Критерії SMART-моделі соціального проєкту

Критерії SMART-моделі соціального проєкту

У статті визначено критерії SMART-моделі соціального проєкту.

Написання соціального проєкту — це завдання, у якому слід дотримуватися чіткості, лаконічності й бути максимально конкретним. Фахівці із проєктного менеджменту радять користуватися SMART-моделлю, розробленою німецьким ученим Пітером Друкером.

SMART-модель — це абревіатура 5 критеріїв, за якими необхідно оцінити ідею, — specific, measurable, attainable, relevant, time-bound (конкретність, вимірність, територіальність, реалістичність, визначеність у часі).

S — необхідно чітко сформулювати мету;

M — прописати конкретні результати проєкту;

А — описати впевненість у досягненні мети, що передбачає володіння ресурсами (зовнішніми й внутрішніми) для реалізації проєкту;

R — розповісти про реалістичність мети; якщо у кінцевому результаті мета не надто реалістична, розбийте її на кілька адаптованих цілей;

T — сформулюйте чіткі терміни досягнення мети.

Оформлення

Кожна організація чи інше джерело фінансування має власні (як правило, дуже специфічні) вимоги, проте у проєктах є стандартні пункти практично для будь-якої установи.

Це титульний аркуш, анотація, вступ, огляд актуального ринку / літератури, детальний опис проєкту (включно з цілями та методами досягнення), бюджет і терміни.

Титульний аркуш

Як правило, містить коротку назву для науково-дослідного проєкту, інституційну приналежність заявників (назву організації, університет тощо), особисті дані, назву та адресу грантової агенції, дату та кількість фінансування. Більшість грантових установ висувають особливі вимоги до титульного аркуша, тому чітко їх дотримуйтеся.

Анотація

Коротке зацікавлення вашим проєктом, огляд особистих цілей та результатів.

Вступ

У вступі охопіть ключові елементи вашого проєкту — цілі та завдання, а також значення дослідження та очікуваний результат. Формулювання завдання повинне забезпечувати обґрунтування проєкту, його необхідність та актуальність. Як ваш проєкт відрізняється від попередніх досліджень і практик на цю ж тему? Які новітні методи будете використовувати? Максимально зацікавте грантодавця, вкажіть інноваційні медоти досягнення цілей та інші особливі моменти.

Огляд актуального ринку / літератури

Пункт, що передбачає ґрунтовний аналіз попередніх проєктів і досліджень на подібну тему. Якщо, скажімо, ви хочете отримати грант на відкриття тревел-журналу, опишіть ринок продукції, вкажіть, чим ваш проєкт відрізнятиметься від наявних, чому він буде корисним. Грантодавцю важливо розуміти, що ви зробили необхідні попередні дослідження для впровадження своєї ідеї. Огляд бази повинен мати критичний характер.

Опис проєкту

Кістяк усієї заявки. За потреби його можна розділити на тематичні підпункти. Розкажіть про деталі проєкту, докладно викладіть проблеми, цілі та завдання, методи досягнення, процедуру впровадження та поясніть очікуваний результат / результати. У пункті опису проєкту дайте волю своїй фантазії. Будьте оригінальними та практичними. Напишіть відповіді на основні запитання (що? де? коли? як?), поясніть, чому саме така методика найкраще підходить для досягнення цілей. Чітко поясніть зв’язки між цілями, методами й результатом.

Бюджет

Найкраще представлення бюджету — у вигляді таблиці з докладним описом позицій із описової частини бюджету (обґрунтування бюджету). Це пояснює різні витрати. Не бійтеся складати бюджет, що перевищує розмір гранту. Це дасть зрозуміти, що ви не шукаєте повної суми, а розглядаєте додаткові можливості фінансування. Узгоджуйте проєкт бюджету з вимогами конкретної грантової організації. Часто вони пишуть про ліміти на конкретні пункти.

Терміни

Укажіть конкретні межі кожного етапу. Спробуйте зробити візуальну версію часових рамок реалізації або зобразіть усе у зведеній таблиці. Це дозволить грантодавцю зрозуміти й оцінити планування та реалістичність проєкту.

Обсяг проєкту

Повний обсяг проєкту бажано вмістити максимум у 10 сторінок. Окремо ви можете додати листи підтримки проєкту, рекомендаційні листи та додаткові пояснення до бюджету.

Додатки — підтримки проєкту, рекомендаційні листи та додаткові пояснення до бюджету тощо.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Project management, управління проектами Менеджмент, управління, KPI