Мінімізація негативних наслідків будь-яких перевірок з контролюючими і правоохоронними органами
Мінімізація негативних наслідків будь-яких перевірок з контролюючими і правоохоронними органами.
Мінімізація негативних наслідків будь-яких перевірок з контролюючими і правоохоронними органами.
Необхідно пам’ятати наступне:
Перевірити підприємство можуть або податкова інспекція стосовно сплати податків, або податкова міліція, співробітники міліції, служби безпеки України стосовно конкретного правопорушення. При цьому у перших повинно бути в наявності посвідчення на перевірку та рішення про направлення на перевірку, а у інших постанова органу дізнання або слідчого про проведення певних дій в зв’язку з порушеною карною, оперативно-розшуковою справами або матеріалами КОЗП. Копії цих документів перевіряючі повинні надати вам. Також перевірити можуть якісь державні органи (інспекції), які не мають права доступу на підприємство без дозволу керівника. Кожний документ перевіряючих, який є підставою для перевірки можна оскаржити та призупинити перевірку. Слід пам’ятати, що документ повинен бути оформлений належним чином (кругла гербова печатка, підпис керівника, вказівка на підставу для проведення перевірки), та підставою для перевірки може бути лише письмове повідомлення-запит з вказівкою підстави. Законна чи незаконна підстава для перевірки можуть встановити лише фінансовий та юридичний відділи або директор підприємства, якщо він наділений такими повноваженнями.
Забезпечити доступ до підприємства може лише керівник підприємства, а інші робітники не мають на це права.
У будь-якому випадку ви маєте право вимагати визвати прокурора, навіть якщо перевіряючі образили вас, або грубо висловлювалися, або сказали, що ви злочинець, або що ви скоїли злочин. Всі ці слова від перевіряючи ми можемо використати для притягнення їх до відповідальності. В цьому випадку ці слова повинні підтвердити якнайменш три особи з вашого підприємства.
Ви маєте право вимагати надання вам копій всіх документів, які складають перевіряючі.
Перевіряючі завжди використовують своїх підставних понятих, а тому ви маєте право вимагати заміни понятих та залучення своїх співробітників для засвідчення якогось факту, вигідного вам.
Перевіряючі завжди створюють тиск на працівників, при цьому слід пам’ятати, що ви маєте право та повинні слухати лише порад свого адвоката, або юриста підприємства. Ви маєте право на присутність адвоката у будь який час – це право вам гарантоване конституцією, а Ії норми є нормами прямої дії. Слід пам’ятати, що коли ви вважаєте, що вам потрібен захист, з того моменту ви можете вимагати присутності адвоката незважаючи на всі слова перевіряючих.
Кожні ваші висловлювання стосовно роботи можуть бути використані проти вас перевіряючими шляхом написання рапорту або пояснення підписаного понятими, які навіть не були присутніми при вашій розмові.
Організаційні заходи:
1)На підприємстві повинен бути заведений Журнал відвідувань суб'єктів підприємницької діяльності контролюючими органами.
2) Підприємству необхідно мати в штаті юриста або ж укласти договір на обслуговування з адвокатом (адвокатським об'єднанням).
3) В офісі повинна зберігатися мінімальна кількість документів. Всі документи не повинні зберігатися у легкодоступних місцях. Архівне зберігання документів необхідно здійснювати поза підприємством. Для цього можна користуватися послугами сторонніх осіб (наприклад, адвоката).
4) Періодично непотрібні документи повинні певним чином знищуватися.
5) В офісі повинен бути напоготові список "гарячих" номерів телефонів для критичних ситуацій: прокуратури, органів ДПС (в т. ч. телефонів довіри відділів по боротьбі з корупцією), МВС (в т. ч. районного управління міліції, інспекції по особистому складу МВС, служби внутрішньої безпеки), СБУ (в т. ч. управління внутрішньої безпеки), а також телефон власного адвоката або юриста. Ці ж телефони потрібно занести до пам'яті мобільного телефону керівника підприємства.
6) Провести інструктаж співробітників підприємства стосовно їх дій у разі прибуття на підприємство працівників контролюючих (правоохоронних) органів. Роздати розпечатані "Плани дій у кризовий період" (алгоритми дій, "шпаргалки" тощо) ключовим фігурам - посадовим особам підприємства.
Особливу роль при відвідуванні працівниками контролюючих (правоохоронних) органів підприємства грає юрист. Саме юрист виступає головним консультантом при прийнятті рішення керівником підприємства про допущення або недопущення осіб, що прийшли, до проведення перевірки. Він же інформує керівництво підприємства про можливі негативні наслідки, яким чином можливо їх уникнути.
Юрист підприємства може бути штатним та позаштатним (це може бути і юридична фірма). Таким чином, особиста присутність юриста на підприємстві при відвідуванні його представниками контролюючих (правоохоронних) органів дуже необхідна. Однак, якщо це неможливо, повинна бути заздалегідь досягнута угода із зовнішнім юристом (юридичною фірмою). В екстраординарних випадках (а саме такою можна вважати незаплановану появу представників контролюючих (правоохоронних) органів на підприємстві, оскільки цей момент може бути початком процесу, що призведе до негативних наслідків) відповідні консультації можуть бути надані підприємству за телефоном.
Особливу увагу керівнику компанії треба акцентувати на тому, як його підлеглі повинні діяти в стресовій ситуації, яка пов'язана із "свавіллям", що нерідко зустрічається серед працівників контролюючих (правоохоронних) органів. У цьому випадку його підлеглі повинні користуватися тактикою "глухого захисту" - нічого не говорити, нічого не підписувати. Практика доводить, що в стресовій ситуації людина втрачає самоконтроль, відповідає на вдало поставлені, з неоднозначним тлумаченням запитання, а також підписує документи, між рядків дає відомості, що згодом використовуються проти нього. Застосуванням же "глухого захисту" людина, принаймні, не може собі зашкодити.
На підприємстві повинна проводитися профілактична робота з персоналом (періодичний інструктаж на випадок прибуття працівників контролюючих (правоохоронних) органів, нагадування про метод "глухого захисту"). Співробітники повинні бути суворо проінструктовані, твердо пам'ятати і знати - на всі питання будь-яких візитерів відповідає тільки одна людина - директор. Вони ж мають право (а в цьому випадку - зобов'язані) мовчати. Директору потрібно розуміти, що в "різноголосому хорі" співробітників завжди можна знайти протиріччя.
Тому, з точки зору особистої безпеки керівника йому доцільно відповідати на запитання одноосібно. Якщо співробітники почнуть говорити - створять неприємності для будь-якого керівника, причому ненавмисно, а через необізнаність.
Працівник підприємства повинен керуватися правилами тактики "глухого захисту" і пам'ятати, що самостійне прийняття рішень виключене. Всі рішення приймає тільки директор підприємства, та, перебуваючи на робочому місці, співробітник підприємства підпорядковується тільки йому, а не працівникам контролюючих (правоохоронних) органів.
Практика доводить - дії в стані стресу в 99 % випадків неадекватні, невірні та тільки погіршують становище.
Загальне правило: якщо Ви не знаєте, що робити і як діяти, треба прийняти позицію "глухого захисту" - нічого не говорити, нічого не видавати, нічого не підписувати, нікуди не їхати. Як правило, це найкращий вихід із ситуації. Так Ви собі хоч би не зашкодите.
Необхідно пам'ятати: на підприємстві накази та розпорядження віддає тільки його керівник та співробітники підприємства підпорядковуються тільки його наказам та розпорядженням, а не командам представників контролюючих (правоохоронних) органів (якщо мова не йде про слідчі дії, що проводяться після порушення кримінальної справи).
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Бухгалтерія, облік та податки Менеджмент, керування, KPI Фінанси, кредит, банківська справа