5 бізнес-задач, з якими допоможе штучний інтелект
Якщо вам потрібно автоматизувати рутинні процеси та підвищити ефективність вашого бізнесу або вашої роботи, незамінним помічником може стати штучний інтелект. Ось п’ять задач, з якими можна звернутися по допомогу до ШІ.
Якщо у вас немає досвіду роботи зі ШІ, радимо пройти короткий безоплатний курс по роботі зі штучним інтелектом від Мінцифри, який навчить ефективно використовувати його можливості.
1. Аналіз великих обсягів інформації
Якщо ви регулярно працюєте з великими масивами даних, їх ручний аналіз може займати багато часу. ШІ здатен миттєво обробити величезні обсяги інформації, відшукати помилки в обрахунках, знайти закономірності, порівняти потрібні дані, зробити на їх основі висновки тощо. Це звільнить вас від монотонної роботи та дасть змогу зосередитись на рішеннях певної задачі / проблеми.
Ваш запит до ШІ може звучати так: є таблиця з даними про продажі в інтернет-магазині за 2024 рік. Потрібно перевірити, чи правильні підрахунки у колонці «Сума продажів», виявити записи з помилками та визначити, чи є закономірності між місяцями і регіонами, зробити короткий звіт із висновками».
Для аналізу даних та роботи в таблицях ви можете використовувати ChatGPT, Medallia, Julius.
2. Підготовка презентацій та доповідей
Штучний інтелект стане у пригоді й тоді, коли вам потрібно створити презентацію чи доповідь. Особливо, коли часу обмаль, а потрібно використати декілька джерел. Ваша задача — поставити чітку задачу та додати статистику / інформацію, яку вам потрібно презентувати перед клієнтами чи партнерами.
Наприклад, промт, тобто запит для ШІ, може звучати так — створити на основі наведеної інформації 5 слайдів з графіками та циклограмами для логістичної компанії, акцентувати на падінні / зростанні показників у певні дні тижня, додаючи візуалізації.
Для допомоги з презентацією ви можете використовувати такі ШІ: Gamma, Sendsteps.ai, Beautiful.ai.
3. Листи для клієнтів та email-кампанії
За допомогою штучного інтелекту ви також зможете створювати персоналізовані листи для своїх клієнтів. Штучний інтелект здатен проаналізувати історію їхніх замовлень та на основі цього запропонувати відповідні товари чи знижки.
Варіант запиту до нейромережі може звучати так: напишіть персоналізований лист для клієнта, який раніше користувався нашими туристичними послугами. У тексті згадайте, що він бронював тур до Греції минулого літа, та запропонуйте нову зимову подорож до Карпат з персональною знижкою 15 %. Лист має бути емоційним, викликати інтерес і містити інформацію про деталі туру.
Такі email-кампанії можуть допомогти залучити більше клієнтів і збільшити продажі. Головне — давати якомога більше контексту про ваш бізнес та мету.
Скласти креативні та вражаючі листи вам допоможуть ChatGPT та Gemini.
4. Прогнозування попиту
Якщо ви хочете уникнути ситуацій, коли товарів не вистачає на складі або їх надто багато й вони можуть зіпсуватися, штучний інтелект допоможе вам спрогнозувати попит. Для цього йому потрібно дати якомога більше даних про вашу нішу, обороти, конкурентів тощо. ШІ проаналізує дані про продажі, сезонність, тренди, поведінку споживачів тощо та дасть рекомендації щодо необхідних обсягів товарів. Особливо це зручно для роздрібних магазинів та сезонних товарів. Штучний інтелект допоможе вам своєчасно коригувати запаси та налаштовувати стратегію ціноутворення для збільшення продажів.
Ось так може звучати ваш запит до нейромережі: використовуючи дані про продажі магазину спортивного інвентарю за останній рік (таблиця: дата, категорія товару, кількість проданих одиниць), а також інформацію про сезонність (літо — високий попит на товари для кемпінгу, зима — на лижний інвентар), спрогнозуйте необхідні обсяги товарів на наступний квартал. Урахуйте тренди, поведінку споживачів і можливі коливання попиту. Результати подайте у вигляді таблиці з рекомендаціями по кожній категорії.
Для таких задач ви можете використовувати ChatGPT та Micrisoft Copilot.
5. Маркетингові задачі
ШІ може значно полегшити завдання з просуванням, особливо в умовах обмежених ресурсів або на старті бізнесу. Ви можете спиратися на штучний інтелект, щоб поліпшити взаємодію з аудиторією, зрозуміти її потреби та сформулювати унікальну торгову пропозицію, або УТП.
Система допоможе визначити цільову аудиторію, запропонувати, якими ще суміжними товарами / послугами ви можете розширити свій бізнес, розробити контент-план, згенерувати картинки, підібрати релевантні хештеги, спрогнозувати найкращий час для публікацій, а також підкаже, через які канали та коли краще запускати рекламу. Також штучний інтелект наведе добірку практичних порад саме під вашу нішу, які пропонувати акції та знижки.
Приклад промту до ШІ може виглядати так. Мій бізнес — квітковий магазин з продажу живих квітів та композицій для свят у Черкасах. Ми також надаємо послугу доставки. Допоможіть створити УТП для наших клієнтів, які шукають ексклюзивні квіткові композиції для важливих подій. Складіть контент-план на місяць з детально прописаними ідеї постів та хештегами, запропонуйте акції для святкових днів та підкажіть найкращий час для публікацій.
Для цих задач можете використовувати Micrisoft Copilot, ChatGPT та Gemini.
Штучний інтелект може стати вашим помічником у рутинних справах, та головне — пам’ятайте, що він не замінює ваш досвід, знання і креативність, тому завжди перевіряйте запропоновані ним результати, щоб адаптувати їх під ваші потреби.
Читайте також про професії, у які легко перейти з іншої сфери.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.