Дівчата креативніші за хлопців: результати PISA-2022
59 % українських підлітків показали базовий і вищий рівні креативності за результатами PISA–2022. Україна продемонструвала середній результат серед 64 країн.
В оцінюванні PISA–2022 з креативного мислення Україна набрала 27 балів зі 60 можливих, зайнявши місця між 32 та 42 серед 64 країн. Показники України статистично близькі до Греції та Колумбії, які належать до країн Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Якщо порівнювати з країнами, які наближені за соціально-економічним рівнем, Україна має кращі результати за Молдову (24 бали) і Болгарію (21 бал), але поступається Польщі (36 балів) та Естонії (34 бали).
Результати українських школярів з креативного мислення
Загалом кожен четвертий українській підліток демонструє базовий рівень креативності. Базового рівня досягли 59 % підлітків, тобто підтвердили здатність генерувати ідеї для простих і помірно складних завдань, креативно розв'язувати соціальні й наукові проблеми, уміння формувати оригінальні ідеї у знайомих контекстах. Високі результати, тобто здатність генерувати креативні ідеї та вдосконалювати їх у складних завданнях, зокрема в абстрактному дизайні та розв'язанні наукових і соціальних проблем, показали 13 % учасників. Низький рівень має 18 % учнів — вони можуть створювати прості візуальні конструкції та використовувати шаблонні ідеї для своїх відповідей.
Дівчата креативніші за хлопців
Дівчата показують вищі результати з креативності, отримуючи на 2 бали більше за хлопців. Серед учасників, які досягли базового та вищого рівнів, 65 % — це дівчата та 56 % — хлопці. Більше хлопців, ніж дівчат, мають низький рівень: 14 % — дівчата і майже 22 % — хлопці.
Зауважимо, що у креативному мисленні дівчата перевершують хлопців у всіх країнах, які брали участь у дослідженні.
Вплив місця навчання на результати з креативного мислення
Дослідження PISA–2022 виявило різницю в результатах креативного мислення між учнями сільських і міських шкіл. Учні з сільської місцевості в середньому відстають на 6 балів від своїх однолітків з міст з населенням понад 100 тисяч. Менше половини учнів із сіл досягає базового рівня або вище, тоді як у великих містах цей показник становить майже 80 %. Цей розрив не є прямим відображенням якості освіти, а радше вказує на різницю в соціально-економічному статусі учнів та умовах навчання, адже учні з міст зазвичай мають більше ресурсів та можливостей для розвитку своїх навичок.
Ще дослідження виявило, що учні коледжів, технікумів та професійно-технічних закладів освіти відстають у креативності від учнів шкіл на 5 балів. А учні шкіл своєю чергою відстають у 2 бали від учнівства ліцеїв, гімназій та спеціалізованих шкіл.
Академічні знання та креативність: чи є зв’язок?
У МОНі зазначають, що академічні знання хоча і пов’язані з креативним мисленням, та не є передумовою для креативного мислення. Тобто креативними можуть бути як підлітки з високими оцінками, так і учні, які мають проблеми в навчанні.
Читайте також про зростання кількості медалістів на тлі падіння якості знань.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.