Управлінські компетенції, їх базові складові

Управлінські компетенції, їх базові складові

Які навички необхідні керівникам, щоб організувати продуктивну роботу компанії чи підрозділу. Дізнайтеся про базові компетенції і чому вони важливі.

Розвиток управлінських компетенцій – є частиною професійного зростання будь-якого керівника – державного чи бізнес-сектору.

Розвинене управлінське сприймання роботи персоналу і їх результатів  - це вміння бачити кожну ситуацію глибше і ширше, тримати  у полі зору, не лише головне, а і деталі, щоб моделювати найбільш точні бізнес-прогнози та приймати оптимальні управлінські рішення.

Досвідчений менеджер:

  • має гнучке професійне  мислення,
  • здатний побачити кілька альтернативних шляхів,
  • знаходить кілька можливих варіантів розвитку кризових або конфліктних взаємодій

Особливе місце у роботі управлінця займає креативна складова. Часто нестандартні погляди або підходи до проблеми стають ключем її вирішення.

Але керівник повинен не тільки творчо підходити до  власної діяльності, а й створювати сприятливі умови для розвитку і прояву творчості в роботі підлеглих. Можливість втілити творчий підхід, діяти самостійно (в певних межах) стає джерелом натхнення і мотивуючим фактором в роботі працівників, а оригінальні ідеї – є рушієм розвитку багатьох бізнесів.

Дослідники управлінського потенціалу описують такі характеристики професійного мислення грамотних керівників:

  • оперативність – вміння швидко і обдумано приймати рішення в складних чи неясних ситуаціях
  • евристичність – спрямованість на пошук нових шляхів та прийомів розв’язання практичних завдань
  • масштабність – здатність схоплювати основне
  • рефлексивність – здатність моделювати поведінку партнера, передбачати його можливі рішення і впливати на це
  • інтуїтивність – швидко знаходити потрібні рішення,  скорочувати процес їх прийняття, спираючись на власний професійний досвід
  • імовірне прогнозування – здатність приймати рішення з урахуванням ступеня ймовірності очікуваних результатів

Отже, до основних управлінських компетенцій можна віднести такі як:

  • орієнтація на результат
  • установка на вирішення проблем
  • гарні аналітичні здібності
  • самостійність мислення
  • навички оцінки персоналу при призначенні фахівців на посади
  • знання стратегічного менеджменту та планування
  • знання юридичних аспектів трудових відносин з працівниками
  • навички ведення перемов
  • вміння приймати відповідальність на себе
  • високий рівень креативності
  • розуміння мотиваційних методів впливу на роботу персоналу
  • розуміння причин виникнення та заходів попередження конфліктних ситуацій
  • розвинений емоційний інтелект

Звичайно, майстерність управлінця не виникає сама собою, а базується на його професійному досвіді та знаннях, які закріплені у досвіді. Тому, стаж роботи на керівних посадах, також, має значення.

При цьому,  важливо бути гнучким, не залишатися на позиціях старих управлінських конструкцій, а постійно їх вдосконалювати, змінювати відповідно до умов економічного та професійного середовища. Ті підходи, які були дієвими 8 - 12 років тому, сьогодні можуть бути зайвими або і шкодити взаємовідносинам з підлеглими та вищим керівництвом.

В останні роки дуже швидко змінюються економічні умови,  політичні, геополітичні. Змінюються вимоги до багатьох професій, умов праці, критерії обрання вакансії кандидатами, змінюються мотиваційні акценти фахівців. Відповідно, гнучкою, готовою до змін повинна бути і управлінська модель керівника.

Тому і оновлення знань і навичок керівників повинно бути постійним, незалежно від віку, стажу роботи, галузі застосування.

Щоб підтримувати свої управлінські підходи відповідно до сучасних умов ринку праці, пропонуємо онлайн курс Управлінські компетенції керівника

Під час навчання розглядаються питання:

  • стилі управління
  • підбір персоналу під потреби підрозділу\відділу
  • адаптація нового працівника в команді
  • постановка цілей і контроль виконання завдань, доручених працівникам
  • вибір системи мотивації для підлеглих
  • основи ефективних комунікацій всередині підрозділу
  •  та інші

З питаннями щодо навчання звертайтесь до менеджера навчальної студії Тренд:

З базовими рекомендаціями організації праці підлеглих та свого робочого дня ознайомтесь у статті Управлінські поради на основі ідей П. Друкера


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Менеджмент, управління, KPI Онлайн курси