Чим корисні для бізнесу та керівників компанії стандарти ISO серії 9000?

Чим корисні для бізнесу та керівників компанії стандарти ISO серії 9000?

Стандарти ISO серії 9000 акцентують увагу на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів.

Узгоджена серія стандартів ISO 9000 сформована із трьох стандартів на системи менеджменту якості:

  •  Державний стандарт України (ДСТУ) ISO 9000 «Системи управління якістю. Основні положення та словник» 

Завдання стандарту – описати основні положення [7] та визначити термінологію системи менеджменту якості

  •  ДСТУ ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» 

Завдання стандарту – забезпечити задоволеність клієнтів/споживачів через встановлення вимог до системи менеджменту якості.  Припускається статус добровільності або обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001. Керівництво може вибірково (за бажанням) застосовувати будь-яку інформацію із стандарту для налагодження успішної діяльності, якщо організація прагне до підвищення задоволеності замовників. І починає діяти статус обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001 [8], якщо організація не тільки прагне до підвищення задоволеності замовників, а потребує продемонструвати (рис. 5) свою спроможність поставляти продукцію, що відповідає вимогам замовників та застосовних регламентів (отримати сертифікат на відповідність вимогам ISO 9001). 

  •  ДСТУ ISO 9004 «Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності» 

Завдання стандарту – допомогти у поліпшенні показників діяльності організації [9] і підвищенні задоволення замовників та інших зацікавлених сторін. Стандарт містить настанови щодо результативності та ефективності системи менеджменту якості.

Дію стандартів серії ISO 9000 поширюють на:

  • Організації, що прагнуть досягнути переваги завдяки впровадженню системи управління якістю;
  • Організації, що прагнуть отримати впевненість у тому, що їхні постачальники виконуватимуть їхні вимоги до продукції;
  • Замовників продукції;
  • Усі сторони, зацікавлені в єдиному розумінні термінології, яку використовують у сфері управління якістю (наприклад постачальників, замовників, регламентувальні органи);
  • Усі сторони, внутрішні чи зовнішні стосовно організації, які здійснюють оцінювання або аудит системи управління якістю на відповідність вимогам ISO 9001 (наприклад, аудиторів, регламентувальні органи, органи з сертифікації);
  • Осіб, внутрішніх чи зовнішніх стосовно організації, які провадять консультування якістю, прийнятої для цієї організації;
  • Розробників відповідних стандартів. 

Стандарти ISO серії 9000 акцентують увагу на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів. Незалежно від того, розповсюджена чи система менеджменту якості на організацію в цілому або на її окремі складові, її ціль – забезпечення відповідності діяльності організації встановленим вимогам на всіх етапах створення та реалізації продукції (починаючи з розробки і закінчуючи її поставками), забезпечення задоволеності споживачів та безперервного удосконалення самої системи. 

Запрошуємо до консалтингового центру «Школа Адміністративного Управління Зіміної», https://www.shauz.kiev.ua/ на тренінг-программи управлінського розвитку.

 Ми раді Вам професійно допомагати управляти бізнесом системно, результативно та ефективно!

Галина Зіміна,
Засновник та директор консалтингового центру ШАУЗ,
Системний консультант-тренер, Коуч


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI Фінанси, кредит, банківська справа