Пішов на Frontend-розробника, докинув Python і став CTO — історія випускника Дмитра Лопушанського

Пішов на Frontend-розробника, докинув Python і став CTO — історія випускника Дмитра Лопушанського

Історія успіху випускника GoITeens з напрямів Frontend та Python.

За 8 років роботи з академії GoITeens випустилося понад 35 тисяч дітей. Ми пишаємося кожною та кожним, бо всі вони докладали максимум зусиль для того, щоб отримати від навчання якомога більше. Про одного з наших випускників сьогодні й піде мова — знайомтеся з Дмитром Лопушанським. За його словами, саме завдяки GoITeens він зрозумів, чого саме хоче в житті. Зараз Дмитро — СТО міжнародного стартапу Harmix, випускник напрямів Frontend та Python.

Хотів вчитися на GameDev, але щось пішло не так…

Коли Дмитро закінчував 8 клас, батьки спитали, чим би йому хотілося займатися в житті.

«Любив математику та інформатику, займався робототехнікою, тому перша думка — цікаво займатися ІТ», — говорить він.

Але розуміння, що таке ІТ, із чого почати й до чого прагнути в Дмитра не було. Було вирішено — треба шукати ІТ-школу. А де знайти курси GameDev? Звісно ж, в GoITeens.

Але сталося непередбачуване. Викладач курсу GameDev для дітей…скасував курс! Наразі з нами такого не трапляється, але 6 років назад чого тільки не бувало. Тоді всій їхній групі запропонували замінити курс і вивчати Frontend.

«У мене не було чіткої цілі — вивчати Frontend — я просто хотів спробувати щось цікаве. Так склалося, що це був Frontend, і я радий, бо мені дуже сподобалося».

Дмитро зазначає, що йому дуже подобалася атмосфера на заняттях, особливо викладачі курсу Frontend розробки, які на цьому розуміються і можуть пояснити Frontend підліткам. Він навіть почав навчатися самостійно і приходив додатково за порадами до менторів, коли щось не вдавалося. Викладачі дуже підтримували це прагнення — на курсі вони не ще не дійшли до теми деплою сайтів (це процедура запуску вебсайту або програми на сервері, хостингу), але Дмитру дуже хотілося розібратися з хостингами вже зараз. Тому він ставив багато питань і здобував шалену підтримку.

Рік закінчився фінальним проєктом — Дмитро з командою розробили сайт для застосунку з обмеження часу, проведеного в телефоні — Under Control. Це зараз такий є в кожному смартфоні, а 6 років назад це була новинка. Сам застосунок школярі не реалізували, а проте сайт про ідею досі можна погортати.

Знову у GoITeens — за новими знаннями

У 10 класі Дмитро вирішує додатково здобути знання на курсі, де можна дізнатися все про Python. На курсі вивчали Backend, від базових речей до написання API тощо. Пізніше йому це допомогло під час навчання в університеті на предметі «Вступ до основ програмування». Університетська освіта призначена для більш дорослої аудиторії і тому подається стисло, в GoITeens уся інформація була більш розлога. Тому Дмитру на початку було простіше за інших, хто не мав попередньої освіти й часу в комфортному темпі засвоїти базові знання.

Задля фінального проєкту на курсі GoITeens розроблює соціальну мережу Tagbe, де за хештег правили емоджі замість звичайної решітки.

«Здавалося: де я, а де соцмережі. Це був цікавий челендж — як можна фолловити друзів, підписуватися на групи. Коли нам дали інструментарій і почав будувати проєкт, це відчувалося як конструктор Lego. Мені подобався сам процес».

На жаль, для демонстрації цього проєкту не лишилося жодного скриншоту. А проте ми точно знаємо дві речі:

  1. Tagbe користувалися пʼять друзів Дмитра.
  2. Tagbe стала науковою роботою Дмитра в Малій академії наук, з якою він виграв обласний конкурс і зайняв призове місце на всеукраїнському захисті.

«По суті, це те, що я зараз роблю — перевикористовую кілька проєктів, — говорить Дмитро, студент двох університетів на випускних курсах, в одному з яких займається машинним навчанням у медицині, та СТО стартапу Harmix, який щойно отримав інвестиції і стрімко розвивається, — коли в мене є один предмет, я зараховую його в кількох університетах, використовую свої напрацювання, міксую».

Soft skills та hard skills: «У нас в ІТ один у полі не воїн»

Заняття в GoITeens проходили двічі на тиждень — спочатку з hard skills, потім із soft skills для програмістів.

«Це дуже класно — водночас розвивати два типи навичок. На той час це було дуже унікальна пропозиція».

За словами самого Дмитра, саме це поєднання найбільше допомогло йому в житті. На уроках з soft skills в ІТ він вивчав, як правильно презентувати себе, як поводитися в команді. Представники конференції «Завтра 2037» запросили на виступ представника від ІТ-академії, і Дмитро погодився виступити. Зараз він називає це однієї з ключових подій у своєму житті.

«Завдяки тому, що на курсі добре розвинув свої soft skills, навчився презентувати себе та проєкти, мене обрали, аби я презентував нашу розробку на більшу аудиторію. У Києві було понад 500 учасників, зміг познайомитися з класними підлітками, які робили круті речі, дізнався про МАН, яка дуже вплинула на моє життя, познайомився з кількома людьми, з якими я і досі продовжую спілкуватися навіть зараз, ми разом знаходимося в Торонто. Конкретно в моєму вузькому прикладі завдяки софт скілам я зміг потрапити на конференцію, де зміг добре представити кілька ідей, познайомитися з людьми, які розказали мені про УКУ, про МАН, поступово набував того досвіду, що маю зараз завдяки цьому. Софт скіли це дуже важливо, і я дуже підтримую ідею їхнього паралельного розвитку із hard skills».

Наразі одне із завдань Дмитра, як СТО Harmix — набирати технічних спеціалістів у команду стартапу. Зараз під час співбесіди він звертає увагу не лише на те, як люди виконують технічне завдання, а й на те, як вони вміють презентувати. Бо soft skills — це навички майбутнього.

«Я звертаю увагу на те, як людина про себе розповідає, як вона комунікує, наскільки вона може пояснити те, що думає. Насправді людина може бути крутим спеціалістом і робити цікаві речі, але якщо вона не зможе донести їх до команди, поділитися з ними, то нащо це все. У нас в IT один у полі не воїн, тому, якщо вона крута, але не може зорганізуватися з іншими, на жаль, проєкт не вийде скласти докупи. Наприклад, обираючи між дуже сильним спеціалістом із поганими софт скілами, і, можливо, менш крутим, але який вміє це гарно комунікувати, обереться якраз останній».

Освіта для підлітків — ключ до успіху

На думку Дмитра, завдання підлітка, допоки він у школі — спробувати себе в якомога більшій кількості сфер, аби зрозуміти, який саме напрям йому ближчий. Бо в класичних українських університетах дуже складно змінювати свою спеціальність — треба приходити на перший курс уже з розумінням того, чим тобі хочеться займатися найближчі 5–7 років, аби на другому курсі не вирішувати, чим саме ти хочеш пожертвувати — першими двома роками чи згаяти наступні два.

Тому краще спробувати все хоча б потрошку, наприклад, на курсах з ІТ для підлітків. Аби до 17 років мати хоч приблизне уявлення, чим далі займатися в житті — а це важливий момент підліткової освіти.

На його думку, маркером реального інтересу стає заглиблення в тему. Якщо подобається якийсь напрям ІТ, дитина навряд обмежуватиметься курсом та проєктами, що пропонує обраний заклад. Бо ж оповідає сам, що не завжди йшов разом із програмою — часто забігав наперед, бо дуже хотілося дізнатися якомога більше. Ніколи не обмежувався одним проєктом — завжди брав додаткові, аби спробувати себе в якомога більшій кількості цікавих сфер.

«У моєму випадку так і склалося — я провчився у 9–10 класі, зрозумів, що мені це подобається, тому в 11 класі готувався до ЗНО, писав наукові роботи в МАН. І вже з 1 курсу продовжив обраний шлях в УКУ на курсі «Компʼютерні науки». Одночасно із цим працював на двох проєктах: розробляв чат-бот для DOU і свій особистий проєкт — чат-бот з Newskit, який надсилав добірку новин в обраний користувачем час. А на другому курсі пішов у EPAM одразу на Middle Data Ingineer».

Минулого року Дмитро поїхав за обміном вчитися в Університеті Торонто, де в команді професорки займається дослідженням машинного навчання в медицині. Із СЕО Harmix Назаром Поночевним він познайомився ще в Сингапурі, коли представляли сумісний проєкт від МАН, але більше почали спілкуватися, коли зустрілися в Торонто під час навчання. Після кількох місяців спілкування і неофіційної підтримки Harmix, Дмитро долучився до стартапу на позицію СТО — так до роботи з Data Ingineer додалася робота зі штучним інтелектом. Нещодавно учасники Harmix здобули 500 000 доларів інвестицій, тому наразі стартап набирає команду для роботи та масштабування.

Мрієте про історію успіху для своєї дитини? Мерщій реєструйтесь на безоплатне пробне заняття і допоможіть вашій дитині стати успішною в ІТ разом з GoITeens.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Новини IT, програмування, розробка Онлайн курси