Як ефективний процес управління може підвищити конкурентоспроможність компанії
«Удосконалюватись необов'язково. Виживання — справа добровільна» / Едвардс Вільям Демінг, «батько японського економічного дива»/.
Коли японські компанії зі своїми недорогими та якісними автомобілями вперше зайняли суттєву частку американського ринку, вважалося, що запорука їхнього успіху полягає в особливості японських робітників, здатних працювати без сну та відпочинку.
Але коли японці побудували свої заводи в Америці і досягли тих же приголомшливих успіхів в ефективності виробництва та якості продукції, але вже з американськими робітниками, американські конкуренти були зовсім збентежені.
Виявилося, що весь секрет — в унікальному процесі управління.
При найближчому розгляді з'ясувалося, що японці багато уваги приділяють таким, здавалося б, очевидним речам, як задоволення потреб клієнтів, якість продукції, економія, ліквідація зайвих операцій.
Але ці геніально прості принципи, що пізніше склали основу концепції «ощадливого виробництва» (lean manufacturing), виявилися настільки ефективними, що американським компаніям довелося терміново освоювати їх, щоб не відстати в конкурентній боротьбі.
Таїчі Оно, засновник lean-виробництва та виконавчий віцепрезидент Toyota Motor з 1975 р. сформулював основні принципи виробничої системи Toyota, на яких вона стоїть аж до сьогодні:
1. Виробляти тільки те, що потрібно, і лише тоді, коли потрібно.
Правило поширюється на запчастини, організацію, на характеристики продукції.
Все інше — марнотратство.
2. З появою помилки слід відразу ж знайти її причину, усунути її та не допустити її появи в майбутньому.
Мета: відсутність помилок та раціональне використання матеріальних, фінансових та людських ресурсів.
3. Усі співробітники та постачальники повинні постійно підвищувати якість продукції та вдосконалювати виробничий процес.
Він розбив робітників на команди, за кожною закріпив певну ділянку роботи, на якій необхідно було виконувати відразу кілька функцій, поставив перед ними конкретні завдання та зобов'язав виконувати всі допоміжні операції — прибирання, ремонт і навіть контроль якості.
Тим самим він не лише усунув зайвих співробітників, а й домігся того, що робітникам стали небайдужі результати їхньої праці.
Виховуючи в них почуття відповідальності, Таїчі Оно стимулював робітників постійно оптимізувати трудовий процес, приймаючи раціоналізаторські поради з приводу не лише їхньої ділянки, а й усього заводу.
Щоб викорінити порочну практику, коли невідповідність усувається не відразу, а проходить одну виробничу стадію за іншою, посилюючи помилку, Таїчі Оно зважився реалізувати головний кошмар американського виробничника: він наказав кожній команді у разі появи дефекту зупиняти лінію на час, необхідний для його усунення.
І, спочатку, конвеєр став зупинятися щохвилини.
Але реформатор, незважаючи на невдоволення робітників, пішов до кінця: якщо на Заході помилку виправляли і забували про неї, сподіваючись, що вона більше не повториться, то Він змушував робітників ретельно аналізувати причини, що її породили.
Потім весь технологічний процес ретельно стандартизували та описували, щоб запобігти появі такої помилки в майбутньому.
Зменшенню кількості дефектів сприяло об'єднання виробництва у загальний потік (процесний підхід).
В результаті, якість готової продукції помітно покращала, а заразом практично відпала необхідність виправляти невідповідності.
Ось так, через підвищення усвідомленості та ефективності управління підвищується ефективність роботи всього персоналу та компанії в цілому!
Ви хочете керувати в режимі високої ефективності?
Я, із задоволенням, вам у цьому можу допомогти!
Запрошую вас узяти участь у моїх авторських тренінгах, які направлені на розвиток у Керівника-Лідера здібностей, навичок професійного виконання своєї управлінської роботи, створення сильної Команди та підвищенню продуктивності компанії.
Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам узяти участь у ньому з будь-якої точки світу. Я буду рада відповісти на всі ваші запитання та надати професійні поради із цих питань менеджменту.
Бажаю вам Успішного Бізнесу!
Галина Зіміна
Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками