Як наймати і навчати співробітників відділу продажів у фітнес клубі
В умовах конкуренції та нової економічної ситуації багато інструментів маркетингу і продажів не працюють, як раніше. Вам потрібні співробітники відділу продажів, які будуть самі генерувати контакти і вміти працювати з клієнтами на 100%.
«Перше правило бійцівського відділу продажів фітнес клуба», - правильні люди.
Все починається з підбору персоналу. Що необхідно керівнику фітнес клуба для правильного підбору «бійців відділу продажів»?
- Необхідно визначитися за якими критеріями ви будите визначати, підходить здобувач чи ні. Це повинні бути конкретні характеристики судячи з поведінки та компетенцій, які необхідні для роботи у відділі продажів Вашого фітнес клубу. (Беріть на розгляд 3-5 поведінкових характеристик і 3-5 компетенцій, найбільш важливих)
- Поведінкові характеристики - це як повинен поводитися кандитад на посаду менеджера з продажів на цій позиції співробітника відділу продажів (привітний, ввічливий, доброзичливий, відкритий, з відсутністю страху при спілкуванні, комунікації з клієнтами фітнес клубу, та інше)
- Компетенції - професійні навички.
- менеджер з продажів повинен володіти навичками продажів (вміння виявляти потреби клієнта, навички ефективної презентації, робота з запереченнями, презентація властивостей-вигод, презентація ціни та ін.)
- володіння комп'ютером та програмами необхідними для роботи.
- інші компетенції необхідні менеджеру для роботи в вашому фітнес клубі.
Так само, вам потрібно зрозуміти зі спілкування з кандидатами на місце у відділі продажів вашого клубу:
- Чи можуть вони виконувати правила і вказівки. Так, ми розуміємо, що активні продажі вимагають певного креативу, але для успішних продажів потрібен також самоконтроль і вміння тримати себе в певних рамках.
- З'ясуйте, чи дійсно кандидати на посаду менеджера хочуть зайнятися продажами. Може бути, їм просто дуже потрібна робота, і більше нічого відповідного не трапилось. Уточніть, як вони ставляться до системи оплати, зав'язаною на їх особистому результаті.
- Спробуйте зрозуміти, наскільки сильний у них елемент змагання. Можливо, є сенс, питати кандидатів, чи займаються вони спортом. Спортсмени, навіть просто любителі, зазвичай сприймають роботу як змагання і прагнуть перемагати, а націленість на перемогу в продажах дуже важлива. Такі люди готові працювати понаднормово, щоб виконати план, і навіть після досягнення бажаної цифри не втрачають азарту.
- Перевірте його здатності на практиці. Запропонуйте дві рольові гри. Спочатку попросіть кандидата взяти уявну телефонну трубку і відповісти на дзвінок потенційного клієнта, який хоче дізнатися про фітнес клуб. При цьому вірогідність інформації ролі не грає – кандидат на посаду менеджера може вигадати будь-які факти про клуб. Найголовніше - наскільки йому комфортно в цій ситуації та наскільки він упевнений в собі. Потім сховайте ручку або стиплер за комп'ютер, щоб кандидат не бачив, що саме Ви сховали та запропонуйте йому дізнатися у вас, що заховано. Зверніть увагу, майбутній менеджер більше запитує чи говорить? Які питання ставить?
- Випробуйте його підприємливість. Задайте на співбесіді питання: «Що ви будете робити, якщо у вас не вистачає до виконання плану 50 000?» Потрібний вам людина відразу почне перераховувати варіанти. Наприклад: «Спочатку я напишу всім своїм друзям в соціальних мережах, потім візьму стопку візиток і пройдуся по сусідньому бізнес-центру». Головне, щоб він виявив готовність вийти за межі офісу і спілкуватися з незнайомими людьми.
Отже, після відбору і співбесіди Ви знайшли відповідних кандидатів на посаду менеджера з продажів. Відмінно! Тепер алмазам потрібно огранювання. Ви можете скористатися рекомендаціями й використовувати 4 формати навчання співробітників відділу продажів.
Як навчати співробітників відділу продажів?
Стартове навчання - навчання навичкам і супровід їх застосування. Часто керівники хочуть заощадити на навчанні або не роблять їх взагалі, або як попало. Експерт радить згадати про те, у скільки вам обходиться залучення одного клієнта. В 1000 гривень? У 2000? Чи хочете ви витрачати менше? Якщо так, то, можливо, краще вкласти невелику суму в навчання відділу продажів з професійним бізнес-тренером, щоб потім економити тисячі? В рамках стартового навчання бізнес-тренер детально розбирає з новими співробітниками наступні теми:
«9 кроків до ефективних продажів» (в вашому клубі їх може бути будь-яка інша кількість - головне, навчити співробітника відділу продажів покрокової системи продажів);
- як правильно відповідати на дзвінки потенційних клієнтів;
- з чого починати особисту зустріч.
- які питання і як ставити клієнтові при першому візиті в клуб;
- як визначати потреби клієнта;
- використовувати активне слухання;
- як проводити ефективну презентацію клубу і клубних карт;
- як презентувати вартість;
- робота з запереченнями (що робити, якщо клієнт говорить «ні»);
- правильне закриття продажу.
На кожному занятті відпрацьовуйте практичні навички: нехай менеджери розігрують сценки з реального життя - візит клієнта, телефонні дзвінки, заповнення бланка та інше. Крім того, кожен день новачки відділу продажів повинні працювати на рецепції фітнес клубу або проводити час в залах для тренувань, щоб мати можливість познайомитися з клієнтами вашого клубу. І, звичайно, буде корисно на кілька годин в день приставити їх до більш досвідченого співробітника, щоб вони спостерігали за тим, як відбуваються продажі в реальному житті, і вчилися в процесі. Підсумком має стати іспит - причому, як теоретичний, так і практичний. Успішно складений іспит - це тільки базовий щабель. Справжнє навчання відбувається кожен день на регулярній основі.
Щотижневі зустрічі-обговорення з персоналом (обов'язкові для всіх співробітників відділу продажів). Для того щоб наради приносили користь, рекомендуємо дотримуватися простих правил:
- попереджайте персонал про збори заздалегідь;
- радьтеся не довше години;
- дотримуйтеся відомого всім співробітникам плану.
План зборів може виглядати наступним чином:
- робота з цифрами: озвучте виконання індивідуальних і загальних планів за тиждень і за місяць (10 хвилин);
- приділіть час розвитку навичок (10 хвилин);
- практичне опрацювання попереднього етапу в форматі рольової гри (10 хвилин);
- аналіз нових потенційних клієнтів і способів їх залучення на наступний тиждень (15 хвилин);
- обговорення пропозицій щодо збільшення продажів і інших ініціатив відділу маркетингу, а також аналіз реклами за тиждень (5 хвилин);
- постановка цілей на наступний тиждень, мотивація співробітників (5 хвилин).
Робота з числами - це не тільки частина щотижневих зборів, а й окреме поле навчання менеджерів з продажів. Важливо навчити співробітників відділу продажів переводити всю діяльність в цифри. «Цифри не брешуть»! Це простий звіт і включає наступні KPI (ключові показники ефективності):
- кількість нових потенційних клієнтів;
- відсоток дзвінків, переведених у візити;
- кількість запланованих візитів потенційних клієнтів в клуб за кожен день;
- кількість презентацій клубу потенційним клієнтам за кожен день;
- кількість проданих карт / абонементів;
- кількість клієнтів, наведених активних клієнтів або менеджерами завдяки контактної інформації від активних клієнтів;
- кількість тривалих клієнтів.
Такий звіт дозволить точно формулювати індивідуальні та командні цілі, а також покаже, на чому потрібно сконцентруватися кожному менеджеру з продажу, які навички розвивати.
3. Міні-тренінги - ще один спосіб контролювати роботу відділу продажів. Крім того, це прекрасний інструмент мотивації. Рекомендуємо виділяти від 5 до 15 хвилин в день на індивідуальну бесіду з кожним менеджером з продажів. В ідеалі цей міні-тренінг повинен включати 4 блоки:
- аналіз динаміки продажів;
- аналіз роботи з потенційними клієнтами;
- розвиток навичок і вмінь;
- постановка мети на день.
Міні-тренінг потрібен абсолютно всім співробітникам, незалежно від рівня їх підготовленості та стажу роботи. По-перше, таким чином, керівник зміцнює робочу дисципліну і тримає співробітників «в тонусі». По-друге, персоналу простіше сконцентруватися на щоденних цілях і приділяти час професійному зростанню. По-третє, атмосфера в колективі набагато комфортніша і більше простору для нових ідей, коли співробітники кожен день спілкуються з керівництвом.
4. На додаток до перерахованих вище сфер навчання, добре додати змагальних елементів у повсякденну роботу. Наприклад, вручати призи тим співробітникам, які генерують більше контактів з потенційними клієнтами. Або ставити перед окремими працівниками та командою в цілому додаткові цілі і заохочувати за їх досягнення. Підбивати підсумки, ще раз повторивши основні моменти для «Бойового відділу продажів», а саме:
- наймайте на роботу в фітнес клуб людей, які люблять і вміють спілкуватися, а також можуть отримати зі свого вміння практичну користь
- вкладайте час і гроші в навчання менеджерів з продажу - це безпосередньо вплине на дохід клубу
- присвячуйте щотижневі зустрічі того, як збільшити потік потенційних клієнтів силами співробітників відділу продажів
- цифри не брешуть! Аналізуйте ключові показники ефективності персоналу
- використовуйте щоденні міні-тренінги, щоб тримати співробітників в тонусі
- подумайте, як можна використовувати елемент змагання для мотивації менеджерів відділу продажів.
Все вище запропоноване дозволить Вашим менеджерам з продажу істотно змінити якість роботи та підвищити результативність продажів у фітнес клубі.
На наших навчальних семінарах-тренінгах в Smart Fitness Academy від кращих фахівців в області фітнес менеджменту і продажів ви отримаєте більше знань і практики в навичках управлінні фітнес клубом / студією, продажах клубних карт і персональних тренувань, ефективної роботи рецепції, багато іншої корисної інформації та інструментів
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Продажі, кол центр, робота з клієнтами Спорт, здоров'я