Маркетинг: усе про спеціальність 075
Під час вступної кампанії 2024 року абітурієнти подали понад 28 тисяч заяв на спеціальність «Маркетинг». Якщо ви також бажаєте пов’язати своє життя з маркетингом, прочитайте, що потрібно для вступу на маркетинг, який прохідний бал на спеціальність 075 та ким можна працювати за спеціальністю «Маркетинг».
Загально про спеціальність 075 «Маркетинг»
Спеціальність 075 «Маркетинг» входить до галузі знань 07 «Управління та адміністрування».
Маркетинг — це визначення та керування бажаннями й потребами споживачів (покупців) для формування попиту на товари та послуги. Маркетологи затребувані на ринку праці, позаяк від уміння розрекламувати продукт, налаштувати комунікацію зі споживачами, правильно презентувати компанію чи організацію на ринку залежить добробут та прибуток компаній приватного, неприбуткового і навіть державного сектору. Адже правильне позиціонування, ціноутворення та реклама потрібні всім учасникам економічних відносин.
Спеціальність 075 «Маркетинг» незмінно тримається у п’ятірці найбажаніших спеціальностей серед вступників. Такий інтерес пояснюється популярністю професії маркетолога та великою кількістю спеціалізацій, де кожен випускник зможе знайти себе, — від маркетолога-аналітика до піарника чи фахівця із цифрового маркетингу. За ринкової економіки, яка ґрунтується на принципах конкуренції та вільного підприємництва, фахівці з маркетингу затребувані у всіх галузях, мають гідну заробітну плату та безліч варіантів для самореалізації.
У 2024 році на підготовку бакалаврів за спеціальністю 075 «Маркетинг» держава виділила 350 бюджетних місць
Що вивчають на спеціальності «Маркетинг»
В основі всіх навчальних планів у майбутніх маркетологів — економічні та маркетингові дисципліни. Оскільки маркетолог має розумітися на ринку та економічних відносинах, на факультеті маркетингу ви вивчатимете економіку України та міжнародну економіку, макро- та мікроекономіку, організацію торгівлі та економіку підприємства.
Серед маркетингових дисциплін на вас очікують власне маркетинг, вивчення поведінки споживачів, ціноутворення, маркетингові дослідження тощо.
Також ви ймовірно вивчатимете вищу математику, статистистику та фінанси.
Докладно про предметну область, компетенції випускників та зміст навчальних програм маркетологів викладено у стандарті вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг».
Де навчатися на маркетолога
Якщо ви вже визначилися зі спеціальністю, час обрати найкращий для вас виш. У цьому вам допоможе інструкція Як вибрати, куди піти вчитися. Також подивіться, які ЗВО користувалися популярністю серед абітурієнтів попередніх років.
Найпопулярніші університети серед вступників на маркетинг за результатами вступної кампанії 2024 року:
- Державний торговельно-економічний університет.
- Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана.
- Національний університет «Львівська політехніка».
- Львівський національний університет ім. І. Франка.
- Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського».
- Національний авіаційний університет.
- Київський національний університет ім. Т. Шевченка.
- Київський національний університет технологій та дизайну.
- Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.
- Національний університет «Києво-Могилянська академія».
З якими балами можна вступити на маркетолога
У 2024 році прохідний бал для вступу на «Маркетинг» на бюджет має бути вище за 130. Наприклад, у 2024 році прохідним на бюджет на маркетинг був бал 182,52 — саме з таким результатом зараховували до Національного університету «Острозька академія».
Для вступу на контракт кожен ЗВО встановлює мінімальний бал самостійно, але він має бути вище 100.
Щоб зорієнтуватися, скільки потрібно балів щоб поступити на маркетолога, візьміть до уваги прохідні бали попередньої вступної кампанії — так ви зможете розрахувати шанси на вступ до конкретного вишу.
Середній прохідний бал дивіться через пошук спеціальності «Маркетинг» на сторінках ЗВО та Коледжі.
- Найвищий середній прохідний бал — 159,8 у Національному університеті «Києво-Могилянська академія» та у Таврійському державному агротехнологічному університеті ім. Д. Моторного.
- Найнижчий середній бал — 133,5 у Київському професійно-педагогічному фаховому коледжі ім. А. Макаренка.
Дізнатися, як розраховується конкурсний бал, ви можете у статті Вагові коефіцієнти та конкурсний бал.
Як та коли вступати на маркетинг
- Після 9 класу ви можете вступити до коледжу на основі співбесіди та мотиваційного листа. Вступ почнеться з реєстрації електронних кабінетів вступника влітку 2025 року.
- Після 11 класу ви можете вступити до коледжу чи університету. Для вступу в університет вам потрібні результати НМТ та мотиваційний лист. Вступ на бакалаврські програми почнеться з реєстрації електронних кабінетів вступника влітку 2025 року.
Скільки років треба вчитися на маркетинг
Основа вступу та тип закладу |
Тривалість навчання |
---|---|
Після 9 класу в коледжі |
2 роки 10 місяців / 3 курси |
Після 11 класу в коледжі |
1 рік та 10 місяців / 2 курси |
Після 11 класу на бакалавра у ЗВО |
3 роки 10 місяців / 4 курси |
Після коледжу на бакалавра у ЗВО |
2 роки 10 місяців / 3 курси |
Після бакалавра на магістра у ЗВО |
1 рік 4 місяці / 1,5 курсу |
Що готувати для вступу на маркетинг
Для вступу на маркетинг вам знадобляться результати НМТ, який вочевидь у 2025 році пройде за схемою 3+1. На НМТ очікують 3 обов’язкових предмети (українська мова, математика та історія України) та 1 предмет на вибір (іноземна мова, хімія, фізика, біологія, українська література та географія). Детально про тестування 2024 року читайте у статті НМТ 2025: що відомо про предмети та формат проведення та в телеграм-каналі для вступників.
Радимо при підготовці приділити найбільше уваги українській мові та математиці, адже у 2023 році саме ці предмети мали найбільші вагові коефіцієнти (0,35 та 0,4 відповідно) та сильніше впливали на розрахунок конкурсного бала. Серед предметів на вибір зверніть увагу на географію — її ваговий коефіцієнт також становить 0,35. Як рахуються бали, ми розповіли у статті Вагові коефіцієнти та конкурсний бал.
При підготовці до НМТ користуйтеся перевіреними та безплатними ресурсами та матеріалами, які ми для вас відібрали.
Також усі вступники при вступі подають мотиваційні листи. Дізнайтеся, як його оцінюватимуть та як правильно написати мотиваційний лист.
Скільки коштує навчання на маркетолога
Ціна за рік навчання на маркетингу залежить від міста та розцінок конкретного вишу. У середньому рік навчання коштує 20 000–28 000 гривень.
Найдорожчі освітні програми з маркетингу у ІТ Степ Університет — 122 000 гривень / рік, Університеті імені Альфреда Нобеля — 85 000 гривень / рік.
Найдешевші освітні програми з маркетингу в Українському державному університеті залізничного транспорту — 9 950 гривень / рік, Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті — 10 000 гривень / рік.
У коледжах здобути спеціальність маркетолога можна дешевше. У середньому ціна навчання за рік коливається від 15 000 до 20 000 гривень.
Вартість навчання за кожною спеціальністю ви можете подивитися на сторінках розділів ЗВО чи Коледжі.
У 2024 році держава запровадила фінансову підтримку для студентів-контрактників у формі грантів на навчання. Студенти спеціальності «Маркетинг» можуть претендувати на грант лише другого рівня у розмірі 25 000 грн, якщо мають оцінки 170+ балів із двох предметів НМТ.
Різниця між спеціальностями, або ж спеціальності, схожі на маркетинг
Можемо пожартувати, що маркетинг єдиний у своєму роді. Та є кілька спеціальностей, які також вивчають поведінку людей та торговельно-економічні відносини.
- 054 «Соціологія». Ця спеціальність належить до галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки». Соціологія вивчає саме суспільство, природу суспільних інститутів та процесів. Зокрема соціалогів вчать проводити соціологічні, маркетингові та політичні дослідження.
- 073 «Менеджмент». Менеджмент належить до тієї ж галузі знань, що і маркетинг, а саме — 07 «Управління та адміністрування». Студенти вчаться управляти економічними, фінансовими, маркетинговими, збутовими підрозділами підприємства, тому менеджери розуміють основи маркетингу.
- 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», належить до галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Ця спеціальність для тих вступників, які бажають вивчати не лише маркетинговий бік діяльності підприємництва та збільшення його прибутку, а й всебічний розвиток підприємства, разом із оптимізацією та розвитком усіх сфер його діяльності.
Ким працювати за спеціальністю «Маркетинг»
Маркетологи мають попит у різних сферах економіки, для спеціалістів із просування знайдеться місце і на виробництві, і у громадській чи благодійній організації, і у державному апараті, і в диджитал-агенції чи ІТ, і в агросекторі тощо. Також фахівці з маркетингу можуть працювати самі на себе — бути консультантами, експертами, мати власне маркетингове агенство. Зараз особливо затребувані спеціалісти з диджитал-маркетингу, які можуть вести кілька клієнтів одночасно або долучатися до окремих проєктів. Дізнайтеся більше про диджитал-маркетолога в освітньому серіалі від Дія.Освіта.
Професії для спеціалістів з маркетингу:
- маркетолог;
- диджитал чи інтернет-маркетолог;
- бренд-менеджер;
- еvent-менеджер;
- PR-менеджер;
- мерчандайзер;
- копірайтер;
- SMM-менеджер;
- SEO-спеціаліст;
- PPC-спеціаліст;
- product-менеджер;
- арт-директор;
- менеджер з реклами;
- маркетолог-аналітик тощо.
Дізнатися корисну інформацію для вступників про інші спеціальності ви можете в нашому розділі з описами спеціальностей.
Дивіться офіційну та перевірену інформацію про вступну кампанію 2024 у розділі Вступ. За важливими новинами зручно слідкувати в телеграм-каналі для вступників.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.