Tapгeтoлoг — цe xтo тaкий, які мaє oбoв’язки, дe нaвчaтиcя тapгeтингу тa cкільки зapoбляє тapгeтoлoг в Укpaїні

Тapгeтинг — цe мexaнізм нaлaштувaння пoкaзу oгoлoшeнь нa пeвниx людeй. І в цій cтaтті ми poзглянeмo, чим caмe зaймaєтьcя тapгeтoлoг, як опанувати цю пpoфecію тa poзвивaтиcя в ній.

Реклама в соцмережах — один із найефективніших інструментів просування, і таргетолог відіграє в цьому процесі одну з головних ролей. Згадайте, як ви переглядали якийсь товар в інтернеті, а Instagram після цього показував вам подібну продукцію знову й знову — бувало таке? Усе тому, що сучасні технології дозволяють спрямовувати рекламу чітко на цільову аудиторію, завдяки чому оптимізуються витрати та збільшуються шанси на успіх кампанії. 

Отже, таргетинг — це механізм налаштування показу оголошень на певних людей.

Таргетолог: хто це

Таргетолог — це спеціаліст, який налаштовує рекламу в соціальних мережах, а саме «націлює» (target — «ціль») її на аудиторію, потенційно зацікавлену у пропозиції. При цьому враховуються такі параметри, як вік, стать, географічне положення, інтереси та поведінка користувача, а також ключові слова.

Для налаштування реклами фахівець може користуватися інструментами самої соцмережі й додатковими — парсерами, лічильниками та пікселями рекламних систем. 

Цілями таргетованої реклами можуть бути такі:

  • збільшити продажі;
  • залучити більше підписників;
  • підвищити впізнаваність;
  • укріпити репутацію;
  • встановити партнерські відносини;
  • залучити трафік на сайт.

Таргетолог повинен мати загальні знання в диджитал-маркетингу, вміти працювати з соцмережами й аналізувати рекламні кампанії, а також знати, як виявляти болі й потреби аудиторії, зачіпляти їхню увагу та запевняти у вигідності пропозиції.

PPC-спеціаліст, SMM-спеціаліст, маркетолог, таргетолог: у чому різниця

Так, усі ці спеціальності пов’язані з рекламою в інтернеті, і деякі роботодавці навіть можуть об’єднувати їхні обов’язки між собою. Але розберемося, в чому ж відмінності.

Таргетолог не веде сторінки в соцмережах — це робить SMM-спеціаліст, який займається контентом і комунікує з підписниками.

Ще в обов’язки таргетолога зазвичай не входять планування та прогнозування просування, а також розподілення бюджету — це робота маркетологів. 

Таргетолог не займається контекстною рекламою в пошуку — це завдання для PPC-фахівця (або контекстолога).

А в чому конкретно полягають обов’язки таргетолога, розглянемо далі. Хоча, звичайно, додаткові компетенції ніколи не будуть зайвими на випадок, якщо захочеться спробувати щось нове або якщо в компанії, куди ви наймаєтесь, якісь ролі об’єднані в одну.

Професійні обов'язки спеціаліста з таргетингу

Зазвичай таргетолог має виконувати такі завдання:

  • Аналіз бренду та продукту. Для цього спеціаліст може використовувати брендбук, досвід попередніх рекламних кампаній, маркетингову стратегію.
  • Визначення та сегментація цільової аудиторії. Фахівець складає портрети потенційних клієнтів (стать, вік, інтереси, болі, потреби й інші критерії). Також вивчає, як ці люди поводяться в соцмережах.
  • Підбір актуальних соціальних мереж. Вони визначаються залежно від аудиторії та цілей замовника.
  • Налаштування рекламних кампаній. Для кожної аудиторії створюються свої групи оголошень із різними креативами. 
  • Моніторинг ефективності реклами та коригування. Таргетолог вивчає статистику конверсій, вартість показів і кліків або поведінку користувачів, якщо метою було привести їх на сайт. 
  • Складання звітів по рекламі. У ньому вказуються її результати та висновки.

Крім того, таргетолог може співпрацювати з іншими спеціалістами в розробленні рекламної стратегії, розподіленні бюджетів, створенні креативів і текстів. Або взагалі займатися цими питаннями самостійно, якщо інших ролей для цього в компанії не передбачено. Також стратегію та матеріали для реклами може надавати сам замовник. Конкретний набір обов’язків таргетолога залежить від роботодавця.

Hard skills 

  • Досвід роботи з рекламними кабінетами соцмереж.
  • Вміння аналізувати та сегментувати аудиторію.
  • Навички роботи з таблицями (Excel, Google Sheets).
  • Володіння парсер-програмами та сервісами автоматизації таргетингу.
  • Знання основних понять у галузі маркетингу.
  • Досвід A/B-тестування реклами.
  • Навички аналітики й оптимізації кампаній.

Плюс, як ми вже казали, можуть знадобитися вміння створювати креативи та тексти для оголошень, а з цього витікають грамотність і володіння графічними редакторами. 

Soft skills 

  • Аналітичне мислення, щоб визначати та сегментувати аудиторії, аналізувати й оптимізувати рекламні кампанії.
  • Здатність швидко вчитися й адаптуватися, щоб встигати за змінами в соцмережах, бути готовим до непередбачуваних ситуацій.
  • Креативність, якщо до списку обов’язків входить створення зображень, відео та текстів.
  • Вміння працювати в команді, щоб взаємодіяти з маркетологами, SMM-фахівцями, копірайтерами та дизайнерами.

Плюси та мінуси професії таргетолога

Плюси 

Серед плюсів професії тергетолога — можливість працювати не тільки в офісі, а й віддалено. Якщо цінуєте гнучкість у робочому графіку, то це варіант для вас. 

Навчитися таргетингу теж можливо онлайн на спеціалізованих курсах, в університет вступати заради цього не потрібно. Загалом для опанування навичок не потрібно багато часу, для входу в професію може знадобитися всього місяць. 

Хороші спеціалісти мають високий попит на ринку та відповідну заробітну плату, адже просування в соцмережах завжди актуальне серед брендів і медійних осіб. 

Якщо ви полюбляєте різноманіття, то ще однією перевагою професії таргетолога можна вважати можливість працювати над різними проєктами в різноманітних галузях, а це означає постійно нові завдання та нові підходи до реклами.

Мінуси

Перш за все тут потрібно бути гнучким і постійно вчитися. Вам може попастися клієнт із галузі, з якою ви ще не мали справи, або майданчик, з яким ви ще не пробували працювати або мали небагато досвіду. 

Можуть з’являтися нові тренди й оновлюватися правила в соцмережах, за чим обов’язково потрібно стежити, щоб реклама залишалась ефективною та не відбувалося зливу бюджету.

Якщо вирішили працювати на фрилансі, то потрібно буде постійно шукати нових замовників, рекламувати свої послуги, а прибуток може бути нестабільним. 

Яка зарплата таргетолога в Україні

Згідно з Work.ua, на травень 2024 року середня зарплата Web Analyst по Україні складає 21 500 грн. По Києву цифра дещо вище — 25 000 грн.

Де та як навчитися таргетингу

В українських вишах професії таргетолога не навчають, хоча диплом за напрямом «Менеджмент» або «Реклама та зв'язки з громадськістю» може бути перевагою. Тож є два варіанти: займатися самоосвітою або відвідувати курси. Якщо вибрали перший, то можна знайти інформацію в інтернеті — статті або відео на YouTube. Але такі знання не будуть структурованими, плюс у цьому випадку відсутні практика та контроль зі сторони експерта. 

Ефективніше записатися на спеціалізовані курси для таргетологів, які дадуть не тільки теоретичні знання, а й практичні скіли та напрацювання для вашого портфоліо. Тобто ви будете запускати реальні рекламні кампанії під наглядом досвідченого спеціаліста. Promodo Academy, команда спеціалістів у сфері інтернет-маркетингу, пропонує онлайн-курси для таргетологів-початківців. Наші лектори — це експерти своєї справи з багаторічним досвідом. Пройшовши навчання, ви отримуєте сертифікат і кар’єрну консультацію, щоб якнайшвидше знайти роботу. 

Кар’єра таргетолога

Можна працювати в у штаті компанії, в рекламному агентстві або у форматі фрилансу. Перші два варіанти більш стабільні, тоді як «робота на себе» дасть змогу самому формувати свій графік, не їздити в офіс і самостійно вибирати собі клієнтів. Працюючи в компанії, зможете спостерігати за довгостроковими результатами своєї праці, а в агентстві та на фрилансі буде більше можливостей для професійного зростання завдяки різноманіттю проєктів. 

З професії таргетолога можна вирости у керівника проєктів, маркетинг-директора, трафік-менеджера, продакт-менеджера. Сходинка ще вище — створення власного рекламного агентства.

Корисні поради для таргетологів

Що почитати спеціалістам-початківцям з таргетингу

  • Роберт Чалдіні. «Психологія впливу» (про поведінкові шаблони людей і те, як їх можна використовувати в роботі).
  • Сергій Щербаков. «Таргетована реклама в соціальних мережах: просто в яблучко» (як отримати більше клієнтів у фейсбуці й інстаграмі).

Що почитати фахівцям з налаштування контекстної реклами в соцмережах

  • Телеграм-канал «Таргет, пане».
  • Teлeгpaм-кaнaл «Promodo | Диджитaл, cтpaтeгія, кpeaтив».

Які сервіси потрібні таргетологу

  • Phantombuster для парсингу.
  • Excel і Google Sheets для ведення баз даних.
  • Google Analytics для відстеження трафіку (якщо є така мета)
  • AdRoll для автоматизації ретаргетингу.

Як шукати роботу маркетологу-таргетологу

Знайти вакансії таргетолога та проєкти вийде через сайти пошуку роботи, фриланс-біржі, соцмережі або нетворкінг (за допомогою знайомих). Навіть якщо ви новачок, важливо підготувати якісне резюме та додати якісь роботи у портфоліо.

Ще один хороший, але складний спосіб — розвиток особистого бренду. Створіть робочий профіль у соцмережах, викладайте там цікаву інформацію про таргетинг і заодно рекламуйте свої послуги. Також спілкуйтеся у спільнотах і каналах із колегами. Усе це згодом дасть вам стабільний приплив клієнтів.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Digital marketing, SMM, SEO Маркетинг, реклама, PR