5 найефективніших навичок працівників на думку роботодавців

Люди, які планують змінити роботу, часто не до кінця впевнені щодо речей, на які в першу чергу звертають увагу працедавці і що ж гарантує успіх в процесі відбору на певну посаду, та як краще себе презентувати, що потрібно сьогоднішнім роботодавцям.

Особливий подив та обурення викликають випадки, коли на роботу беруть людину, яка технічно програє порівняно з іншими кандидатами. Неможливо, скажете Ви? Давайте тоді ми розповімо, про що говорить досвід зовнішніх рекрутерів, які займаються підбором персоналу на замовлення працедавців.  

Кожен роботодавець стикався як з хорошими, так і не дуже працівниками. І саме з цієї причини кожен працедавець має доволі чітке уявлення того, чого йому б хотілося бачити найбільше у своїх підлеглих. Якщо Ви, як більшість кандидатів, переконані, що на першому місці в працедавця стоять технічні параметри, то ми Вас здивуємо – технічні дані, тобто Ваші знання, вміння, досвід, є мінімально необхідною базою. На етапі прийняття рішення, для керівника на першому місці стоять так звані soft skills – особистісні якості кандидата. Працедавець може навіть піти на компроміс щодо технічних даних, якщо особистісні якості відповідають його баченню. Нічого дивного – зараз інформація доступна кожному, активне залучення в роботу сприяє надолуженню технічних навичок за лічені місяці, розвиток ж особистісних якостей може тривати і кілька років. 

До Вашої уваги – п’ятірка soft skills, які, з нашого досвіду, є критичними для працедавців:

  1. Вміння спілкуватись 

Будь-яка співбесіда є переговорами. Кожна зі сторін повинна зацікавити, презентувати свою позицію, досягнути домовленості. В ситуації, де Ви не до кінця впевнені, що на технічному рівні підходите, проявіть достатній рівень емпатії для налагодження контакту із співрозмовником, відповідайте розширено, уникайте односкладових відповідей, наведіть конкретні приклади свого досвіду, які будуть корисні для компанії. Таким чином Ви  вб’єте двох зайців – покажете, що вмієте спілкуватись, а також, що Ви зацікавлені у вакансії. Кожен працедавець знає, що найкращий кандидат – це зацікавлений кандидат. А зацікавлений кандидат, який зможе налагодити контакт з колегами, домовитись для досягнення поставлених цілей – це просто ідеальна комбінація. Тут і з’являється місце для компромісу з боку працедавця щодо технічних вимог.

  1. Гнучкість 

Якщо на співбесіді Ви можете поговорити про погоду та ситуацію із пробками на дорозі, а потім професійно та в діловому стилі розповісти про Ваш досвід, досягнення, пожартувати і посміятись, коли це доречно, при цьому можете влучно відповісти на провокаційне запитання, то Ви таким чином демонструєте свою гнучкість та здатність проявити себе в різних робочих ситуаціях, які вимагатимуть від Вас розуміння нових обставин та зміни поведінки.

  1. Внутрішня сила  

Внутрішня сила означає, що у Вас є рішучість і здатність наполегливо працювати перед лицем всіх проблем та неприємностей. Це означає, що Ви здатні вистояти ті моменти, коли ситуація є абсолютно несприятливою. Ви демонструєте внутрішню силу, коли залишаєтесь спокійними та розслабленими під час Вашої співбесіди. І якщо Ви спокійні та розслаблені під час інтерв’ю, це хороша ознака того, що Ви будете такими ж у неминучих критичних моментах, які можуть виникати у будь-якій компанії.

  1. Креативне мислення та вміння вирішувати нестандартні ситуації

Креативне мислення – не просто гарне словосполучення. Наразі саме від цієї навички залежить конкурентоспроможність як кандидата на ринку праці, так і  бізнесу на економічній арені. Ми живемо в складний час, коли зміни відбуваються на кожному кроці: економічні та фінансові кризи, технологічні прориви, глобалізація та завоювання нових ринків. Всі ці фактори зумовлюють сучасних роботодавців боротися за місце під сонцем. Але не все так просто. Для цього їм необхідні людські ресурси, які зможуть приймати рішення у абсолютно нестандартних для компанії ситуаціях.

Зрозуміти, чи розвинуте у вашого кандидата креативне мислення дуже просто. На співбесіді варто попросити його розповісти декілька прикладів вирішення поставлених задач або конфліктних ситуацій на попередніх роботах. А головне – чи допомогло це подолати проблему і як вплинуло на подальшу роботу компанії.

  1. Чесність 

Рекрутери – це свого роду психологи і вони знають як перевірити чи правду Ви сказали чи ні.

З нашого досвіду, в ході інтерв’ю на питання “В зв’язку з чим ви розглядається нові пропозиції про роботу?”, кандидати дуже часто відповідають, що прагнуть професійного розвитку. Для мене, як для рекрутера, ця фраза є абсолютним кліше. Почувши таку відповідь, я розумію, що людина не хоче з певних причин розповідати по свої правдиві мотиви. Моє ж завдання ці мотиви виявити. Тому, серед інших питань в співбесіді я починаю ставити питання на зразок “Чого ви очікуєте від нового місця роботи?”, “Які ваші пріоритети у майбутньому?”, “Що для вас є розвитком?” тощо. У відповідь на ці питання кандидат, сам того не помічаючи, починає перелічувати причини та фактори, які і є його основними мотивами зміни роботи. Це може бути і платня, і дуже велика кількість відряджень, і зміна керівництва, і проблеми з колегами, будь-що.

Варто пам’ятати, що правда – це благородство, а в очах роботодавця ця якість може зіграти вирішальну роль. «Якщо навіть на співбесіді кандидат не може бути чесним зі мною, то яким ж він буде працівником» – можливий та абсолютно логічний висновок будь-якого працедавця.

Якщо у вас виникли запитання з даної теми чи не тільки, будь ласка, залишайте їх у формі.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Project management, управління проектами Менеджмент, керування, KPI