Безпека у школах: чи потрібно встановлювати відеоспостереження у навчальних закладах України?
Коли моя дитина йде до школи я стовідсотково впевнена, що у школі з нею нічого не трапиться, бо за безпеку моєї дитини відповідатиме кваліфікований педагог» – так вважає кожна друга мати. Але, якщо подивитися правді у вічі, то цього буде замало.
Сварки у школі
Спробуйте пригадати, як часто діти ображають одне одного поза школою або навіть у приміщенні навчального закладу? Кожен з нас у дитинстві стикався з цим, але траплялися й ситуації, коли вирішити мирним шляхом не вдавалося. Бійки, знущання, кепкування, приниження одне одного – все це виходить за межі норм поведінки, встановлені у навчальних закладах. Коли справа доходить до з’ясування обставин – більшість фактів або просто вигадані, або невідомі через відсутність доказів, і довести провину кривдника майже неможливо. Є чимало загальнодоступних відеоматеріалів за участю дітей, котрі збираються поза школою задля проведення так званих «виховальних бесід» з однокласниками. Згодом такі методи виховання з’являються в інтернет-мережі.
Пригадаємо моторошний випадок від 5-го травня 2011 року, коли в одній зі шкіл міста Шимкент, Казахстан, старшокласники принесли до навчального закладу травматичну зброю, в результаті чого обірвалося життя сімнадцятирічного учня:
Або: США, штат Меріленд. Вчителька старших класів з’ясовує взаємини зі своєю ученицею. Спочатку то була сварка, але коли вербального спілкування здалося замало, педагог накинулася на ученицю та почала лупцювати дівчину.
Ось ще ситуація: 17-го жовтня 2019 року, учні четвертого класу міста Поронайськ, Сахалінська область, Росія, побили однокласницю за те, що та нагадала вчителю про домашнє завдання. Дівчинку було госпіталізовано до лікарні.
Такі випадки непоодинокі і в Україні. Страшно навіть уявити, що відбувається з дітьми без відома дорослих, або що може накоїти дитина. Виникає питання: «Як вберегти дітей від небажаних ситуацій під час навчання?».
Відеоспостереження
Рішення є! Ще у 2012 році проведене виданням Guardian дослідження показало, що в школах та академіях по всій Англії, Уельсу і Шотландії вже було встановлено більше ніж 100 000 камер відеоспостереження. А в США міський шкільний округ Локпорт став першим відомим округом державної школи в Нью-Йорку, де протестували систему розпізнавання обличчя, і одним із перших у США. Джим Шульц, батько, донька якого відвідує одну зі середніх шкіл, що використовує цю технологію, спробував все, щоб не допустити розпізнавання обличчя – він навіть подав відповідне клопотання начальнику округу. Шульц стверджував, що район “перетворив наших дітей на лабораторних щурів в рамках високотехнологічного експерименту для вторгнення у приватне життя”, ігноруючи його прохання та дозволивши використовувати цю технологію в школі своєї дитини. Ті, хто підтримує використання розпізнавання обличчя в школах, відповіли, що його можна використовувати як важливий інструмент у боротьбі зі злочинністю, який може запобігти масовим стрілянинам та зупинити потрапляння «сексуальних хижаків» на територію школи. Роберт Лі Пума, директор з технологій Локпортського міського шкільного округу, стверджував, що якби ця технологія діяла в середній школі Марджорі Стоунмена Дугласа в Паркленді, то смертельна стрілянина в школі 2018 року там могла б і не відбутися. Також Роберт Лі додав: «Потенційні злочинці прокрадаються через вхідні двері. Якби стояла відеокамера – вона б змогла б розпізнати обличчя та ідентифікувати людину».
Лі Пума пояснює, що програмне забезпечення розглядає обличчя, зафіксоване сотнями камер, а потім обчислює, чи відповідають ці обличчя списку “осіб, що цікавлять”, складеному шкільними адміністраторами. До цього списку увійшли б сексуальні правопорушники (педофіли) цього району, люди, яким заборонено відвідувати учнів за допомогою обмежувальних наказів, колишнім працівникам, яким заборонено відвідувати школи, та іншим особам, яких правоохоронці вважають “ймовірною загрозою”.
Уявіть собі школу, де не буде сварок. Де завжди можна буде швидко відшукати вирішення складної ситуації чи непорозумінню. Завдяки відеокамерам у приміщеннях школи та на шкільній території, охорона матиме змогу швидко реагувати та приймати відповідні рішення. Виявивши зону найбільшого клопоту, можна розташувати камери відеоспостереження таким чином, щоб запобігти цим проблемам або отримати відповідні докази, якщо вони продовжуватимуться надалі. У світі існує широкий вибір систем відеоспостереження, але яку саме обрати?
Технологія розпізнавання обличчя
Саме технологія розпізнавання обличчя відповідає потребам навчальних закладів. Face recognition (FR), дуже давно вважалася науковою фантастикою. Але тепер це частина повсякденного життя людей в усьому світі. Система FR ідентифікує або перевіряє індивідуальну ідентичність, яка заснована лише на цифровому зображенні та зазвичай використовується для перевірки особистості, а також, забезпечення безпеки й спостереження у різних установах (правоохоронні, торгівля, транспорт). Навчальні заклади Європи теж почали його використовувати. Керівництво шкіл тепер може не хвилюватись, якщо до будівлі зайде незнайомець. Камери з системою «розпізнавання обличчя» виявляють скільки людей заходять і виходять з приміщення. Крім того, камери розпізнають відвідувачів та розподіляють їх на категорії: учні, вчителі, батьки та незнайомці. Також, система може ідентифікувати людей за фото, відео та у режимі реального часу. І зазвичай ця технологія виявляється більш ефективною та точною, ніж інші форми підтвердження особи.
Система FR розглядає обличчя як сукупність заданих точок. Алгоритм роботи виглядає так:
- Першим кроком є розпізнавання обличчя. Камера спрямована на обличчя, виявляє, і розпізнає як обличчя.
- Потім зображення обличчя фіксується та аналізується, найчастіше як двовимірне зображення. Під час аналізу технологія FR зчитує геометрію обличчя та фіксує велику кількість параметрів (відстань між очима, довжина і ширина обличчя тощо).
- Програмне забезпечення визначає ключові орієнтири обличчя та риси, які кодуються в набір цифр – це називається відбитком обличчя.
- Такий відбиток обличчя матиме числове кодування, система запускатиме цю формулу у базі даних інших відомих відбитків обличчя та шукатиме збіг.
Уявіть собі ситуацію, коли Ви приходите до школи забирати свою дитину, а Вам говорять, що Ваша дружина/чоловік дитину вже забрав і повіз додому. Але ви знаєте, що такого не може бути, бо Ваш знайомий або родич зараз у відрядженні в іншому місці. Жахаюча ситуація, чи не так? Паніка, Ви починаєте телефонувати в поліцію, починаються пошуки. Але всього цього можна уникнути, якщо у школі встановлена, наприклад, камера компанії TRASSIR саме з технологією розпізнавання обличчя «Face recognition». Завдяки функціям відповідної програми, на територію школи не вдасться потрапити небажаним гостям.
Реєстр педофілів
Верховна Рада ухвалила законопроєкт про створення реєстру педофілів, до якого будуть вноситися прізвища, імена та по-батькові усіх засуджених за злочини, вчинені на сексуальному ґрунті, дата їх народження, місце проживання або перебування, інформація про злочин, за який його було засуджено, а також, вид кримінального покарання та дані про порушення правил адміністративного нагляду. Користуватись реєстром можуть: представники прокуратур, відділи поліції, директори та вчителі педагогічних закладів, батьки.
За допомогою цього камери відеоспостереження TRASSIR здатні здійснювати перевірку у базах даних цього реєстру і звіряти з базою осіб, які заходять до приміщення. Завдяки цьому, ваша дитина буде знаходитися у цілковитій безпеці, а Ви більше не хвилюватиметеся за те, що може щось трапитись.
То чи варто встановлювати відеоспостереження у школах?
Звісно ж, кожен самостійно визначає пріоритетність безпеки для себе та своєї родини. Але, спираючись на наведені факти та причини, можна зробити висновок, що станом на сьогодні більш дієвого засобу запобігання злочинам такого характеру поки не існує.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Бізнес освіта, MBA Культура, творчість