Яким чином стандартизація допомагає підприємствам випускати якісну та економічно вигідну продукцію?
Світ змінюється з прискоренною швидкістю... Організація повинна встигати передбачати тенденції змін і бути на крок попереду конкурентів у взаємовідносинах із споживачем!
У загальній структурі економіки країни підприємство є її складової одиницею.
Кожне підприємство, яке виходить на ринок з власною продукцією, намагається досягти переваги над іншими підприємствами.
Можливості підприємства у досягненні такої переваги визначаються таким поняттям як конкурентоспроможність.
Що таке конкурентоспроможність?
Конкуренція виступає як сила, що забезпечує взаємодію попиту та пропозиції, і врівноважує ринкові ціни. У рамках класичної економічної теорії конкуренція розглядається як невід'ємний елемент ринкового механізму.
Конкуренція — це суперництво між учасниками ринкового господарства за кращі умови виробництва, купівлі і продажу товарів, за частку ринку, одержання максимального прибутку чи досягнення інших конкретних цілей.
Конкуренція — це та сама «невидима рука» ринку, що координує діяльність його учасників. В умовах здорової конкуренції у виграшному положенні виявляються споживачі.
Конкурентоспроможність — це властивість практично будь-яких економічних об'єктів і суб'єктів (виробів, а також виробничих систем, що їх виготовляють і використовують), незалежно від фізичної природи і виконуваних функцій.
Конкурентоспроможність залежить від стадії життєвого циклу, на якій знаходиться розглянутий товар чи організація.
Конкурентоспроможність є категорією динамічної, причому її динаміка обумовлена, насамперед, зовнішніми факторами, значна частина яких може розглядатися як некеровані параметри.
Конкурентоспроможність має відносний характер, який проявляється у тому, що конкуруючий на одних ринках товар буде зовсім неконкурентоспроможний на інших.
З погляду економічного розвитку конкуренція являє собою суперництво старого з новим: нові товари, нові технології, нові джерела забезпечення потреб, нові типи організації та ін.
Середовище, в якому працюють більшість компаній, змінюється на очах.
Продукція стає складнішою, споживачі більш вимогливими.
І, хоча деякі виробники продовжують прирівнювати якість до відповідності вимогам стандартів та технічним характеристикам — для споживача цього вже недостатньо...
Глобалізація конкуренції пропонує споживачам новий вимір якості та надає їм можливість використовувати своє право на вибір товарів та послуг.
Особливо — матеріально забезпеченим.
Сьогодні вже можна прогнозувати, якими якостями буде характеризуватися споживач завтрашнього дня. Він:
- Прагне одержувати товари і послуги швидко, у короткий термін, у будь-який час.
- Визнає пріоритет за якістю, а ціна для нього на другому місці.
- Хоче, щоб були забезпечені: індивідуальний підхід, комфортабельність, простота і зручність у взаємовідносинах.
- Пред'являє рекламацію на кожен дефект.
- Вимагає постійного поліпшення якості.
- Прагне користуватися якісними товарами і послугами повноцінно, з позитивними емоціями, на власний розсуд.
- Вимагає забезпечення якості в технологічному процесі і відмовляється від остаточного контролю.
- Чуйно реагує на зміни в технологічному процесі.
- Є прихильником продукції, якщо якість його задовольняє.
Таким чином, поняття якості в ринковому середовищі має комплексний характер.
Наприклад об'єктом якості може бути:
- діяльність або процес;
- продукція (результат діяльності або процесів), яка, в свою чергу, може бути матеріальною (наприклад, у вигляді матеріального товару), або нематеріальною (наприклад, інформація або поняття), або комбінація з них;
- організація, система або окрема особа;
- будь-яка комбінація з них.
Якість, в сучасному світі, визначено як ступінь, до якого сукупність власних характеристик задовольняє вимоги.
Якщо ж говорити про якість продукту як про його властивість, то вона закладається у продукт в процесі його розроблення і виробництва, а оцінюється при експлуатації, тобто коли продукт вже готовий і потрапляє до рук споживача.
І тут ми вже можемо простежувати конкурентоспроможність цього продукту.
Якість продукції є основою її конкурентоспроможності, але ці два поняття не слід ототожнювати.
Ви хочете покращити роботу та конкурентоздатність своєї компанії, підрозділу, відділу?
Наші консультант-тренери готові допомогти Вам розібратися з процесами та побудувати системно-процесну архітектуру роботи Вашої компанії.
Запрошуємо на тренінги та коучинг-програми консалтингового центру ШАУЗ, де Ви отримаєте знання та чіткий алгоритм практичних дій.
Галина Зіміна,
Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,
Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Виробництво, промисловiсть Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI