити контакти] viber
[відкрити контакти] telegram
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Менеджмент, управління, KPI Онлайн курси