Головний бухгалтер перебуває у відпустці в зв’язку з вагітністю та пологами
Чи можна покласти виконання його обов’язків на бухгалтера? Чи може бухгалтер відмовитись від виконання таких обов’язків?
Згідно з чинним законодавством обов’язки тимчасово відсутнього працівника можуть виконуватися як без звільнення, так і зі звільненням працівника від своїх основних обов’язків. Про це йдеться в листі Міністерства праці та соціальної політики України від 19.04.2011 р. № 126/06/186-11).
Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення працівника від своїх основних обов’язків — це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника. Таке визначення наведено в п. 1 Інструкції щодо застосування постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 р. № 1145, затвердженої Держкомпраці, Мінфіну СРСР і ВЦРПС від 14.05.1982 р. № 53-ВЛ.
Тимчасове виконання обов’язків оформлюється наказом, у якому має бути чітко визначено, виконує працівник обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи чи тимчасово заміщує відсутнього зі звільненням від своїх основних обов’язків на цей час.
Якщо в посадовій інструкції бухгалтера зазначено, що він виконує обов’язки головного бухгалтера на час його відсутності, тоді бухгалтер справді зобов’язаний виконувати ці обов’язки. Відмова бухгалтера в цьому випадку може кваліфікуватися як порушення трудової дисципліни. Якщо ж у посадовій інструкції бухгалтера такого положення немає, покласти на нього виконання обов’язків головного бухгалтера можна тільки за його згоди. Якщо бухгалтер відмовиться, така відмова не вважатиметься порушенням трудової дисципліни. Згода працівника виконувати обов’язки тимчасово відсутнього працівника має бути підтверджена його підписом у наказі: «З наказом ознайомлений, на тимчасове виконання обов’язків погоджуюся».
Оскільки виконання обов’язків головного бухгалтера пов’язане з певним рівнем відповідальності, керівництву підприємства слід враховувати наявність в останнього необхідної кваліфікації. Вимоги до кваліфікації за посадою «Головний бухгалтер» наведені у випуску 1 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (ДКХП), затвердженому наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. № 336. Працівник, на якого покладається виконання обов’язків головного бухгалтера навіть тимчасово, повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) і стаж бухгалтерської роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра — не менше двох років, спеціаліста — не менше трьох років. Крім того, він має виконувати основні функції, визначені частиною сьомою ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від
16.07.1999 р. № 996-XIV.
Якщо ж у штаті компанії немає іншого працівника, керівництву слід приймати рішення залежно від конкретної ситуації.
Джерело: Журнал "Кадровик України"
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Менеджмент, керування, KPI