Якою має бути ефективна система планування на підприємстві?

У статті ви знайдете інформацію про те, які елементи має містити система планування на підприємстві у відповідності із кращими світовими практиками.

Типова система планування.

Типова система планування багатьох підприємств складається з наступних  елементів:

Річне (бюджетне) планування.

На етапі бюджетного планування виконується розрахунок приблизного прибутку, який підприємство отримає в кінці фінансового року, та на який бонус співробітники підприємства можуть теоретично розраховувати. Річне (бюджетне) планування використовується для визначення фінансових результатів діяльності підприємства.

Оперативне планування.

Оперативне планування -  це поточне виробничо-фінансове і виконавче планування на короткий період часу, орієнтоване на доповнення, деталізацію, внесення коректив до накреслених раніше планів і графіків робіт.  На етапі оперативного планування визначаються ресурси, необхідні для виконання запланованих робіт та виконується розподіл цих ресурсів серед виконавців та процесів;

Диспетчеризація.

Диспетчеризація - це етап процесу планування, під час якого відбувається видача щоденних нарядів, або завдань на виконання поточних робіт у бізнес-процесах підприємства;

Після етапу диспетчеризації слідує етап виконання робіт, що не є елементом системи планування.

Наведений вище перелік елементів системи планування підприємства не є кращою практикою.

Згідно з кращими практиками перелік процесів планування є ширшим.

Ефективна система планування.

Ефективна система планування - це система, яка складається з наступних елементів:

Стратегічне планування.

Стратегічне планування застосовується для встановлення довгострокових цілей підприємства. На цьому етапі визначаються стратегічні та фінансові цілі компанії, а також розробляється план дій по досягненню визначених цілей;

Для розробки цілей та стратегії компанії використовується такий інструмент, як стратегічна сесія.

Стратегічна сесія - це практика командної роботи для розробки стратегічних та фінансових цілей компанії та заходів, необхідних для досягнення цих цілей. В залежності від розміру компанії, тривалість стратегічної сесії становить - 1-3 дня.

Учасники стратегічної сесії у форматі мозкового штурму та виконання завдань генерують ідеї,  діляться думками та визначають шляхи подальшого розвитку підприємства.

Але стратегічну сесію не слід розглядати, як звичайну нараду.

Зазвичай, стратегічну сесію проводить так званий модератор, задача якого забезпечити, аби вся команда змогла згенерувати ідеї.

Головне правило, яким необхідно керуватися під час стратегічної сесії – будь-яка ідея не забороняється, а приймається до розгляду.

В результаті стратегічної сесії  мають бути сформовані стратегічні та фінансові цілі підприємства та план дій по їх досягненню, із зазначенням термінів та співробітників, відповідальних за виконання заходів плану.

Проведення стратегічної сесії дозволяє отримати кращий результат роботи команди та

зібрати всі інноваційні думки, які є у власників, керівництва підприємства та ключових співробітників.

Бізнес-планування.

Бізнес планування - це елемент системи планування, який передбачає проведення оцінки ефективності стратегічних ініціатив та визначення плану конкретних дій підрозділів у процесі реалізації стратегії підприємства.

Планування продажів та операцій.

Метою цього елементу вдосконаленої системи планування є огляд діяльності підприємства у горизонті більше ніж 1 рік, для  передбачення можливих проблем, пошуку рішень цих проблем, визначення ризиків та пошуку можливостей для розвитку;

Планування продажів і операцій - набір бізнес-процесів, що дозволяють підтримувати баланс попиту і поставок.

Планування продажів і операцій включає:

  • Об'ємне планування продажів і операцій.  

Об'ємне планування продажів і операцій діяльність, що  дозволяє збалансувати попит і поставки, як в обсягах так і в номенклатурі.  Об'ємне планування продажів і операцій пов'язує стратегічний план та бізнес план з детальними процесами: прийом замовлень, календарне планування, управління закупками;

  • Прогнозування продажів та планування попиту;
  • Планування потреб в ресурсах;
  • Складання головного календарного плану виробництва, поставок;
  • Складання детального календарного плану виробництва, поставок;

Оперативне планування та диспетчеризація;  

До складу вдосконаленої системи планування входять, також, процеси оперативного планування та диспетчеризації, визначення яких вже було наведено вище у даній статті.

Сподіваємося, що розуміння того, якою має бути система планування на підприємстві у відповідності із кращими світовими практиками допоможе Вам підвищити ефективність Вашого підприємства.

Про те, як зменшити витрати і підвищити ефективність бізнес-процесів компанії, Ви можете дізнатися на нашому онлайн тренінгу "Антикризова оптимізація бізнес процесів і витрат підприємства". Реєстрація на тренінг

Про те, як ефективно управляти бізнес-процесами, Ви можете дізнатися на нашому онлайн тренінгу "Ефективне управління бізнес процесами". Реєстрація на тренінг.

❗Крім того, консалтингова компанія "Business Adviser" надає підприємствам середнього та великого бізнесу послугу "Підвищення операційної ефективності компанії", яка включає в себе наступні види робіт:

  • Трансформація операційної моделі;
  • Оптимізація витрат; Оптимізація бізнес-процесів;
  • Реінжиніринг бізнес-процесів;
  • Визначення процесів для автоматизації;
  • Розробка ключових показників ефективності бізнес-процесів;
  • Оптимізація організаційної структури;
  • Впровадження інструментів ощадливого виробництва (Lean Six Sigma);
  • Удосконалення процесу управління інвестиціями;

Для отримання детальної інформації про послугу "Підвищення операційної ефективності компанії" переходите за посиланням:https://www.bizadviser.com.ua/usluga-povyshenie-operatsionnoj-effektianosti-kompanii/
Консалтингова компанія Business Adviser


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Бізнес освіта, MBA Виробництво, промисловiсть Менеджмент, керування, KPI