Чим корисні для бізнесу та керівників компанії стандарти ISO серії 9000?
Стандарти ISO серії 9000 акцентують увагу на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів.
Узгоджена серія стандартів ISO 9000 сформована із трьох стандартів на системи менеджменту якості:
- Державний стандарт України (ДСТУ) ISO 9000 «Системи управління якістю. Основні положення та словник»
Завдання стандарту – описати основні положення [7] та визначити термінологію системи менеджменту якості
- ДСТУ ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги»
Завдання стандарту – забезпечити задоволеність клієнтів/споживачів через встановлення вимог до системи менеджменту якості. Припускається статус добровільності або обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001. Керівництво може вибірково (за бажанням) застосовувати будь-яку інформацію із стандарту для налагодження успішної діяльності, якщо організація прагне до підвищення задоволеності замовників. І починає діяти статус обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001 [8], якщо організація не тільки прагне до підвищення задоволеності замовників, а потребує продемонструвати (рис. 5) свою спроможність поставляти продукцію, що відповідає вимогам замовників та застосовних регламентів (отримати сертифікат на відповідність вимогам ISO 9001).
- ДСТУ ISO 9004 «Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності»
Завдання стандарту – допомогти у поліпшенні показників діяльності організації [9] і підвищенні задоволення замовників та інших зацікавлених сторін. Стандарт містить настанови щодо результативності та ефективності системи менеджменту якості.
Дію стандартів серії ISO 9000 поширюють на:
- Організації, що прагнуть досягнути переваги завдяки впровадженню системи управління якістю;
- Організації, що прагнуть отримати впевненість у тому, що їхні постачальники виконуватимуть їхні вимоги до продукції;
- Замовників продукції;
- Усі сторони, зацікавлені в єдиному розумінні термінології, яку використовують у сфері управління якістю (наприклад постачальників, замовників, регламентувальні органи);
- Усі сторони, внутрішні чи зовнішні стосовно організації, які здійснюють оцінювання або аудит системи управління якістю на відповідність вимогам ISO 9001 (наприклад, аудиторів, регламентувальні органи, органи з сертифікації);
- Осіб, внутрішніх чи зовнішніх стосовно організації, які провадять консультування якістю, прийнятої для цієї організації;
- Розробників відповідних стандартів.
Стандарти ISO серії 9000 акцентують увагу на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів. Незалежно від того, розповсюджена чи система менеджменту якості на організацію в цілому або на її окремі складові, її ціль – забезпечення відповідності діяльності організації встановленим вимогам на всіх етапах створення та реалізації продукції (починаючи з розробки і закінчуючи її поставками), забезпечення задоволеності споживачів та безперервного удосконалення самої системи.
Запрошуємо до консалтингового центру «Школа Адміністративного Управління Зіміної», https://www.shauz.kiev.ua/ на тренінг-программи управлінського розвитку.
Ми раді Вам професійно допомагати управляти бізнесом системно, результативно та ефективно!
Галина Зіміна,
Засновник та директор консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант-тренер, Коуч
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI Фінанси, кредит, банківська справа