Які принципи стали основою теорії TQM?

Які принципи стали основою теорії  TQM?

У різні роки були сформульовані видатними спеціалістами принципи управління якістю, які становлять основу формування сучасних семи принципів системи управління якістю.

14 принципів управління якістю Едвардс В. Дємінга:

  1. Орієнтуйте підприємство на удосконалення процесів виробництва товарів і надання послуг.
  2. Прийміть на себе лідерство на шляху повного відмовлення від виробництва дефектної продукції.
  3. Знижуйте залежність від інспекції. Усуньте контроль як спосіб досягнення якості. Зробіть якість невід'ємною властивістю продукції.
  4. Припиніть практику вибору постачальників по найнижчих цінах. Скорочуйте кількість суміжних постачань для виготовлення виробів.
  5. Постійно удосконалюйте кожен процес для поліпшення якості, підвищення продуктивності і зменшення витрат.
  6. Введіть на підприємстві постійне, наполегливе професійне навчання працівників.
  7. Затверджуйте лідерський стиль керівництва, спрямований на те, щоб допомогти людям краще виконувати свою роботу.
  8. Створіть в організації атмосферу, що усуває страх бути покараним за недогляди в роботі. Заохочуйте ефективні двосторонні комунікації, які сприяють тому, щоб співробітники висловлювалися відкрито.
  9. Усуньте бар'єри між підрозділами підприємства, між відділами і людьми.
  10. Відмовтесь від використання порожніх закликів підвищувати продуктивність праці без забезпечення цих закликів відповідними конкретними діями з боку керівництва.
  11. Відмовтеся від кількісних оцінок роботи. Запропонуйте замість цього підтримку і допомогу наставників.
  12. Підтримуйте почуття професійної гордості у співробітників.
  13. Впровадьте на підприємстві систему інновацій і самовдосконалення співробітників.
  14. Збільшуйте прихильність вищого керівництва ідеї постійного поліпшення якості і продуктивності. Приймайте будь-яку роботу, корисну для здійснення змін.

10 етапів для підвищення якості Джозефа М.Джурана:

  1. Сформуйте усвідомлення потреби в якісній роботі і створіть можливість для поліпшення якості.
  2. Установіть цілі для постійного удосконалювання діяльності.
  3. Створіть організацію, що буде працювати над досягненням цілей, створивши умови для визначення проблем, вибору проектів, сформувавши команди і вибравши координаторів.
  4. Надайте навчання всім співробітникам організації
  5. Виконуйте проекти для рішення проблем.
  6. Інформуйте співробітників про досягнуті поліпшення.
  7. Висловлюйте своє визнання співробітникам, що роблять найбільший внесок у поліпшення якості.
  8. Повідомляйте про результати.
  9. Реєструйте успіхи.
  10. Впроваджуйте досягнення, яких Вам удалося домогтися протягом року, у системи і процеси, що регулярно функціонують в організації, тим самим закріплюючи їх.

14-етапний план підвищення якості Філіпа Б.Кросбі:

  1. Чітко визначьте прихильність керівництва ідеї якості.
  2. Використовуйте команди по роботі над поліпшенням якості для залучення і інформування про якість усіх членів організації
  3. Вимірюйте якість і розкривайте поточні і потенційні проблеми з якістю.
  4. Підрахуйте вартість якості.
  5. Скажіть підлеглим, скільки коштує неякісна робота.
  6. Почніть коригувальні дії.
  7. Організуйте спеціальний комітет, що буде працювати над програмою нульового браку.
  8. Навчить наставників, що будуть впроваджувати програму нульового браку.
  9. Проведіть "день нульового браку", щоб пояснити програму і підкреслити той факт, що в організації до цієї проблеми будуть відноситися по-новому.
  10. Встановлюйте і заохочуйте персонал встановлювати цілі, орієнтовані на поліпшення якості.
  11. Заохочуйте підлеглих повідомляти про ті проблеми, що не дозволяють їм працювати без браку.
  12. Висловлюйте визнання тим, хто домагається поставлених цілей і відмінно виконує роботу
  13. Організуйте Ради Якості, що складаються з професіоналів і керівників команд, що будуть регулярно спілкуватися один з одним.
  14. Проробляйте це знову і знову, підкреслюючи, що ця програма немає завершення.

7 успішних факторів якості Джона Реббіта і Пітера Бергх:

  1. Фокус на споживача.
  2. Фокус на процес і його результати.
  3. Керування участю/відповідальністю.
  4. Безупинне поліпшення.
  5. Проблеми, що залежать від робітників, повинні складати не більш 20 %.
  6. Проведення вимірів.
  7. Постійно діючі наскрізні функціональні Ради, що представляють собою постійно діючі команди по поліпшенню якості.

ИСО/ТК 176 сформулював 7 принципів Тотального (Загального) управління якістю, що лягли в основу серії стандартів ISO 9000 версії 2015 року:

Перший принцип TQM – Орієнтація на споживача

  • Залежність успіху організації від потреб та очікувань замовника (споживача)
  • Розуміння існуючих та майбутніх потреб замовника (споживача)
  • Задоволення вимог замовника (споживача)
  • Прагнення перевищити очікування замовника (споживача)

Другий принцип TQM – Лідерство

  • Провідна роль керівництва
  • Встановлення єдиних цілей та напрямів діяльності організації
  • Створення відповідного внутрішнього середовища в організації

Третій принцип TQM – Залучення персоналу

  • Персонал – основа організації
  • Весь персонал — від вищого керівництва до робітника — має бути залучений до діяльності з управління якістю
  • Повний розвиток здібностей персоналу
  • Використання здібностей з максимальною користю для досягнення корпоративних цілей

Четвертий принцип TQM – Процесний підхід

  • Для ефективного досягнення цілей, діяльністю та пов'язаними з нею ресурсами керують як процесом
  • Процес - це сукупність взаємозалежних та взаємодіючих різних видів діяльності (робіт/операцій), які створюють результат, що має цінність для самої організації та споживача (клієнта чи замовника)
  • Під "процесним підходом" розуміють застосування в межах організації системи процесів разом з їх визначенням та взаємодіями, а також керуванням ними для отримання бажаного результату

Пятий принцип TQM – Постійне покращення

  • Постійне вдосконалення слід вважати незмінною метою організації
  • Конкурентна перевага формується з покращень, нововведень та змін і підтримується лише завдяки безперервним покращенням

Шостий принцип TQM – Прийняття рішень на підставі фактів

  • Неможливо приймати правильні рішення на основі неправильної чи неповної інформації
  • Аналіз даних та інформації з погляду логіки
  • Ефективні рішення приймають на підставі аналізу даних та інформації

Сьомий принцип TQM – Взаємовигідні відносини з постачальником

  • Створення цінностей через взаємовигідні та взаємозалежні відносини
  • Взаємовигідні відносини між організацією та її постачальниками підвищують здатність обох сторін створювати цінності

І якщо Керівник ставить собі за мету – реальне (фактичне) впровадження цих Принципів, то реально (фактично) впроваджується і працює корпоративна система якісного менеджменту (TQM).

Ви хочете знати більше про системну роботу згідно ISO серії 9000?

Ви хочете побудувати системно-процесну Модель управління і управляти бізнесом системно, результативно та ефективно на основі міжнародних стандартів?

Запрошую вас взяти участь у тренінгах:

  • Основи впровадження системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015;
  • Практикум внутрішнього аудиту системи менеджменту якості на основі ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 19011:2018,

де Ви отримаєте практичний інструментарій та алгоритм конкретних дій для підвищення конкурентоспроможності Вашого бізнесу.

Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком та графіком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу.

Бажаю Вам Успішних управлінських дій!

Галина Зіміна

  • Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
  • Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
  • Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001)


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками