Що таке процес і потік створення цінності для клієнта
Процесна модель управління, що створюється, не протиставляється і не ламає широко поширену функціональну модель з вертикальною ієрархічною структурою, а також не суперечить проєктному управлінню.
Згідно з логікою ринкової взаємодії, керівникам необхідно постійно займатися поліпшенням діяльності та результатів своєї компанії, тобто постійно підвищувати ефективність свого бізнесу, перемістивши фокус-увагу на клієнта.
А якраз орієнтувати роботу співробітників на клієнта та задоволення його потреб дозволяє процесний підхід в управлінні компанією.
Процес (process) — сукупність взаємозалежних чи взаємодіючих видів діяльності, що перетворює входи у виходи.
Застосування в менеджменті процесного підходу наголошує на важливості:
― розуміння регламентуючих вимог (споживача, законодавчих чи вимог самої організації) та відповідності їм;
― досягнення результатів виконання процесів та їх результативності;
― постійного покращення процесів, заснованого на об'єктивному вимірі;
― необхідності розгляду процесів з точки зору доданої цінності.
Потік створення цінності (valuestream) — усі дії, як створюють цінність, які дозволяють продукції пройти всі процеси — від розробки концепції до запуску у виробництво і від прийняття замовлення до доставки споживачеві.
Практична реалізація підвищення ефективності потоку створення цінності для клієнта вимагає від співробітників та керівників:
- Вдосконалення системи життєвого циклу продукції (систем маркетингу, планування, закупівель, виробництва, транспортування, упаковки, реалізації кожного виду продукції, ...).
- Підвищення якості результатів (від моменту планування виробництва, через весь виробничий цикл продажу та обслуговування клієнтів).
Рекомендації для керівників-лідерів:
- Процесна модель управління, що створюється, не протиставляється і не ламає широко поширену функціональну модель з вертикальною ієрархічною структурою, а також не суперечить проєктному управлінню.
- Процесна модель управління — це ще одне уявлення функцій та взаємозв'язків в організації, базовим елементом управління якої є види діяльності та їх результати (клієнтоорієнтовані види діяльності та результати).
- У більшості організацій керівники підрозділів розпоряджаються (у межах повноважень) ресурсами та відповідають за діяльність підлеглих, тобто, де-факто вони вже є керівниками своїх процесів. І тому «призначати» інших керівників — означає створювати зони конфліктів.
- При ідентифікації процесів необхідно уточнити обов'язки, етапи та взаємозв'язки у процесах.
- Безпідставно руйнувати дієздатну вертикальну ієрархічну структуру, нема рації.
Якщо ви хочете побудувати системно-процесну модель управління та більш ефективно керувати всіма корпоративними ресурсами, то запрошую вас узяти участь у тренінгу:
Система ощадливого та ефективного управління бізнесом на основі LEAN, Kaizen, де ви отримаєте практичний інструментарій та алгоритм конкретних дій для підвищення ефективності вашого бізнесу.
Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу.
Я буду рада відповісти на всі ваші запитання та надати професійні поради із питань системного менеджменту.
Бажаю вам вдачі та ефективних результатів!
Галина Зіміна
Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Виробництво, промисловiсть Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками