Факапи, Факапи. А що далі, якщо все ж таки помилилися?
Як запобігти репутаційним халепам і діяти, коли «найгірше» вже трапилося
9 вересня мережею поширилася новина про помилку в підручнику 7 класу з української мови — піктограма з мапою України без Кримського півострову.
Відразу посипалися гнівні коментарі від читачів про навмисно сплановану провокацію. Ті, хто робили ці підручники одразу визнали помилку і вибачилися. Головного дизайнера звільнено, тираж буде вилучено, запускаємо флешмоб — такими стали дії видавництва.
Правильно, чи ні розв’язали проблему, вирішувати не нам. Краще розберімося, як запобігти таким неприємним ситуаціям і діяти, коли «найгірше» вже трапилось. А зі сторони дизайнерів поділимося ще й порадами.
Хто винний? — Невістка (пошуки крайнього)
Усе пояснили технічною помилкою дизайнерів. Вони завантажили мапу з двома шарами: з Кримом та без. І відповідно помилка сталась і неабияка.
Як би все не неслось у найбільшу прірву, не робіть найважливішим — пошук винного. Головне в цій ситуації — знайти рішення, яке виправить помилку та врятує імідж вашого бренду. А розбір польотів залиште на потім.
Повірте, людина, яка помилилася, вже встигла себе насварити не раз. І часто це спільна помилка, бо кожен недогледів. Дизайнер, копірайтер, редактор, верстальник та інші — над створенням такого продукту працює велика команда, і погоджує їх не одна інстанція, однак помилку пропустили.
Постарайтеся з’ясувати причину прикрої помилки. Можливо, останні тижні було дике навантаження і колега недостатньо спав? А коли він востаннє ходив у відпустку? Нехай у вашому бізнесі залишається місце для департаменту людяності.
Будьте трошки занудами
Зайва прискіпливість до деталей може дратувати, але й вона ж і здатна рятувати. Ловіть поради для дизайнерів від викладачки Hillel IT School та UI/UX Designer у Sednor, Юлії Жуковьскої.
1️⃣ Уважно перевіряйте макет перед передачею в розробку
Іноді око може «замилитися», тому варто мати хоч трохи часу в запасі. Відволічіться на іншу задачу й поверніться зі свіжим поглядом, щоб фінально й прискіпливо перевірити макет. За можливості попросіть колегу поглянути на макет: часом відразу може впасти в око дрібниця, яку ви не помічали.
2️⃣ Звіряйте макет з бізнес-вимогами, які попередньо прописані
Це заощадить вам час, нерви й фінанси. Й особливо якщо стосується друкованої продукції, яка розлетиться численним тиражем.
3️⃣ Іменувати шари англійською
Так розробнику було зрозуміло, з чим він працює і зменшиться вплив людського фактора.
4️⃣ Стежте за прихованими шарами й завжди доводьте ідею до кінця
Якщо працюєте у Photoshop або Illustrator, працюйте в межах одного блоку, бо потім можете забути, що хотіли в цьому блоці щось виправити.
5️⃣ Перевіряти послідовність шарів
Вище розташовані шари видно, але вони можуть накладатися поверх нижніх і відповідно частину з них можуть перекривати.
Як зробити лимонад із лимонів
Зробіть максимум, щоб фізично виправити ситуацію, якщо це несправність чи помилка у товарах. Сплануйте мудру й виважену, але швидку комунікацію: визнайте вину і запропонуйте рішення. Найгіршим варіантом буде до останнього заперечувати свою помилку, або ігнорувати реакцію клієнтів. Поясніть, чому так сталось і виправтеся.
Пам'ятайте, що навіть глобальні корпорації та найпопулярніші бренди помилялися. Ба більше, існують Marketing FuckUp Nights — серія заходів, де бізнеси діляться історіями своїх невдач. Ми звикли до історій успіху, які чуємо в TED Talks, читаємо в дописах на LinkedIn чи спостерігаємо на форумах. Але за кожним таким успіхом були численні провали, про які не так часто розповідають.
Перетворіть свою найбільшу невдачу в найцінніший досвід.
Зрештою, ми в дитинстві падаємо, обпікаємось і ріжемося ненароком, але завдяки цьому стаємо обережнішими й негативний досвід рятує нас у майбутньому від більших небезпек.
Помиляються всі, але не кожен використовує ці знання для перемоги. Спортсмени часто провально виступають на Олімпійських іграх, до яких ретельно готувалися. Але повертаються через 4 роки й забирають золото. Віримо у ваше золото й never give up!
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Новини Графічний дизайн Маркетинг, реклама, PR