ТБ-байер
Категорія: Маркетинг, реклама та PR
ЗберегтиВ індустрії моди байєри фахівці, яких поважають. Саме вони обирають з колекцій відомих дизайнерів ті речі, які потім з'являються у модних бутіках. Від їхньої думки залежить успіх і доходи будь-якого дизайнера. Мало зробити гарну річ і показати її на подіумі. Її ще треба продати. Мода, перш за все, — бізнес. Байєри це розуміють краще, ніж хто-небудь інший. І при підборі колекцій керуються потребами клієнтів. Куплять такі речі чи ні? Питання аж ніяк не пусте, з огляду на вартість. Нереалізована колекція — прямі збитки.
Байінг важка робота. Завжди є ризик придбати не те, що потрібно. Усе залежить від інтуїції та знання смаків покупців. Байєр не просто товарознавець, який підбирає асортимент товару в магазині. Він тонкий стиліст, здатний оцінити одяг як витвір мистецтва.
Байєр купує одяг не лише для еліти. Він може також займатися і формуванням асортименту для масового покупця. Але від цього суть професії не змінюється.
У штаті престижних магазинів модного одягу часто не один, а кілька байєрів. У кожного свій напрямок. Одні закупають чоловічий одяг, інші — жіночий, треті — спортивні костюми, четверті — ексклюзивні речі.
При надходженні кожної нової колекції байєр консультує продавців бутіка. Пояснює, як речі компонувати одні з одними і з іншими колекціями. Адже одяг на вішалці виглядає зовсім інакше, ніж на манекенах. Байєр має донести до продавців ідеологію продукту, навчити їх грамотно пропонувати товар клієнту.
Специфіка професії
Плюси професії
- можливість подорожувати;
- знайомство з новими колекціями та яскраві враження;
- причетність до світу моди;
- приємно своєю роботою підвищувати людям настрій, робити їх красивими, чути слова подяки;
- спілкування з цікавими творчими особистостями: дизайнерами, художниками, модельєрами.
Мінуси професії
- відповідальна робота — постійно ризикуєш великими грошима;
- немає можливості відпочити, розслабитися: один сезон закінчується - починається наступний;
- ненормований робочий день;
- часті відрядження;
- неможливість постійно знаходитися поруч з близькими людьми: сьогодні Париж, завтра — Мілан, післязавтра — Лондон.
Місце роботи
У сучасних модних бутіках.
Особисті якості
З креативної і з комерційної точки зору байєр — основна фігура в бутіку. Від нього залежить весь асортимент. При підборі речей потрібно бути максимально обережним. Але водночас вміти і ризикувати: іноді маловідомий дизайнер створює гарну колекцію і потрібно не побоятися її купити. Байєр повинен володіти особливим чуттям, яке допомагає грамотно і комерційно вигідно формувати асортимент.
Кар'єра
Більшість перших байєрів в Україні, як правило, були також господарями бутиків. У цьому випадку вища точка кар'єри в області байінга вже досягнута. Однак сьогодні байєри виділяються в окрему професійну групу та їх наймають як будь-яких інших фахівців.
Освіта
Байєр повинен мати досвід роботи в бутіку, стежити за всім, що відбувається у світі моди, відвідувати тижні pret-a-porte, працювати з дизайнерами, відчувати смаки клієнтів, багато подорожувати, вільно володіти іноземною мовою.
Професійних байєрів в університетах поки не готують. Однак можна сказати з упевненістю, що подібному фахівцю підійде будь-яка освіту, яка розвиває почуття композиції, смаку, пропорції, гармонії, дає уявлення про дизайн. Не завадять також відомості з галузей економіки та маркетингу. Для цього добре підійдуть факультети Менеджмент, Маркетинг або Дизайн.
Вступникам, які обирають майбутню професію та готуються до вступної кампанії, радимо скористатись докладною покроковою інструкцією зі вступу до навчального закладу. За допомогою цієї інструкції ви зможете вибрати спеціальність та ЗВО, підготуватись до іспитів, розібратись в правилах і нюансах вступу, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Дивіться також усі ЗВО/ВНЗ в Києві, коледжі в Києві, курси в Києві, репетиторів в Києві, тренінги в Києві, роботу в Києві.
Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
- Агент рекламний
- Арт-директор
- Бренд-менеджер
- Кліпмейкер
- Копірайтер
- Креативний директор
- Лобіст (GR-спеціаліст)
- Маркетолог
- Медіабайер
- Медіапланер
- Менеджер з PR
- Менеджер по рекламі
- Менеджер по роботі з клієнтами
- Мерчендайзер
- Регіональній менеджер
- Соціолог
- Спічрайтер
- Супервайзер
- ТБ-байер
- Трейд-маркетинг менеджер
- BTL-менеджер
- P.O.S.-спеціаліст
- PR-спеціаліст
- Product-менеджер
- HR, кадрові служби5
- IT, комп'ютери та Інтернет21
- Авіація і космос1
- Гуманітарні науки5
- Природничі науки и дослідження2
- Краса та здоров'я8
- Культура, мистецтво, дизайн26
- Маркетинг, реклама та PR24
- Медицина, фармацевтика25
- Нерухомість, будівництво, архітектура22
- Освіта та педагогіка4
- Охорона, безпека, поліція9
- Право, політика10
- Ресторани, харчування10
- Секретаріат, діловодство, АГВ9
- Сільське і водне господарство2
- Сфера обслуговування9
- ЗМІ, видавництво, поліграфія9
- Страхування5
- Телекомунікації та зв'язок2
- Техніка, технології, виробництво15
- Торгівля, логістика, ЗЕД10
- Транспорт, автобізнес7
- Туризм, готельна справа1
- Фінанси, бухгалтерія, банк18
- Фітнес і спорт5
- Шоу-бізнес6