Етика в дії: підозра на відмивання грошей
Сучасне робоче місце може бути етичним мінним полем. Ця стаття допоможе вирішити важкі, але дуже реальні виклики, з якими стикаються управлінські бухгалтери на робочому місці.
Ці поради написані колективом фахівців з професійних стандартів CIMA та засновані на реалістичних ситуаціях, вони є практичним посібником із використання Кодексу етики CIMA для прийняття правильних рішень.
Сценарій
Уявіть, ви вже два роки займаєтеся рахунками клієнта, коли помічаєте деякі порушення. Великі суми грошей надходять і виходять з організації з невиразними дескрипторами, як "витрати на офіс" або "плата за управління" - ви ще ніколи не бачили подібного у рахунках клієнта.
Ви запитуєте у клієнта, який повідомляє про те, що ваш з ним договір розірваний. Через кілька днів бухгалтер, який буде приймати рахунки клієнта, зв’язується з вами та запитує будь-яку релевантну інформацію про клієнта, про яку він повинен знати.
Що ви маєте робити?
Етичні питання
У цій дилемі є два ключових питання. По-перше, що слід зробити з приводу занепокоєння щодо незвичайних транзакцій на рахунках клієнта? По-друге, що слід сказати новому бухгалтеру?
Ви повинні серйозно поставитися до своїх занепокоєнь щодо незвичних угод. Великі грошові суми без відповідного пояснення потенційно можуть бути показниками відмивання коштів. Крім того, небажання клієнта пояснювати транзакції та той факт, що вони відповіли відмовою від ваших послуг, говорить про те, що вони не хочуть, щоб ви більше заглядали в це, що повинно ще більше викликати підозру.
У Великобританії слід скласти звіт про підозрілі дії до Національного агентства з питань злочинності. Це потрібно, якщо у вас є якісь причини підозрювати причетність до відмивання грошей чи фінансування тероризму. В інших юрисдикціях слід розглянути питання, де було б найбільш доцільно скласти звіт. Довідник членів CIMA містить корисну інформацію про правила протидії відмиванню грошей. Ви також можете скористатися юридичною порадою для уточнення своїх зобов'язань щодо звітності. Незважаючи на те, що ви зобов’язані зберігати конфіденційну інформацію про клієнтів, у розділі 114.1 А1 Кодексу етики CIMA зазначено, що розголошення конфіденційної інформації дозволено, якщо цього вимагає закон.
Що стосується того, що слід сказати новому бухгалтеру, нормально, що вхідний бухгалтер вимагає будь-якої відповідної інформації у бухгалтера, який відходить. Це так, що вони зможуть краще зрозуміти роботу, яку вони виконують, щоб забезпечити хорошу послугу клієнту, а також оцінити будь-які потенційні загрози їх відповідності власному професійному етичному кодексу.
Розділ 320,7 з Кодексу етики говорить , що «[ш] курка існуючий або попередник бухгалтер просить відповісти на повідомлення від пропонованого бухгалтера, існуючий або попередник бухгалтер зобов'язаний:
дотримуватися відповідних законів та правил, що регулюють запит; і
Надавайте будь-яку інформацію чесно та однозначно. "
Існують вимоги щодо конфіденційності, коли справа стосується передачі інформації про клієнта. У розділі 320.7 далі йдеться про те, що "[що] надає діючому або попередньому бухгалтеру дозволено або вимагається обговорювати справи клієнта із запропонованим бухгалтером, залежатиме від характеру участі та:
чи має існуючий або попередній бухгалтер дозвіл клієнта на обговорення; і
Правові та етичні вимоги, що стосуються таких повідомлень та розголошення, які можуть залежати від юрисдикції. "
Тому в будь-якій ситуації важливо забезпечити дозвіл клієнта перед тим, як звернутися до бухгалтера. Однак у цій ситуації у вас є складність усвідомлення потенційного відмивання грошей.
Ключовим є той факт, що ви не «підкачаєте» клієнта, це означає, що ви не повинні давати їм знати, що у вас є, або розглядаєте можливість повідомити їх про можливе відмивання грошей. Це важливо, оскільки це може заважати поліцейським розслідуванням, а відмітка спеціально охоплена в багатьох правилах проти відмивання грошей.
Тому, шукаючи дозволу клієнта на розмову з вхідним бухгалтером, ви не повинні згадувати свої підозри, а натомість вважати це загальним проханням поговорити з бухгалтером, що надходить.
Що стосується того, що можна передати бухгалтеру, що надходить, члени наглядових органів у Великобританії, такі як CIMA, можуть поділитися підозрами у відмиванні грошей між собою. Це стосується Закону про доходи від злочинів 2002 р., Розділ 333С , пункт 2 (d).
Важливо перевірити, що бухгалтер, що надходить, є членом керівника професійного органу перед тим, як поділитися підозрами, оскільки розкриття підозр особі, яка не є членом нагляду за професійним органом, буде сприятливою. В інших юрисдикціях ви повинні перевірити відповідне законодавство, перш ніж поділитися своїми проблемами з бухгалтером, що надходить.
Бухгалтер, що надходить, може погрожувати, що повідомить вас у CIMA за неправомірне поводження, якщо ви не відповісте на поставлені запитання. Якщо цю загрозу слід було дотримати, можливо, вам буде потрібно повідомити CIMA про те, що ви зробили або планували скласти звіт про підозрілу діяльність. Це не розцінюватиметься як відмінне, оскільки ви надали цю інформацію своєму наглядовому органу.
Керівництво щодо уникнення відключення є доступним для членів CIMA під час входу в MyCIMA. Незважаючи на те, що стосуються Великобританії, рекомендації будуть корисними, де б ви не знаходились. Кожен екземпляр різний, і ви, як очікується, будете використовувати своє професійне судження, вирішуючи, чим поділитися. Що б ви не вирішили зробити, важливо вести облік своїх міркувань, рішень та пов’язаної з ними кореспонденції, щоб ви могли виправдати свою дію у випадку її оскарження.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Бізнес освіта, MBA Бухгалтерія, облік та податки Менеджмент, керування, KPI