Які принципи стали основою теорії TQM?
У різні роки були сформульовані видатними спеціалістами принципи управління якістю, які становлять основу формування сучасних семи принципів системи управління якістю.
14 принципів управління якістю Едвардс В. Дємінга:
- Орієнтуйте підприємство на удосконалення процесів виробництва товарів і надання послуг.
- Прийміть на себе лідерство на шляху повного відмовлення від виробництва дефектної продукції.
- Знижуйте залежність від інспекції. Усуньте контроль як спосіб досягнення якості. Зробіть якість невід'ємною властивістю продукції.
- Припиніть практику вибору постачальників по найнижчих цінах. Скорочуйте кількість суміжних постачань для виготовлення виробів.
- Постійно удосконалюйте кожен процес для поліпшення якості, підвищення продуктивності і зменшення витрат.
- Введіть на підприємстві постійне, наполегливе професійне навчання працівників.
- Затверджуйте лідерський стиль керівництва, спрямований на те, щоб допомогти людям краще виконувати свою роботу.
- Створіть в організації атмосферу, що усуває страх бути покараним за недогляди в роботі. Заохочуйте ефективні двосторонні комунікації, які сприяють тому, щоб співробітники висловлювалися відкрито.
- Усуньте бар'єри між підрозділами підприємства, між відділами і людьми.
- Відмовтесь від використання порожніх закликів підвищувати продуктивність праці без забезпечення цих закликів відповідними конкретними діями з боку керівництва.
- Відмовтеся від кількісних оцінок роботи. Запропонуйте замість цього підтримку і допомогу наставників.
- Підтримуйте почуття професійної гордості у співробітників.
- Впровадьте на підприємстві систему інновацій і самовдосконалення співробітників.
- Збільшуйте прихильність вищого керівництва ідеї постійного поліпшення якості і продуктивності. Приймайте будь-яку роботу, корисну для здійснення змін.
10 етапів для підвищення якості Джозефа М.Джурана:
- Сформуйте усвідомлення потреби в якісній роботі і створіть можливість для поліпшення якості.
- Установіть цілі для постійного удосконалювання діяльності.
- Створіть організацію, що буде працювати над досягненням цілей, створивши умови для визначення проблем, вибору проектів, сформувавши команди і вибравши координаторів.
- Надайте навчання всім співробітникам організації
- Виконуйте проекти для рішення проблем.
- Інформуйте співробітників про досягнуті поліпшення.
- Висловлюйте своє визнання співробітникам, що роблять найбільший внесок у поліпшення якості.
- Повідомляйте про результати.
- Реєструйте успіхи.
- Впроваджуйте досягнення, яких Вам удалося домогтися протягом року, у системи і процеси, що регулярно функціонують в організації, тим самим закріплюючи їх.
14-етапний план підвищення якості Філіпа Б.Кросбі:
- Чітко визначьте прихильність керівництва ідеї якості.
- Використовуйте команди по роботі над поліпшенням якості для залучення і інформування про якість усіх членів організації
- Вимірюйте якість і розкривайте поточні і потенційні проблеми з якістю.
- Підрахуйте вартість якості.
- Скажіть підлеглим, скільки коштує неякісна робота.
- Почніть коригувальні дії.
- Організуйте спеціальний комітет, що буде працювати над програмою нульового браку.
- Навчить наставників, що будуть впроваджувати програму нульового браку.
- Проведіть "день нульового браку", щоб пояснити програму і підкреслити той факт, що в організації до цієї проблеми будуть відноситися по-новому.
- Встановлюйте і заохочуйте персонал встановлювати цілі, орієнтовані на поліпшення якості.
- Заохочуйте підлеглих повідомляти про ті проблеми, що не дозволяють їм працювати без браку.
- Висловлюйте визнання тим, хто домагається поставлених цілей і відмінно виконує роботу
- Організуйте Ради Якості, що складаються з професіоналів і керівників команд, що будуть регулярно спілкуватися один з одним.
- Проробляйте це знову і знову, підкреслюючи, що ця програма немає завершення.
7 успішних факторів якості Джона Реббіта і Пітера Бергх:
- Фокус на споживача.
- Фокус на процес і його результати.
- Керування участю/відповідальністю.
- Безупинне поліпшення.
- Проблеми, що залежать від робітників, повинні складати не більш 20 %.
- Проведення вимірів.
- Постійно діючі наскрізні функціональні Ради, що представляють собою постійно діючі команди по поліпшенню якості.
ИСО/ТК 176 сформулював 7 принципів Тотального (Загального) управління якістю, що лягли в основу серії стандартів ISO 9000 версії 2015 року:
Перший принцип TQM – Орієнтація на споживача
- Залежність успіху організації від потреб та очікувань замовника (споживача)
- Розуміння існуючих та майбутніх потреб замовника (споживача)
- Задоволення вимог замовника (споживача)
- Прагнення перевищити очікування замовника (споживача)
Другий принцип TQM – Лідерство
- Провідна роль керівництва
- Встановлення єдиних цілей та напрямів діяльності організації
- Створення відповідного внутрішнього середовища в організації
Третій принцип TQM – Залучення персоналу
- Персонал – основа організації
- Весь персонал — від вищого керівництва до робітника — має бути залучений до діяльності з управління якістю
- Повний розвиток здібностей персоналу
- Використання здібностей з максимальною користю для досягнення корпоративних цілей
Четвертий принцип TQM – Процесний підхід
- Для ефективного досягнення цілей, діяльністю та пов'язаними з нею ресурсами керують як процесом
- Процес - це сукупність взаємозалежних та взаємодіючих різних видів діяльності (робіт/операцій), які створюють результат, що має цінність для самої організації та споживача (клієнта чи замовника)
- Під "процесним підходом" розуміють застосування в межах організації системи процесів разом з їх визначенням та взаємодіями, а також керуванням ними для отримання бажаного результату
П’ятий принцип TQM – Постійне покращення
- Постійне вдосконалення слід вважати незмінною метою організації
- Конкурентна перевага формується з покращень, нововведень та змін і підтримується лише завдяки безперервним покращенням
Шостий принцип TQM – Прийняття рішень на підставі фактів
- Неможливо приймати правильні рішення на основі неправильної чи неповної інформації
- Аналіз даних та інформації з погляду логіки
- Ефективні рішення приймають на підставі аналізу даних та інформації
Сьомий принцип TQM – Взаємовигідні відносини з постачальником
- Створення цінностей через взаємовигідні та взаємозалежні відносини
- Взаємовигідні відносини між організацією та її постачальниками підвищують здатність обох сторін створювати цінності
І якщо Керівник ставить собі за мету – реальне (фактичне) впровадження цих Принципів, то реально (фактично) впроваджується і працює корпоративна система якісного менеджменту (TQM).
Ви хочете знати більше про системну роботу згідно ISO серії 9000?
Ви хочете побудувати системно-процесну Модель управління і управляти бізнесом системно, результативно та ефективно на основі міжнародних стандартів?
Запрошую вас взяти участь у тренінгах:
- Основи впровадження системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015;
- Практикум внутрішнього аудиту системи менеджменту якості на основі ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 19011:2018,
де Ви отримаєте практичний інструментарій та алгоритм конкретних дій для підвищення конкурентоспроможності Вашого бізнесу.
Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком та графіком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу.
Бажаю Вам Успішних управлінських дій!
Галина Зіміна
- Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
- Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
- Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001)
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками