Які існують методи мотивації персоналу

Методи мотивування можна розділити на економічне стимулювання (грошові премії, матеріальні заохочення і т. Д.)

І неекономічні способи впливу на персонал (грамоти, подяки, методи організації праці і поліпшення умов роботи).
Вплив може бути як позитивним, так і негативним у вигляді штрафів, позбавлення частини премії або привілеїв.

 За методом впливу мотивацію можна розділити на матеріальне заохочення, соціальне забезпечення і морально-психологічне задоволення потреб. Матеріальне заохочення - це грошові виплати у вигляді премій і надбавок. У соціальне забезпечення входить медична страховка, надання додаткової відпустки, часткова оплата путівок або лікування та інше. Під задоволенням морально-психологічних потреб розуміють створення гідних умов праці, надання окремого приміщення, службового автотранспорту, а також такі незначні, але важливі деталі, як визнання значущості працівника шляхом нагородження грамотами та листами подяки.

Самий ефективний вплив на персонал

Мета мотивації - визнання працівником свого вкладу в діяльність і розвиток компанії, створення впевненості в завтрашньому дні, цінності свого робочого місця і займаної посади. Співробітник буде сумлінний і відповідальний в тому випадку, якщо робота буде задовольняти його основні потреби: по фінансовим параметрам, в плані емоційного комфорту і в можливості кар'єрного росту.
Планові премії і бонуси згодом починають сприйматися як невід'ємна частина заробітної плати. В результаті чого втрачається їх основний зміст, вони перестають мотивувати. Для підвищення продуктивності праці і якості виконуваної роботи грошові винагороди повинні бути позаплановими. При цьому вони повинні бути обгрунтованими і закріплювати позитивні результати діяльності працівника.

До планових, очікуваним винагород варто віднести лише подарунки. Це новорічні сюрпризи, в тому числі і для дітей співробітників, грошові премії до дня народження і організація торжества в професійне свято.

Важливим методом ефективного симулювання є і поетапне винагороду. Для досягнення поставлених цілей деколи потрібно не один місяць наполегливої ​​роботи. Але, чим ближче мета, тим сильніше на працівника впливає стрес і тривалість очікування. У підсумку результат може сильно відрізнятися від запланованого. У цих ситуаціях набагато економічніше і ефективніше стимулювати співробітника після кожного вдало виконаного етапу роботи.

У певних ситуаціях покарання або його можливість також виконують роль мотиватора. Однак роботодавцю тут важливо не перейти межу, перетворившись в месника. Бо й справді ефективний вплив надає покарання попереджає розвиток негативних для компанії наслідків. Воно повинно виконувати роль бар'єра, коригувальних дій недбайливого співробітника.

Отже, до ефективних прийомів мотивації співробітника слід віднести ті, які:

  • нагороджують професійні досягнення співробітника;
  • є несподіваними, а тому й більш приємними;
  • дають додаткові привілеї та можливості;
  • підкреслюють значущість участі співробітника в діяльності компанії; - дають соціальні вигоди не тільки самому співробітнику, але і членам його сім'ї. 

P/S  Наша компанія, запрошує Вас, на наш практикум -  "Ефективне використання методів нематеріального мотивування співробітників в кризовий період" 

Програма практикума, на нашому сайті  https://nbc.ua/


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Медицина, фармацевтика Менеджмент, керування, KPI