Які існують методи мотивації персоналу
Методи мотивування можна розділити на економічне стимулювання (грошові премії, матеріальні заохочення і т. Д.)
І неекономічні способи впливу на персонал (грамоти, подяки, методи організації праці і поліпшення умов роботи).
Вплив може бути як позитивним, так і негативним у вигляді штрафів, позбавлення частини премії або привілеїв.
За методом впливу мотивацію можна розділити на матеріальне заохочення, соціальне забезпечення і морально-психологічне задоволення потреб. Матеріальне заохочення - це грошові виплати у вигляді премій і надбавок. У соціальне забезпечення входить медична страховка, надання додаткової відпустки, часткова оплата путівок або лікування та інше. Під задоволенням морально-психологічних потреб розуміють створення гідних умов праці, надання окремого приміщення, службового автотранспорту, а також такі незначні, але важливі деталі, як визнання значущості працівника шляхом нагородження грамотами та листами подяки.
Самий ефективний вплив на персонал
Мета мотивації - визнання працівником свого вкладу в діяльність і розвиток компанії, створення впевненості в завтрашньому дні, цінності свого робочого місця і займаної посади. Співробітник буде сумлінний і відповідальний в тому випадку, якщо робота буде задовольняти його основні потреби: по фінансовим параметрам, в плані емоційного комфорту і в можливості кар'єрного росту.
Планові премії і бонуси згодом починають сприйматися як невід'ємна частина заробітної плати. В результаті чого втрачається їх основний зміст, вони перестають мотивувати. Для підвищення продуктивності праці і якості виконуваної роботи грошові винагороди повинні бути позаплановими. При цьому вони повинні бути обгрунтованими і закріплювати позитивні результати діяльності працівника.
До планових, очікуваним винагород варто віднести лише подарунки. Це новорічні сюрпризи, в тому числі і для дітей співробітників, грошові премії до дня народження і організація торжества в професійне свято.
Важливим методом ефективного симулювання є і поетапне винагороду. Для досягнення поставлених цілей деколи потрібно не один місяць наполегливої роботи. Але, чим ближче мета, тим сильніше на працівника впливає стрес і тривалість очікування. У підсумку результат може сильно відрізнятися від запланованого. У цих ситуаціях набагато економічніше і ефективніше стимулювати співробітника після кожного вдало виконаного етапу роботи.
У певних ситуаціях покарання або його можливість також виконують роль мотиватора. Однак роботодавцю тут важливо не перейти межу, перетворившись в месника. Бо й справді ефективний вплив надає покарання попереджає розвиток негативних для компанії наслідків. Воно повинно виконувати роль бар'єра, коригувальних дій недбайливого співробітника.
Отже, до ефективних прийомів мотивації співробітника слід віднести ті, які:
- нагороджують професійні досягнення співробітника;
- є несподіваними, а тому й більш приємними;
- дають додаткові привілеї та можливості;
- підкреслюють значущість участі співробітника в діяльності компанії; - дають соціальні вигоди не тільки самому співробітнику, але і членам його сім'ї.
P/S Наша компанія, запрошує Вас, на наш практикум - "Ефективне використання методів нематеріального мотивування співробітників в кризовий період"
Програма практикума, на нашому сайті https://nbc.ua/
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Медицина, фармацевтика Менеджмент, керування, KPI