Як утримати лідерські позиції в ринковому середовищі?
У ринковій економіці виробник і споживач самі знаходять себе на ринку. Мотивація їхньої діяльності ґрунтується на фінансовому виграші і максимізації споживчого ефекту.
При цьому споживач має вибір між найкращими товарами різних виробників.
І він, як головна фігура, вибирає найбільш кращі властивості...
Будь який бізнес може розраховувати на успіх лише тоді, коли створений ним продукт (товар або послуга) знайде свого споживача.
І тому, ще на стадії формування бізнес-ідеї щодо напрямків діяльності компанії необхідно уявити собі того покупця/споживача, на якого розрахований запланований продукт.
Уявляючи споживача треба пам’ятати що, по-перше, споживачі не купують товари та послуги, вони купують задоволення, яке у них виникає (або не виникає!) під час використання цих товарів та послуг.
Задоволення від того, що куплений продукт вирішив ту чи іншу його проблему.
І по-друге, дуже часто споживач шукає на ринку не якийсь конкретний продукт, він шукає рішення своєї конкретної проблеми, яке можуть забезпечити йому різні продукти.
Тобто, потреби споживача, що визначаються як суб’єктивне відчуття нестачі чогось суттєвого і необхідного, викликають бажання бути задоволеними.
Ці бажання мотивують його до дій щодо пошуку того, що може задовольнити конкретну потребу або декілька взаємопов’язаних потреб (а іноді — декілька абсолютно протилежних потреб і тоді вже потреби конкурують між собою).
Підкріплене купівельною спроможністю мотивоване бажання споживача створює в ринковому середовищі попит на відповідний продукт (на цьому етапі економічного відтворення конкуренція відбувається вже між продуктами та компаніями, що їх виробляють, за можливість бути обраним споживачем).
Аналіз та розуміння потреб своїх цільових споживачів набуває все більшої важливості для компаній.
На ринкових сегментах багатьох товарів вже склалася така ситуація, що тільки кращі із кращих здатні привернути увагу споживачів. Тому, вплив на рівень та характер попиту — головне завдання організації.
Більш приваблива пропозиція від виробника та, в якій споживач бачить (чує або відчуває) можливість задовольнити декілька (або навіть — комплекс) своїх потреб. Тобто, у виробника більше шансів бути обраним, коли властивості виробленої ним продукції зорієнтовані на задоволення у споживача цілої низки потреб ієрархічної піраміди.
Вже недостатньо просто задовольняти усвідомлені потреби, компанія повинна прагнути здивувати споживачів.
Споживач добре запам’ятає компанію тільки у двох випадках: коли вона виробляє товари або послуги дуже низької якості (здоровий глузд та юмор споживача це вже не сприймає!), а також, коли вироблені товари та надані послуги настільки гарні, що примушують покупця/клієнта застигнути (у захваті!) на місці.
Здатність швидко діяти і розвиватися, задовольняючи постійно зростаючі потреби споживачів, є показником конкурентноздатної, компетентної організації. Але постійне утримання лідерських позицій в ринковому середовищі можливе тільки на умовах постійних (безперервних) інновацій, які дають можливість постійного перевищення очікувань споживачів.
Ми готові сприяти тому, щоб Ви мали системну технологію управління, що дозволяє використовувати свої ресурси значно ефективніше, ніж конкуренти.
Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу. Я буду рада відповісти на всі ваші запитання та надати професійні поради із цих питань менеджменту.
Бажаю Вам вдачі та ефективних результатів!
Галина Зіміна
Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001)
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками