Запит на публічну інформацію чи набридливий спам?

Трапляється так, що протягом дня на електронну адресу підприємства надійде сотня-друга запитів на публічну інформацію, згенерована чат-ботом – спеціальною програмою розсилки.

 Запит на публічну інформацію чи набридливий спам?

Трапляється так, що протягом дня на електронну адресу підприємства надійде сотня-друга запитів на публічну інформацію, згенерована чат-ботом – спеціальною програмою розсилки. Як розпорядникам інформації уберегтися від навали запитів і при цьому дотриматися букви Закону?

  1. Якщо запит вже отримано, то що робити?

Насамперед слід вказати: якщо запити вже прийшли, то просто занести гіперактивного прохача у чорний список, проігнорувати отриманий запит, надати у відповідь пустий лист чи лист без додатків, про які у ньому згадується, та інші подібні хитрощі – явне порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації». Навіть на запити чат-бота доведеться або відповідати, або бути готовим понести відповідальність за неправомірне обмеження доступу до інформації.

  1. А що робити в подальшому, або Як убезпечити себе від активного «спаму»?

Розпорядник інформації має правомірні засоби самозахисту себе від зловживань правом на інформацію з боку гіперактивних запитувачів. 

Перший спосіб обмежити спілкування з потенційними чат-ботом – це заблоковувати можливість направлення запитів напряму на електронну поштову скриньку: усі електронні запити завантажуються виключно через Інтернет-сторінку розпорядника, а електронна адреса приховується від громадськості. Он-лайн чат на веб-сторінці чи в мобільних додатках або форма повідомлення на сайті – так розпорядник і вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» виконає, і вбереже себе від запитів чат-бота. Не допустити втручання чат-ботів допоможе і ка́пча: поставити галочку, ввести цифри чи слово, обрати картинку визначеного змісту і т.д. Інший можливий спосіб полягає у наступному: IT-спеціаліст може створити програмку, яка у відповідь на запит про публічну інформацію негайно згенерує відправнику (кожному, чи відфільтрованому відповідно до заданих критеріїв) листа з проханням підтвердити, що він – не робот, із застосуванням капчі – і проблема запитів від чат-бота перед розпорядником більше не стоятиме.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Бізнес освіта, MBA Право, юриспруденція Фінанси, кредит, банківська справа