Сторітелінг за допомогою даних від Коул Нафлік: Кроки 3 і 4

Сторітелінг за допомогою даних від Коул Нафлік: Кроки 3 і 4

В цій статті ми розкажемо про наступні Кроки, починаючи з Кроку 3 – як усувати нагромадження інформації.

Можливо Ви пам’ятаєте, яке приємне здивування викликав спочатку білий екран Гугл в порівнянні з іншими пошуковиками, перевантаженими нецікавою інформацією! Дехто навіть чекав, доки «підвантажаться» інші елементи, не вірячи, що все так просто! Кожен візуальний елемент, який Ви додаєте на слайд, вимагає мозкових зусиль вашої аудиторії, тому не включайте неінформативні елементи. Одна фраза на слайді і драматична пауза можуть більше зрезонувати з аудиторією, ніж 15 слайдів зі схожими графіками!

Наступний важливий Крок 4 визначає, як сфокусувати увагу. Після видалення всього зайвого зі слайдів, ми також хочемо підкреслити певні частини презентації, використовуючи особливості роботи зору і пам’яті. Стратегічно використовуйте атрибути попередньої уваги (preattentive attributes), такі як розмір, колір і положення на сторінці. Тоді Ви зможете сфокусувати увагу аудиторії там, де ви хочете, ще до того, як слухачі зрозуміють, що вони бачать!

Для ілюстрацію давайте розглянемо приклад таблиці, яка показує розподіл продажів за регіоном. Більшість виступаючих використають просту таблицю вгорі, яку важко прочитати. Уявіть, що Ви хочете показати лідерів продажів, для чого Вашим слухачам прийдеться продивитися 4*6 = 24 цифри, що займе багато часу.

https://i2.wp.com/obrizan.org/wp-content/uploads/2021/05/%D0%A2%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8F%D0%A4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D1%81.jpg?w=693&ssl=1

Натомість, краще докласти зусиль і підготувати щось схоже на середню або нижню таблицю, де ми одразу сфокусували увагу на трьох ключових клітинках з лідерами продажів. У таблиці посередині ми деакцентували увагу (світліший колір) на неосновних клітинках і виділили ключові елементи жирним шрифтом. В таблиці внизу ми виділили клітинки з лідерами продажів синім кольором. Інколи доцільно взагалі не показувати цифри, а просто виділити ключові клітинки кольором. В будь-якому разі, Ваші глядачі будуть вдячні за Ваші зусилля, оскільки одразу фокусуються на основному, навіть до початку Вашої розповіді! Крім того, в таблиці посередині та внизу ми використали інформативний заголовок (як рекомендує Желязни) замість тематичного заголовка вгорі. Більшість глядачів одразу дивляться у лівий верхній кут, де можуть побачити, що цей слайд – про лідерів продажів, що ще більше скорочує час на сприйняття.

Всі ці спостереження дозволяють нам краще уникати нагромадження інформації (Крок 3) і сфокусувати увагу (Крок 4) для ефективного сторітелінгу від Коул Нафлік.

Блог Максима Обрізана: https://obrizan.org/blog/


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка Project management, управління проектами Бізнес освіта, MBA