Як на підприємстві впровадити інтегровану систему менеджменту?

Як на підприємстві впровадити інтегровану систему менеджменту?

Вимоги міжнародних стандартів щодо якісного функціонування та постійного поліпшення систем менеджменту, процесів, продукції, послуг та діяльності змушують постійно вчитися та відточувати вміння використовувати всі можливості систем менеджменту.

Якщо на підприємстві впроваджується інтегрована система менеджменту, то необхідно призначити відповідального за систему, який досконально знає вимоги стандартів до систем, що входять в інтегровану систему, і розуміє, як перевіряти її результативність та поліпшувати.

У відповідального можуть бути помічники, які конкретно відповідають за кожну з систем, проводять аналіз та оцінювання своєї системи й результати надають відповідальному за ІСМ.

Той, своєю чергою, готує загальний звіт щодо ІСМ і надає його вищому керівництву.

Раніше документація систем менеджменту (тепер правильно казати: задокументована інформація, якою треба управляти) зберігалась переважно на паперових та електронних носіях, а реєстрацію даних – записи (задокументована інформація, яку треба зберігати) деякі підприємства вели в паперовій формі (журнали, протоколи), дехто – в електронній і решта – в обох варіантах.

Тепер практично всі переходять на електронний варіант документообігу.

В кожному міжнародному стандарті є вимоги щодо даних, які треба реєструвати.

Ці записи є доказами того, що та чи інша система менеджменту функціонує відповідно до вимог певного стандарту.

Тобто якщо всі необхідні дані з вказаною періодичністю вводяться в електронній формі, то їх можна контролювати.

Треба тільки знати, за якою процедурою і як їх треба проаналізувати та оцінити.

Тобто, щоб здійснювати онлайн-контроль за ІСМ, необхідно:

  • чітко розуміти сутність кожної складової системи менеджменту;
  • контролювати відповідальних за реєстрацію даних стосовно кожної системи;
  • знати де і як знайти потрібну інформацію;
  • як її проаналізувати;
  • які види звітів зробити.

Для здійснення належного онлайн-контролю за ІСМ потрібно брати участь в розробленні ІСМ, мати чітке бачення, які дані й з якою періодичністю, хто та куди повинен заносити, які аналізи треба зробити, які форми звітів можуть знадобитись.

Можна адаптувати вже наявні системи, можна розробити свої процедури або автоматизовану систему. Важливо грамотно побудувати ІСМ, бо якщо буде неправильне ТЗ, то й результат буде не тим, на який очікують.

Вимоги міжнародних стандартів щодо якісного функціонування та постійного поліпшення систем менеджменту, процесів, продукції, послуг та діяльності змушують постійно вчитися, ставати більш креативними, відточувати вміння використовувати всі можливості систем менеджменту.

Запрошую вас узяти участь у тренінгах:

  • Система ощадливого  та ефективного управління бізнесом на основі LEAN, Kaizen;
  • Системний менеджмент: Компетенції високоефективного Керівника-Лідера
  • Основи системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015;
  • Практикум внутрішнього аудиту системи менеджменту якості на основі ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 19011:2018,

На цих тренінгах Ви отримаєте практичний інструментарій та алгоритми конкретних дій для підвищення ефективності Вашого бізнесу.

Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з графіком та переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу.

Бажаю Вам вдачі та ефективних результатів!

І головне, що завжди необхідно пам'ятати керівнику – будь-які зміни необхідно планувати та реалізовувати через залучення всіх співробітників компанії!

І, як наслідок, Ваша компанія буде працювати результативно та ефективно!

Галина Зіміна

Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001)


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками