Без щоденників, екзаменів та страху: як у Львові запроваджують новий формат освіти
Мала Комп’ютерна Академія ( Junior IT Step Academy) – успішний проект IT Step. Це можливість для школярів здобути різноманітні навички з різних напрямків ІТ-сфери.
Мала Комп’ютерна Академія ( Junior IT Step Academy) – успішний проект IT Step. Це можливість для школярів здобути різноманітні навички з різних напрямків ІТ-сфери.Про навчання, дозвілля та як сотні дітей поєднують заняття у загальноосвітній школі та Junior IT Step – розповідає менеджер навчального процесу Ліана Вінічук.
– Які напрямки вивчають у Малій Комп’ютерній Академії?
– Програма у Малій Академії не така, як на професійних курсах, коли студенти вже точно знають, який напрямок їм до вподоби – програмування, адміністрування чи дизайн. Мала Академія покликана дати не лише ті знання з технологій, які зараз популярні, а й розуміння, чи підходить дитині ІТ взагалі. І якщо підходить, то який саме напрямок. У Junior IT Step студент може спробувати себе і як програміст, і як адміністратор, і як дизайнер. Це як старт в ІТ, коли дитина може здобути різноманітні знання і зрозуміти, що саме їй ближче. Часто буває, що батьки приводять дитину, яка хоче бути лише програмістом. Але в процесі навчання виявляється, що в неї все ж таки трішки інший склад розуму, їй важко з математикою. Водночас вона креативна, тому їй може підійти дизайн.
– На дітей якого віку розраховано навчання в Junior IT Step?
– У нас навчаються діти 8-14 років. Але цілком можливо, що ми почнемо прив’язувати програму до класів, а не до віку, як це є зараз. Ми дуже гнучкі в цьому плані. Є такі випадки, коли діти вчаться на п’ятирічній програмі, але дуже добре справляються з навчанням. У такому разі ми практикуємо їхнє переведення на трирічну програму. Для цього студент проходить тестування з викладачем з найскладніших предметів. Ще жодного разу ми не прогадали. У цьому також проявляється й індивідуальний підхід до дітей.
– А як виглядає навчання? Як заохотити дітей до вивчення, часом, непростих предметів?
– Ми в Малій Комп’ютерній Академії нагороджуємо дітей за все – за навчальну та позанавчальну активність. Наприклад, якщо вони вчасно приходять і не пропускають заняття, добре виконують домашні завдання – на 10,11 та 12 балів. За активну роботу на уроці вони можуть отримати не лише добру оцінку, а й спеціальні бонуси – кристали. Також кристали нараховують за участь в конкурсах, волонтерство на таборах. Це додаткова мотивація до навчання. Тобто, користуємося системою гейміфікації.
Усі ці кристали – це своєрідні електронні гроші дітей. Потім вони можуть за них придбати товари у MyStat-магазині – від «снікерсів» до флешок. Якось один хлопчик цікавився товарами нашого магазину. Виявилося, що він хотів назбирати кристалів і купити своїй мамі на день народження подарунок. Тому для нього це було ще однією дуже потужною мотивацією добре вчитися.
– Що таке система MyStat, про яку ви згадали?
– У MyStat завантажуються домашні завдання, які діти можуть переглянути у будь-який зручний час. Потім вони їх виконують і відсилають викладачеві на перевірку. Викладач може залишати там свої коментарі. Батьки також мають доступ до цієї системи. Вони мають змогу в режимі онлайн подивитися, чи їхня дитина зараз присутня на заняттях в академії. Там в календарі маркується різними кольорами, чи дитина є на занятті, чи спізнилася, чи взагалі відсутня. Також переглянути, чи їхня дитина виконала домашні завдання.
Крім того, у MyStat можна почитати про всі новини і події з життя академії, все, що стосується навчального процесу. Дуже зручним є мобільний додаток цієї системи. Батькам періодично приходить звіт про успішність дітей – про відвідуваність та оцінки. Сама ж дитина бачить свій рейтинг відносно своєї групи та потоку. Це також показує, до якого предмету дитина більше схильна. Тому MyStat – не просто електронний щоденник. Це значно більш інформативний ресурс.
– Якими є переваги навчання у Junior IT Step?
– Програма Junior IT Step покликана не зробити з дітей айтішників, а дати їм загальне розуміння, що таке ІТ. Вони отримають ті знання щодо технологій, які будуть завжди актуальні й потрібні – незалежно від того, яку професію оберуть. Ці знання, наприклад, допоможуть, де знайти інформацію, як її опрацювати, як робити презентації та працювати з Google-документами. Ці речі діти повинні вміти незалежно від того, де вони вчитимуться у подальшому.
Ми також відходимо від того, щоб діти складали екзамени в традиційному розумінні. Тому запроваджуємо проектний підхід. Діти впродовж курсу з розробки сайтів створюють власний сайт. І їхній екзамен – це, власне, презентація цього сайту. Тобто, ми їх вчимо не тільки здобувати hard skills, а й розвивати soft skills. Вони мають пояснити, що саме вони зробили. Адже це потрібно для того, щоб вони вміли продати свій продукт, «продати себе». Звісно, на початках це виглядає трішки наївно. Але з часом ми бачимо ріст дітей. Із року в рік вони вчаться презентувати, впевненіше поводяться. Ми їм говоримо, що будь-які їхні думки важливі й потрібні і будуть враховані.
Крім того, два роки тому ми відкрили перший в Україні ІТ-університет. Навчання на бакалавраті триває там, як і всюди, чотири роки. Але випускники Junior IT Step мають змогу пройти навчання всього за три роки. Тобто, програма Малої Академії компенсує один рік університетського навчання.
– Як поєднувати навчання Малій Комп’ютерній Академії і у звичайній школі?
– Ми пропонуємо дуже багато варіантів для навчання і гнучкий графік. Діти в нас можуть вчитися по буднях після школи з 16:30. Ті, хто дуже зайнятий, може відвідувати Малу Комп’ютерну Академію по суботах і неділях. Кожна дитина може обрати той графік, який для неї найзручніший. Якщо студент з якихось причин пропустив заняття в академії, ми йому пропонуємо безкоштовні консультації. Нам головне не те, щоб у дитини не було пропуску. А щоб вона отримала ті знання, які будуть їй допомагати у навчанні.
– Як навчання у Junior IT Step впливає на успішність у загальноосвітній школі?
– Насправді ми не маємо метрик, щоб визначити цю успішність – це більше питання до вчителів шкіл. Але я можу сказати про той ріст, який бачимо ми. Коли спочатку приходять діти невпевнені, за них говорять завжди батьки, бо діти соромляться – і коли вони все ж таки переборюють свій страх, приходять щось спитати, коли мами немає поруч. Вони стають більш впевненими, розкутими, правильно формулюють речення. Тут ми точно бачимо зростання дітей. Вони стають зовсім іншими, не бояться здаватися смішними чи помилитися. Ці зміни вже помітні буквально за кілька місяців з початку навчання.
Крім того, студенти Малої Академії можуть відвідувати по суботах English speaking club. Це зустрічі в неформальній обстановці, діти активно спілкуються. Вони вчаться говорити, покращують словниковий запас. Є маса дітей, які дуже добре знають граматику, але бояться говорити. Тож викладач вчить бороти свій страх і нарешті заговорити.
Прикладів успіху випускників Junior IT Step є чимало. Вони беруться за серйозні проекти ще у шкільному віці, а також започатковують цікаві стартапи на навіть знаходять першу роботу в престижних компаніях.
Нагадуємо, що навчання у Малій Комп’ютерній Академії стартує 25 лютого. Записатися на консультацію можна за посиланням. Крім того, запрошуємо батьків та дітей на День відкритих дверей 17 лютого.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії IT, програмування, розробка