Лише третині учнів до вподоби шкільна література
Дослідження PISA–2022 зафіксувало серйозне падіння читацької грамотності серед українських школярів — відставання на 2,5 роки. Водночас дослідження рівня читання від Українського інституту книги дає обережний оптимізм, вказуючи на іншу тенденцію: у 2024 році діти стали читати більше. Однак твори зі шкільної програми дуже подобаються лише 7 % учнів.
Діти стали читати більше
Аналітичний звіт про рівень читання дітей і дорослих у 2024 році показує, що половина дітей (52 %) читає для задоволення, а не з примусу. Це на 13 % більше, ніж торік. Частка щоденних читачів зросла з 16 % до 25 %, а тих, хто читає щотижня — з 36 % до 41 %. Більшість дітей обирає фентезі, навчальні посібники, дитячі та підліткові книги, детективи, комікси тощо.
Водночас лише 7 % учнів заявили, що їм дуже подобаються твори шкільної програми, а ще 26 % — що скоріше подобаються. Тобто книги шкільної програми до вподоби лише третині дітей. Для порівняння: позакласне читання подобається 43 % дітей, а книжки, які учні обирають самостійно, — 73 %.
Ці цифри викликають серйозні питання: чи здатна сучасна шкільна література мотивувати учнів читати? Можливо, оновлення шкільної програми допомогло б не лише підвищити інтерес до читання, а й розвинути критичне мислення, необхідне для успіху в житті.
Нагадаємо: дослідження PISA–2022 виявило, що лише 59 % українських учнів досягають базового рівня читання, а 29 % — рівня 3 і вищих, однак ці результати значно гірші, ніж у 2018 році.
Чому на тлі погіршення знань збільшується кількість медалістів, читайте в нашому матеріалі Зростання кількості медалістів VS падіння якості знань: парадокс шкільної освіти.
Дізнайтеся також, скільки шкіл в Україні закрилося за останні 4 роки.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.