Компетенції менеджера з продажів

Компетенції менеджера з продажів

Як стати ефективним менеджером з продажів. Дізнайтеся про важливі якості та компетенції.

Однією з найпоширеніших позицій на сайтах пошуку роботи, є вакансія менеджера з продажів (sales manager). Фактично кожна компанія має у штаті окрему позицію продажника або є працівник, який виконує обов’язки, пов’язані з продажами. Отже, тим, хто розвивається у даному напрямку і покращує свої скіли, завжди гарантовані цікаві пропозиції від роботодавців. Навички продажів також додають конкурентної переваги керівникам відділів по роботі з клієнтами, маркетологам, підприємцям (які самостійно просувають свій товар чи послугу).

В цілому, можна виділити два типи продажів:

  • В2С — продаж товару, продукції, послуги безпосередньо споживачу;
  • В2В — продаж товару, послуги для бізнесу, тобто іншій компанії.

Взагалі, продажі — це широке поняття. До категорії цієї професії належать наступні працівники:

  • адміністратор офісу, який відповідає на телефонні дзвінки від потенційних клієнтів (теплі дзвінки) або спілкується з ними в офісі;
  • менеджер, який сам активно розширює базу клієнтів (холодні дзвінки);
  • менеджер клієнтського сервісу, який постійно контактує з клієнтами;
  • менеджер зі збуту продукції;
  • торгові представники (певних брендів або від певних виробників), які проводять виїзні презентації з демонстраціями чи зразками продукції;
  • консультанти (офлайн і онлайн), які надають детальну інформацію про товар / послугу;
  • продавці у магазині, які можуть запропонувати, порадити той чи інший товар.

Навіть формат роботи продажника може бути різним. Наприклад, дистанційна робота, онлайн з телефоном і чатами, робота в офісі або робота, пов’язана з відрядженнями по містах України чи за кордоном для перемовин та презентації свого «продукту» безпосередньо замовнику.

Отже, різні формати, інтенсивність та види продажів дають безліч можливостей реалізуватися у даному напрямку. При цьому, варто обирати галузь, яка вам більш цікава чи знайома: косметика, спорт, кондитерські товари, одяг чи взуття певних брендів, туризм, логістичні послуги, автотовари, медичні товари, послуги ремонту і т.д.

Головні сильні сторони продажника — відмінні знання «продукту», який ви пропонуєте і любов до спілкування (яку часто визначають, як комунікаційні навички).

Але, звичайно, цього недостатньо. Щоб стати успішним у продажах, необхідно розвивати та тренуватий інші знання та навички. Адже HR (або рекрутери), які підбирають персонал для компаній є досить прискіпливими у пошуках ефективного продажника. На співбесіді кандидатів оцінюють по кількох критеріях, згідно з профілем вакансії (профіль вакансії — опис усіх характеристик, здібностей, знань та вимог до ідеального кандидата на посаду).

Відзначимо тут основні компетенції, по яких оцінюють менеджера з продажів, і приклади питань, які може поставити HR на співбесіді.

Компетенції менеджера з продажів

Адаптивність — як вміння адаптуватись, підлаштовуватись до людей різних психотипів та різного соціального рівня.

Питання від HR: Назвіть три плюси й три мінуси необхідності працювати з клієнтами різного типу.

Активне слухання — це вміння слухати клієнта.

Питання від HR: Що важливіше: говорити чи слухати в процесі переговорів?

Амбіції, як прагнення добиватися більшого результату, бути кращим у професії.

Питання від HR: Навіщо люди будують кар’єру?

Активність (активна життєва позиція).

Питання від HR: Що означає «розвиватися в професії»?

Навички активних продажів

Завдання від HR: Назвіть якомога більше способів пошуку клієнтів у вашій сфері.

Аналітичне мислення — вміння провести аналіз поведінки клієнта та аналіз території.

Питання від HR: Як ви визначаєте потенціал території?

Варіативність мислення — вміння знаходити кілька варіантів рішення проблеми / задачі.

Питання від HR: Ваш клієнт вимагає таку знижку, яку ви не можете надати. Ваші дії?

Навички з виявлення потреб клієнта     

Питання від HR: Яким чином найкраще виявляти потреби клієнтів?

Ініціативність

Питання від HR: Наведіть приклади розумної і нерозумної ініціативи

Клієнтоорієнтованість

Питання від HR: Чому одні менеджери прагнуть встановити довгострокові позитивні стосунки з клієнтами, а інші налаштовані на короткострокову вигоду?

Неконфліктність

Питання від HR: Клієнт, з яким вам доводиться часто взаємодіяти, дуже вас дратує. Як ви будете виходити з такої ситуації?

Лояльність до бренду, даної компанії чи її продукту, як установка на довгострокову роботу в компанії

Питання від HR: Що означає «хороший бренд» (компанія, продукт)?

Навички переконання

Завдання від HR: Переконайте мене (застосуйте будь-яке абсурдне твердження), наприклад, що не потрібно чистити зуби.

Орієнтація на результат

Питання від HR: Ви розумієте, що клієнт купує у вас не весь асортимент продукції, а інші позиції бере у конкурентів. Ваша реакція?

Це базовий, але не повний перелік важливих компетенцій для ефективного менеджера з продажів. HR може оцінювати також ступінь або якість:

  • Вашої коректності у спілкуванні з іншими.
  • Інтерес до роботи з людьми.
  • Ораторські здібності.
  • Навички роботи із запереченнями.
  • Готовність до відряджень, понаднормової роботи, виїзної роботи.
  • Здатність до навчання — сприймати та використовувати нову інформацію.
  • Відповідальність (за результати  роботи та рішення, здатність працювати без нагляду).
  • Фінансову чесність.
  • Навички до завершення оборудки (домовленостей).       
  • Навички проведення презентації.
  • Самомотивація та ін.

Усі ці навички та якості можуть бути природними або розвиненими, через навчання на курсах, тренінгах, вебінарах, за допомогою кар’єрного консультанта або саморозвитку.

Початківцям у галузі продажів пропонуємо пройти онлайн курс Менеджер з продажів або Активні продажі у В2В

Під час навчання ви зможете підтягнути свої базові знання та отримати структуроване розуміння про:

  • етапи продажів;
  • види мотивації до покупки;
  • психотипи покупців;
  • як підготувати комерційну пропозицію для компанії;
  • як правильно провести презентацію «продукту»;
  • що робити у конфліктних ситуаціях або форс-мажорних обставинах та ін. питання.

Після проходження навчання ви будете відчувати себе більш впевнено на співбесіді, щоб отримати бажану посаду.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Маркетинг, реклама, PR Онлайн курси Продажі, переговори, робота з клієнтами