Tapгeтoлoг — цe xтo тaкий, які мaє oбoв’язки, дe нaвчaтиcя тapгeтингу тa cкільки зapoбляє тapгeтoлoг в Укpaїні
Тapгeтинг — цe мexaнізм нaлaштувaння пoкaзу oгoлoшeнь нa пeвниx людeй. І в цій cтaтті ми poзглянeмo, чим caмe зaймaєтьcя тapгeтoлoг, як опанувати цю пpoфecію тa poзвивaтиcя в ній.
Реклама в соцмережах — один із найефективніших інструментів просування, і таргетолог відіграє в цьому процесі одну з головних ролей. Згадайте, як ви переглядали якийсь товар в інтернеті, а Instagram після цього показував вам подібну продукцію знову й знову — бувало таке? Усе тому, що сучасні технології дозволяють спрямовувати рекламу чітко на цільову аудиторію, завдяки чому оптимізуються витрати та збільшуються шанси на успіх кампанії.
Отже, таргетинг — це механізм налаштування показу оголошень на певних людей.
Таргетолог: хто це
Таргетолог — це спеціаліст, який налаштовує рекламу в соціальних мережах, а саме «націлює» (target — «ціль») її на аудиторію, потенційно зацікавлену у пропозиції. При цьому враховуються такі параметри, як вік, стать, географічне положення, інтереси та поведінка користувача, а також ключові слова.
Для налаштування реклами фахівець може користуватися інструментами самої соцмережі й додатковими — парсерами, лічильниками та пікселями рекламних систем.
Цілями таргетованої реклами можуть бути такі:
- збільшити продажі;
- залучити більше підписників;
- підвищити впізнаваність;
- укріпити репутацію;
- встановити партнерські відносини;
- залучити трафік на сайт.
Таргетолог повинен мати загальні знання в диджитал-маркетингу, вміти працювати з соцмережами й аналізувати рекламні кампанії, а також знати, як виявляти болі й потреби аудиторії, зачіпляти їхню увагу та запевняти у вигідності пропозиції.
PPC-спеціаліст, SMM-спеціаліст, маркетолог, таргетолог: у чому різниця
Так, усі ці спеціальності пов’язані з рекламою в інтернеті, і деякі роботодавці навіть можуть об’єднувати їхні обов’язки між собою. Але розберемося, в чому ж відмінності.
Таргетолог не веде сторінки в соцмережах — це робить SMM-спеціаліст, який займається контентом і комунікує з підписниками.
Ще в обов’язки таргетолога зазвичай не входять планування та прогнозування просування, а також розподілення бюджету — це робота маркетологів.
Таргетолог не займається контекстною рекламою в пошуку — це завдання для PPC-фахівця (або контекстолога).
А в чому конкретно полягають обов’язки таргетолога, розглянемо далі. Хоча, звичайно, додаткові компетенції ніколи не будуть зайвими на випадок, якщо захочеться спробувати щось нове або якщо в компанії, куди ви наймаєтесь, якісь ролі об’єднані в одну.
Професійні обов'язки спеціаліста з таргетингу
Зазвичай таргетолог має виконувати такі завдання:
- Аналіз бренду та продукту. Для цього спеціаліст може використовувати брендбук, досвід попередніх рекламних кампаній, маркетингову стратегію.
- Визначення та сегментація цільової аудиторії. Фахівець складає портрети потенційних клієнтів (стать, вік, інтереси, болі, потреби й інші критерії). Також вивчає, як ці люди поводяться в соцмережах.
- Підбір актуальних соціальних мереж. Вони визначаються залежно від аудиторії та цілей замовника.
- Налаштування рекламних кампаній. Для кожної аудиторії створюються свої групи оголошень із різними креативами.
- Моніторинг ефективності реклами та коригування. Таргетолог вивчає статистику конверсій, вартість показів і кліків або поведінку користувачів, якщо метою було привести їх на сайт.
- Складання звітів по рекламі. У ньому вказуються її результати та висновки.
Крім того, таргетолог може співпрацювати з іншими спеціалістами в розробленні рекламної стратегії, розподіленні бюджетів, створенні креативів і текстів. Або взагалі займатися цими питаннями самостійно, якщо інших ролей для цього в компанії не передбачено. Також стратегію та матеріали для реклами може надавати сам замовник. Конкретний набір обов’язків таргетолога залежить від роботодавця.
Hard skills
- Досвід роботи з рекламними кабінетами соцмереж.
- Вміння аналізувати та сегментувати аудиторію.
- Навички роботи з таблицями (Excel, Google Sheets).
- Володіння парсер-програмами та сервісами автоматизації таргетингу.
- Знання основних понять у галузі маркетингу.
- Досвід A/B-тестування реклами.
- Навички аналітики й оптимізації кампаній.
Плюс, як ми вже казали, можуть знадобитися вміння створювати креативи та тексти для оголошень, а з цього витікають грамотність і володіння графічними редакторами.
Soft skills
- Аналітичне мислення, щоб визначати та сегментувати аудиторії, аналізувати й оптимізувати рекламні кампанії.
- Здатність швидко вчитися й адаптуватися, щоб встигати за змінами в соцмережах, бути готовим до непередбачуваних ситуацій.
- Креативність, якщо до списку обов’язків входить створення зображень, відео та текстів.
- Вміння працювати в команді, щоб взаємодіяти з маркетологами, SMM-фахівцями, копірайтерами та дизайнерами.
Плюси та мінуси професії таргетолога
Плюси
Серед плюсів професії тергетолога — можливість працювати не тільки в офісі, а й віддалено. Якщо цінуєте гнучкість у робочому графіку, то це варіант для вас.
Навчитися таргетингу теж можливо онлайн на спеціалізованих курсах, в університет вступати заради цього не потрібно. Загалом для опанування навичок не потрібно багато часу, для входу в професію може знадобитися всього місяць.
Хороші спеціалісти мають високий попит на ринку та відповідну заробітну плату, адже просування в соцмережах завжди актуальне серед брендів і медійних осіб.
Якщо ви полюбляєте різноманіття, то ще однією перевагою професії таргетолога можна вважати можливість працювати над різними проєктами в різноманітних галузях, а це означає постійно нові завдання та нові підходи до реклами.
Мінуси
Перш за все тут потрібно бути гнучким і постійно вчитися. Вам може попастися клієнт із галузі, з якою ви ще не мали справи, або майданчик, з яким ви ще не пробували працювати або мали небагато досвіду.
Можуть з’являтися нові тренди й оновлюватися правила в соцмережах, за чим обов’язково потрібно стежити, щоб реклама залишалась ефективною та не відбувалося зливу бюджету.
Якщо вирішили працювати на фрилансі, то потрібно буде постійно шукати нових замовників, рекламувати свої послуги, а прибуток може бути нестабільним.
Яка зарплата таргетолога в Україні
Згідно з Work.ua, на травень 2024 року середня зарплата Web Analyst по Україні складає 21 500 грн. По Києву цифра дещо вище — 25 000 грн.
Де та як навчитися таргетингу
В українських вишах професії таргетолога не навчають, хоча диплом за напрямом «Менеджмент» або «Реклама та зв'язки з громадськістю» може бути перевагою. Тож є два варіанти: займатися самоосвітою або відвідувати курси. Якщо вибрали перший, то можна знайти інформацію в інтернеті — статті або відео на YouTube. Але такі знання не будуть структурованими, плюс у цьому випадку відсутні практика та контроль зі сторони експерта.
Ефективніше записатися на спеціалізовані курси для таргетологів, які дадуть не тільки теоретичні знання, а й практичні скіли та напрацювання для вашого портфоліо. Тобто ви будете запускати реальні рекламні кампанії під наглядом досвідченого спеціаліста. Promodo Academy, команда спеціалістів у сфері інтернет-маркетингу, пропонує онлайн-курси для таргетологів-початківців. Наші лектори — це експерти своєї справи з багаторічним досвідом. Пройшовши навчання, ви отримуєте сертифікат і кар’єрну консультацію, щоб якнайшвидше знайти роботу.
Кар’єра таргетолога
Можна працювати в у штаті компанії, в рекламному агентстві або у форматі фрилансу. Перші два варіанти більш стабільні, тоді як «робота на себе» дасть змогу самому формувати свій графік, не їздити в офіс і самостійно вибирати собі клієнтів. Працюючи в компанії, зможете спостерігати за довгостроковими результатами своєї праці, а в агентстві та на фрилансі буде більше можливостей для професійного зростання завдяки різноманіттю проєктів.
З професії таргетолога можна вирости у керівника проєктів, маркетинг-директора, трафік-менеджера, продакт-менеджера. Сходинка ще вище — створення власного рекламного агентства.
Корисні поради для таргетологів
Що почитати спеціалістам-початківцям з таргетингу
- Роберт Чалдіні. «Психологія впливу» (про поведінкові шаблони людей і те, як їх можна використовувати в роботі).
- Сергій Щербаков. «Таргетована реклама в соціальних мережах: просто в яблучко» (як отримати більше клієнтів у фейсбуці й інстаграмі).
Що почитати фахівцям з налаштування контекстної реклами в соцмережах
- Телеграм-канал «Таргет, пане».
- Teлeгpaм-кaнaл «Promodo | Диджитaл, cтpaтeгія, кpeaтив».
Які сервіси потрібні таргетологу
- Phantombuster для парсингу.
- Excel і Google Sheets для ведення баз даних.
- Google Analytics для відстеження трафіку (якщо є така мета)
- AdRoll для автоматизації ретаргетингу.
Як шукати роботу маркетологу-таргетологу
Знайти вакансії таргетолога та проєкти вийде через сайти пошуку роботи, фриланс-біржі, соцмережі або нетворкінг (за допомогою знайомих). Навіть якщо ви новачок, важливо підготувати якісне резюме та додати якісь роботи у портфоліо.
Ще один хороший, але складний спосіб — розвиток особистого бренду. Створіть робочий профіль у соцмережах, викладайте там цікаву інформацію про таргетинг і заодно рекламуйте свої послуги. Також спілкуйтеся у спільнотах і каналах із колегами. Усе це згодом дасть вам стабільний приплив клієнтів.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Digital marketing, SMM, SEO Маркетинг, реклама, PR