Як розпочати HR-кар’єру

Як розпочати HR-кар’єру

Дізнайтесь більше про професію HR-менеджера та навчання для початківців. Чим займається HR, які Ви маєте можливості реалізувати себе у напрямку управління персоналом, з чого почати і де отримати потрібні знання.

Професія HR – одна з найважливіших ланок у сучасних бізнес-структурах. По суті, кожна Компанія – це штат працівників, які організовані у департаменти, підрозділи, відділи. І, відповідно, у Компанії повинен бути спеціаліст (або підрозділ спеціалістів) по роботі з персоналом – HR-менеджер (англ. Human resources – людські ресурси).

Обсяг роботи та зони відповідальності HR-менеджера визначаються окремо у кожній організації, залежно від виду діяльності та штату працівників. Але в цілому, можна виділити наступні HR-завдання:

підбір персоналу, ведення кадрової документації, адаптація нових працівників, оцінка ефективності робочої діяльності, створення та коригування мотиваційних програм для персоналу, розробка програм розвитку і навчання працівників, сприяння формуванню корпоративної культури, допомога керівнику компанії у прийнятті кадрових рішень, створення умов для сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі.

Як бачимо, перед менеджером з персоналу постає досить широке і різнобічне коло питань. Тому, залежно, від кількості працівників у компанії  виділять окремі напрямки роботи для HR-спеціалістів.

Отже, у невеликій компанії вказані функції делегують, як правило, одному менеджеру, якого визначають, як HR-generalist. Враховуючи різносторонній функціонал, цей фахівець  є спеціалістом «широкого профілю» від якого вимагається високий рівень знань та навичок від інструментів рекрутингу до побудови повного циклу роботи з персоналом, включаючи базову кадрову документацію та базові знання психологічних особливостей взаємостосунків в колективі.

При збільшенні штату виникає потреба відкрити окрему позицію для спеціаліста з кадрової роботи – кадровика. Це висока ступінь відповідальності за весь кадровий облік: оформлення на роботу нових працівників, переміщення всередині компанії, ведення штатного розпису, внутрішньої кадрової документації, оформлення наказів та інших документів у зв’язку з відпустками, лікарняними, відрядженнями працівників, і т.д. Від кадровика вимагається знання Трудового законодавства та дотримання вимог Кодексу законів про працю.

При масовому наборі працівників або при відкритті нових філіалів Компанії, необхідним стає рекрутер (або і кілька рекрутерів). Ці спеціалісти займаються виключно пошуком, відбором та наймом необхідних працівників. Звичайно, від специфіки професійної діяльності Компанії та виду вакансій рекрутери використовують різні підходи, джерела та методи пошуку фахівців. Професійні завдання рекрутера включають: створення профілю вакансії, визначення методів та джерел пошуку працівників, відбір релевантних резюме та проведення співбесід,  оцінка професійних компетенцій кандидатів, узгодження обраної кандидатури з його безпосереднім керівником,  підготовка пропозиції до роботи (job-offer) та контроль випробувального періоду новачка. 

У зв'язку з великим об'ємом HR-завдань,у великих компаніях формують окремий відділ або департамент з кадрів, у якому виражена спеціалізація фахівців з персоналу: рекрутери, кадровики, спеціаліст з мотивації, спеціаліст з пільг і компенсацій,  фахівець з навчання та адаптації, та ін.. Керівником такого підрозділу є директор з персоналу

Окремо можемо відзначити позицію HR-бізнес партнер.  Найкращі HR-менеджери розвивають свою майстерність до кваліфікаційного рівня експерта. HR-business partner є таким експертом і фахівцем, якого можна віднести до керівництва Компанії. По суті він виступає радником ТОП-управлінців, надає консультації з кадрових питань, допомагає розробляти стратегії розвитку компанії, її корпоративну культуру, програми управління талантами та ін. управлінські процеси.

Отже, у сфері управління персоналом існує кілька напрямків і можливостей побудувати кар’єру та реалізувати власний потенціал. Перед hr-спеціалістами, які постійно розвивають свої професійні компетенції, відкриваються широкі можливості та перспективи кар’єрного зросту.

Ми пропонуємо новачкам освоїти професію HR-менеджера на навчальних курсах. Наші викладачі – досвідчені практики у сфері рекрутингу,  кадрової справи та управління персоналом. Тому, ми створили спеціалізовані  навчальні програми для початківців: HR-менеджер, рекрутер, рекрутер в ІТ-сфері, кадровик. Основне завдання – підготувати новачка до самостійної роботи. Кожен може обрати цікавий для себе напрямок, з якого почати свій професійний шлях. А після навчання, у процесі набуття власного досвіду,  Ви зможете доповнювати свої знання, розвиватись у цій цікавій професії, підвищувати свій кваліфікаційний рівень.

З нашими курсами Ви можете ознайомитись на сторінці «Управління персоналом» на сайті «навчальної студії Тренд»

 


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Менеджмент, керування, KPI Управління персоналом, адаптація та розвиток