Довідник «Види цін» у конфігурації «BAS: Малий бізнес»

На початку налаштування прикладного рішення «BAS: Малий бізнес» необхідно визначитися: які ціни будуть використовуватися і за якими правилами вони будуть розраховуватися.

Відзначимо, що в процесі роботи вже не можна буде змінити порядок їх розрахунку.

Довідник «Види цін» знаходиться у розділі Продажі — Ціни та знижки — Види цін. Цей довідник призначений для відпускних цін підприємства.

У довіднику вже існують два заздалегідь визначені типи цін: Гуртова та Облікова. Ціни, які будуть відображені у довіднику, стануть колонками прайс-листів.

За потребою наперед визначені види цін можна відредагувати. При створенні нового виду цін необхідно вказати:

  • Найменування, Правило включення ПДВ, Валюту;
  • Тип — вибрати значення, яке визначить спосіб розрахунку ціни. Залежно від вибору значення цього реквізиту, може змінитися склад реквізитів форми
    • Статичний це спосіб, коли ціни задаються вручну або імпортуються з файлу Excel);
    • Динамічний (відсоток) спосіб розрахунку ціни буде залежати від Базового виду ціни та проценту націнки;
    • Динамічний (формула) спосіб розрахунку ціни за заданою формулою і також з урахуванням Базового виду ціни
    • Довільний запит звернення до даних інформаційної бази

Наведемо приклади створення Типів цін з різними способами розрахунку.

Приклад 1. Спосіб розрахунку Динамічний (відсоток). На рис. 2 відображено приклад заповнення елементу довідника Види цін за цим способом. Створюється вид ціни Гуртова + 25 %, для якої у якості базового виду цін обрана Гуртова ціна та задана націнка у відсотках, а саме 25 %.

Приклад 2. Спосіб розрахунку Динамічний (формула). На рис. 3 відображено приклад заповнення елементу довідника Види цін. Новий вид ціни буде мати назву Ціна продажу — Покупець1.

Для ціни Динамічна (формула) створена формула розрахунку з якої видно, що Ціна продажу — Покупець1 залежить від ціни Основна ціна продажу помноженої на коефіцієнт 1.2

Приклад 3. Спосіб розрахунку Довільний запит до інформаційної бази. На рис. 5 відображено приклад заповнення елементу довідника Види цін. Новий вид ціни буде мати назву Ціна продажу — Покупець2. Для цього виду вибрана Схема компонування зі списку наперед визначених. У даному прикладі ціни будуть розраховані на основі  Максимальної ціни постачальника. Використовується  метод Зріз останніх, що дозволяє звернення до запису у регістр відомостей Ціни номенклатури контрагентів. Будуть відібрані найпізніші записи з максимальною ціною.

Схему компонування  можливо обрати як наперед визначену у списку, що випадає (залежно від поставленого завдання), або на базі Довільної схеми створити свою схему.

Приклад 4. Спосіб розрахунку Статичний. На рис. 6 відображено приклад заповнення елементу довідника Види цін статичного типу. Вид ціни має назву Основна ціна продажу. Ціни такого типу можна імпортувати з файлу Excel, або занести вручну.

Додаткові налаштування згідно з правилами ціноутворення

Наведемо також деталізацію додаткових налаштувань щодо ціноутворення, які можна встановити для кожного елементу довідника Види цін:

  • розрахувати автоматично при зміні базових цін — діє для цін із типом розрахунків: Динамічний (відсоток) та Динамічний (формула). При встановленні цього прапорця ціни з типом Динамічний будуть автоматично перераховуватися після кожної зміни Базової ціни;
  • уточнити розрахунок за ціновими групами, (якщо вони використовуються) і тільки для типу цін Динамічний. Довідник Цінові групи створений для переліку груп, які містять номенклатуру з однаковими  правилами розрахунку ціни. Для кожної цінової групи можна вказати свої формули розрахунку ціни.
  • Округлення. У цьому блоці налаштувань (рис. 8) можна вибрати умови округлення:
    • Всі ціни. Стосується усіх цін.
    • Ціни за діапазонами. Уточнення цінових діапазонів, реквізит Межа слугує для відбору, від якої межи для ціни відбувається точність округлення.
    • За правилами. Можливі варіанти значень: В більшу сторону, За арифметичними правилами.
    • З точністю до ... З випадного списку обрати значення до якого округлювати ціну.
    • Віднімати. Психологічне округлення — застосовується для створення враження зниженої ціни.
    • Також за посиланням можна налаштувати формат виведення ціни у друкованих формах через властивість Формат ціни
  • Пороги розрахунку цін (%) їх можна налаштувати для усіх типів цін. Поріг розрахунку — це відсоток відхилення нової ціни від старої, при якому має сенс міняти ціну. Пороги спрацьовують при перерахунку цін з типом Динамічний, або якщо  документ Установка цін заповнюється на підставі документа «Прибуткова накладна». 
  • Для Цінових груп (за умови використання) теж існує можливість налаштування порогів розрахунку цін.

Якщо у вас виникнуть питання, то запрошуємо до нас на консультації за посиланням https://csoprocom.com.ua/bas/vprovadzhennya-program-bas/

Отримати повноцінні та комплексні навички практичної роботи та ведення обліку за всіма напрямками Вашої діяльності у програмі «BAS: Малий бізнес» ви можете на курсі нашого навчального центру.

За деталями можна звернутись за телефонами [відкрити контакти]+38 (067) 30-067-50 +38 (099) 30-099-50.

А щоб не пропустити інші корисні безплатні матеріали стосовно обліку в конфігураціях лінійки BAS — підписуйтесь на наш канал https://t.me/Procom_ProBAS


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Бізнес планування, аналітика Економіка, бухгалтерія та облік Онлайн курси