Базові поняття проєктування житлових та комерційних інтер'єрів

Базові поняття проєктування житлових та комерційних інтер'єрів

Основні відмінності в проєктуванні та різниця в результаті під час роботи над проєктами.

Багато дизайнерів-початківців після закінчення навчання перед вибором напрямку діяльності не завжди розуміють, в якому напряму працювати. Адже існує суттєва різниця в проєктуванні комерційних і житлових приміщень. Начебто і те інтер'єр, і це інтер'єр, але проєктування житлового простору і комерційного (від ресторану до магазину) відрізняється принципово в усьому.

Базові поняття

Житлові інтер'єри - це для душі і для життя, а комерційні - для бізнесу. У житлових інтер'єрах ви і замовник можете реалізовувати свої творчі фантазії, якісь ідеї, авторські штуки, що пасують вашому замовнику і вам, залишити свій дизайнерський почерк. У житлових інтер'єрах ви більше орієнтовані на інтереси, спосіб життя і думки замовника, тому важливий особистісний підхід.

Комерційні інтер'єри не дозволять у великому обсязі реалізовувати свій політ фантазії. 

Комерційний інтер'єр - це елемент бізнесу, з величезною кількістю нюансів.

Стилістика вашого інтер'єру буде нерозривно пов'язана з маркетингом, зі стратегією розвитку бізнесу. І потрібно чітко розуміти, що дизайнер інтер'єру - один з елементів у системі цього бізнесу. Інтер'єр, який ви нафантазували для ресторану, може бути дуже красивим, стильним, сучасним, але якщо він іде врозріз із позиціонуванням бізнесу, проєкту не бувати. Або на етапі дизайн-концепції замовник, наприклад, зрозуміє, що в нього закінчилися гроші, і все так і залишиться на папері. Або цей бізнес відкриється і швидко закриється, тому що в самому бізнесі щось пішло не так.

Особливості житлових та комерційних інтер'єрів

Якщо ви готуєтеся проєктувати комерційний інтер'єр, то для кожного типу приміщення бриф відрізнятиметься. І навіть підхід до складання цього опитувального листа, до дослідження і складання технічного завдання буде різний у кафе і, наприклад, у перукарні.

Комерційні інтер'єри за термінами дуже чіткі. Є таке поняття - орендні канікули, від одного до трьох місяців, коли орендодавець не стягує орендну плату з орендаря, який спеціально дається на реалізацію ремонту. За цей час потрібно встигнути спроєктувати, затвердити, побудувати і в'їхати.

Кожен день у комерційних інтер'єрах - це гроші, тому часто час на проєктування дуже сильно стиснутий або взагалі відсутній, і проєктування йде паралельно з будівництвом. Потрібно розуміти, що це робота із суміжними фахівцями: інженерами, технологами, конструкторами, будівельниками, що дизайнер з архітектором - частина великої команди, адже великий об'єкт, наприклад, у десять тисяч квадратних метрів просто фізично не може реалізувати одна людина. На комерційних проєктах віддача і відповідальність дизайнера зовсім інші.

Для опанування всіх деталей проєктування потрібно проходити окремий курс з дизайну інтер'єра як для житлових приміщень, так і для комерційних.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Дизайн інтер'єру, архітектура, декор