Як підтвердити вибір місця навчання у 2024 році: покрокова інструкція
Вже з 1 серпня вступники на бакалаврат почнуть отримувати рекомендації для вступу 2024. При цьому, щоб вступити до закладу вищої освіти, абітурієнт має підтвердити свою згоду. Розглянемо, як підтвердити вибір місця навчання в електронному кабінеті.
Інформацію про те, чи пройшли на бюджет, ви побачите в електронному кабінеті вступника 2024 у період 1–5 серпня. Тож уважно відстежуйте статуси своїх заяв. Коли почнете отримувати рекомендації від закладів вищої освіти для зарахування на навчання, маєте виважено підійти до вибору й вчасно виконати вимоги для зарахування.
Підтвердити свій вибір для вступу 2024 за державний кошт, тобто на бюджет, маєте до 8 серпня (до 18:00). Інакше цього року втратите шанс вступити на бюджет.
Якщо ви подавали заяви виключно на контракт або згодні навчатися за власний кошт у тому ЗВО, куди не вступили на бюджет, — маєте більше часу для підтвердження місця навчання. Але зробити це повинні не пізніше 30 серпня 2024 р. Терміни підтвердження на контракт дивіться у правилах прийому ЗВО, куди вирішили йти на навчання. Адже кожен заклад може встановлювати власні дедлайни для контрактників.
Підтвердити вибір місця навчання можна:
- В електронному кабінеті з накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
- Особисто у ЗВО.
Вступники з ТОТ можуть виконати вимоги до зарахування та укласти договір про навчання у ЗВО протягом 3 місяців від початку навчання.
Підготовка до підтвердження вибору місця навчання в електронному кабінеті
1. Сформуйте кваліфікований електронний підпис (КЕП). Зробити це можна в державних та приватних закладах, зокрема в банках. Якщо ви звернетесь до Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України чи Приватбанку, ви зможете отримати кваліфікований електронний підпис безплатно — повідомляє портал Дія. Також право видавати кваліфікований електронний підпис мають акредитовані центри сертифікації ключів. Також в електронному кабінеті вступника можна використовувати електронний підис Дія.Підпис.
Якщо вам ще немає 18 років, отримати кваліфікований електронний підпис ви можете разом із батьками або іншими законними представниками. Для цього зверніться до постачальника послуг з такими документами:
- паспорти (ваш та одного з батьків);
- код платника податків (ваш та одного з батьків);
- засвідчена копія свідоцтва про народження;
- заява в довільній формі про письмову згоду від одного з батьків.
2. Внесіть свій ідентифікаційний код (РНОКПП) до карти фізичної особи в ЄДЕБО, щоб використовувати кваліфікований електронний підпис у кабінеті вступника.
Військовозобов'язані вступники для зарахування на навчання подають військово-обліковий документ.
Як підтвердити вибір місця навчання в електронному кабінеті
Крок 1
У модулі «Подані заяви на вступ» виділіть позначкою потрібну заяву зі статусом «Рекомендовано (бюджет)» або «Рекомендовано (контракт)». Натисніть меню «Активні дії», що знаходиться праворуч.
Крок 2
У випадному меню «Активні дії» виберіть рядок «Підтвердити вибір місця здобуття освіти».
Крок 3
У вікні, яке відкрилося, поставте галочку в пункті «Про попередження про обов’язковість подання військовозобов’язаними громадянами України військово-облікового документа». Поставити відмітку мають вступники всіх статей, бо це попередження інформативне.
Крок 4
У цьому ж вікні нижче оберіть пункт «Накласти кваліфікований електронний підпис» та натисніть синю кнопку «Накласти КЕП».
Крок 5
У вікні, що відкрилося, виберіть зі списку потрібний вам центр сертифікації, який видав ключ. Це назва установи, де ви заздалегідь сформували кваліфікований електронний підпис.
Крок 6
Натисніть на поле для завантаження файлів. Оберіть на своєму комп’ютері потрібний файл та завантажте його. Додатково введіть пароль особистого ключа підпису. Натисніть синю кнопку «Підписати».
Якщо ви зробили все правильно, у нижній частині екрана у чорному прямокутнику побачите відповідне повідомлення.
Почекайте, поки система опрацює ваш підпис.
Крок 7
Оновіть сторінку за допомогою відповідної стрілочки або комбінацією клавіш Ctrl+F5.
Крок 8
Переконайтесь, що заява успішно підписана. Для цього в полі навпроти статусу «Рекомендовано до зарахування» ви маєте побачити дату та час підписання заяви.
Як скасувати підтвердження вибору місця навчання
Ви можете анулювати свій вибір лише, якщо заклад освіти не підтвердив ваше виконання вимог до зарахування.
Крок 1
Оберіть відповідну заяву. У полі «Активні дії» натисніть на рядок «Скасувати підтвердження вибору місця здобуття освіти (анулювати КЕП/видалити файл)».
Крок 2
Уважно ознайомтеся з умовами, які з’являться у відповідному вікні. Якщо згодні, натисніть синю кнопку «Підтвердити». Або скасуйте дію, якщо передумали.
Коли система опрацює ваші дії, у нижній частині екрана у чорному прямокутнику з’явиться повідомлення про те, що КЕП анульовано.
Крок 3
Переконайтеся, що вдалося скасувати підтвердження. Для цього оновіть сторінку. У полі «Дата підтвердження» має з’явитися позначка «Підтвердити».
Коли ви підтвердите вибір місця навчання, а заклад освіти опрацює його, статус заяви в електронному кабінеті вступника 2024 буде змінено на «До наказу». Водночас відбудуться зміни в статусах й інших ваших заяв.
Вступники з ТОТ або за кордоном, які не мають цифрового підпису, можуть підтвердити вибір місця навчання через завантаження в електронний кабінет сканкопії власноруч підписаної заяви. Сформувати заяву можна, обравши в меню «Активні дії» рядок «Друк електронної заяви».
Усі роз’яснення ключових питань знаходяться в розділі Вступ. Стежте за новинами в телеграм-каналі для вступників, щоб вчасно дізнаватися про важливі повідомлення та обмінюватися досвідом з іншими абітурієнтами.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Зверніться до приймальної комісії, щоб з'ясувати, чи можливо ще прийняти пропозицію, якщо йдеться про заяву на контракт. Якщо не встигли підтвердити пропозицію вступу на бюджет, то цього року вже все.
Щоб мати змогу підтвердити вибір в електронному кабінеті, статус заяви має бути «Рекомендовано до зарахування», тому зверніться до приймальної комісії закладу, щоб уточнити цей момент. Також ви можете підтвердити вибір, особисто завітавши до університету.
Зарахування на бюджет відбувається до 10 серпня. Якщо ви вже надіслали документи в університет, радимо уточнити у приймальній комісії, чи отримали вони ваш лист, тобто переконатися, що він раптом не потрапив у спам.
Сформуйте заяву, обравши в меню «Активні дії» рядок «Друк електронної заяви», роздрукуйте, підпишіть, сфотографуйте та завантажте її в кабінет. Якщо технічно не можете роздрукувати, тоді напишіть заяву за зразком власноруч, поставте свій підпис.
Майте на увазі, що цим функціоналом можуть скористатися вступники з ТОТ або за кордоном.
Так, ви можете подати документи дистанційно, попередньо поставивши на них свій цифровий підпис. Ось інструкція Як накласти КЕП на документи для зарахування на навчання.
Вам потрібно виконати вимоги до зарахування, тобто подати документи в обраний заклад. Це можна зробити онлайн за допомогою КЕП.
Так, така можливість передбачена в електронному кабінеті в меню «Активні дії».
Залежить від формату подання документів: особисто / онлайн.
Залишити коментар