Збалансованість ключових індикаторів діяльності компанії
Внутрішнє середовище підприємства є джерелом життєвої сили компанії.
Внутрішнє середовище містить у собі той потенціал, який дає можливість підприємству існувати та перемагати у конкурентній боротьбі. Воно може бути також джерелом різних проблем і навіть загибелі підприємства у тому випадку, якщо воно не зебезпечує його необхідного функціонування.
Тому, для прийняття економічно зважених рішень, в сучасному динамічному середовищі, необхідна оцінка не тільки фінансових, але і нефінансових показників виробництва.
Велике значення в конкурентному середовищі набувають «м’які» чинники зростання ефективності діяльності.
Умови будь-якої господарської діяльності змінюються чи не щодня, і в такій динамічній ситуації фінансові або ділові показники повинні орієнтувати керівництво стосовно тих найбільш важливих питань, що вимагають першочергової уваги та забезпечують тісний взаємозв'язок між стратегічними цілями підприємства і повсякденними діями кожного працівника. Важлива також структурованість інформації, щоб у керівництва була можливість аналізувати стратегічні і тактичні процеси. В ідеальному випадку, було б гарно представити результат діяльності компанії декількома ключовими індикаторами, аналіз яких може надати інформацію про конкретний бізнес-процес, що викликає збій чи неправильне функціонування підприємства.
Таку, майже ідеальну ситуацію допомагає створити одна із моделей багатосторонньої концепції Виміру Досягнень підприємства (Performance Measurement) - концепція Збалансованої Системи Показників (Balanced Scorecard). Ця концепція була створена наприкінці 80-х – початку 90-х років ХХ століття професорами Гарвардського університету Дэвідом Нортоном і Робертом Капланом.
На відміну від традиційних методів стратегічного управління, збалансована система показників використовує не тільки фінансові, але і нефінансові показники діяльності організації. Це дає можливість об’єднати більшу частину показників, існуючих у різних сферах діяльності підприємства (наприклад, витрати, доходи, інвестиції, інновації, маркетинг) для оцінки і аналізу ефективності дій на кожному організаційному рівні.
Діяльність компанії розглядається в чотирьох різних площинах через зв’язок із стратегічними цілями.
Традиційно використовувані фінансові показники в системі Balanced Scorecard вважаються «пізніми» (коли реагувати вже пізно), а показники, що відносяться до перспектив «Ринок і Клієнти, Бізнес-процеси і Інфраструктура, Співробітники», розглядаються як «ранні» (є можливість реагувати вчасно).
Завдяки цій системі здійснення стратегії компанії перетворюється в систематизовану і зрозумілу кожному послідовність кроків, реалізацію яких можна контролювати на різних рівнях управління, оцінюючи особистий внесок кожного у процес досягнення стратегічних цілей. Використання ключових показників для оцінки діяльності компанії в цілому, її процесів і конкретних фахівців дозволяє створити ефективну систему мотивації співробітників на покращення рівня системи якості.
Ви хочете отримати практичні знання та системну технологію побудови і управління ефективністю Вашої компанії?
Ви зможете докладніше розглянути принципи, алгоритм і конкретні діючі інструменти розробки та впровадження Збалансованої Системи Показників (BSC) і системи Ключових Показників Ефективності (KPІ) на наших спеціалізованих тренінгах.
Бажаю Вам успіху та ефективних результатів!
Галина Зіміна,
Засновник та директор консалтингового центру ШАУЗ,
системний консультант-тренер, коуч.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.
Інші статті в категорії Project management, управління проектами Менеджмент, керування, KPI Фінанси, кредит, банківська справа