Убіквітарно, адаптивно, дистанційно: нові тренди шкільної освіти

Убіквітарно, адаптивно, дистанційно: нові тренди шкільної освіти

Стаття висвітлює сучасні підходи до навчання в умовах нестабільного середовища. Автори аналізують переваги дистанційної освіти, яка не лише забезпечує безперервність навчального процесу, а й створює адаптивний електронний простір для кожного учня. Основна увага приділена концепціям убіквітарного та мікронавчання, гейміфікації, формувальному оцінюванню та розвитку soft-skills.

Сучасні виклики змусили всіх нас дивитися на освіту по-новому. Проблема в тому, що фізичне відвідування звичайної школи стало часто неможливим. Обставин багато: повітряні тривоги, нестабільне електропостачання, питання безпеки тощо. Логічним став активний розвиток дистанційної освіти, яка не залежить від обставин, а враховує їх. Суть ідеї – виключити просторові та часові обмеження для дітей та батьків. Тобто дистанційна форма навчання (не плутати з формою проведення занять) – це НЕ відповідь на карантин, корона-вірус чи війну. Це — не просто онлайн-уроки в зумі, а цілий електронний простір, який гнучко підлаштовується під потреби кожного учня.
Своїм досвідом організації такого інноваційного освітнього простору поділилися фахівці дистанційної школи «Ліцей «Aнгтсрем».

Навчання на всі сто!

Головна мета будь-якої освіти полягає в тому, щоб кожен учень не лише "відбував" уроки, а по-справжньому занурювався в матеріал. На допомогу прийдуть нові освітні тренди. Що це означає? Тут вам і скрайбінг (малюнки та схеми замість нудних конспектів), і мікронавчання (короткі, але дуже корисні уроки), і гейміфікація (інтерактивний контент у вигляді тренажерів, симуляцій, вікторин).
І, звичайно ж, формування важливих soft-skills, таких як критичне мислення і вміння працювати в команді.

А що ж таке убіквітарність?

Це красиве слово означає, що навчання доступне завжди і всюди. Вашій дитині більше не потрібно чекати на урок або консультацію — матеріали для самостійного опрацювання завжди під рукою. Знання — це свобода, і ліцей втілює цей принцип у життя.

Як це працює на практиці?

Електронний простір дистанційної школи зазвичай реалізовано на єдиній освітній онлайн-платформі, і поєднує вчителів, учнів та батьків.
У кожного є свій особистий кабінет із доступом до матеріалів уроків, тестів і навіть до розкладу вебінарів. Тут все зручно та зрозуміло, як у звичайній школі, тільки сучасніше.
Кожен учасник має свій особистий кабінет з різними розділами: особисті повідомлення, щоденник, графік проведення консультацій та вебінарів, навчальний контент, що візуалізує та розкриває шкільну програму, — маємо основний інструмент для дистанційної освіти.

Мікронавчання — макроефект

Уроки розділені на маленькі частини, які дитина може опанувати за 10-15 хвилин. Це не означає, що матеріалу менше — просто він подається максимально стисло і цікаво.
Метод мікронавчання реалізується також через систему застосування повторюваних елементів вивченого раніше матеріалу із поступовим додаванням нової інформації.

Тести — це не вирок!

Замість того, щоб хвилюватися через тести, учні можуть сприймати їх як можливість перевірити себе. Тут є безліч варіантів: вибір відповідей, створення послідовностей, завдання-доповнення, відкриті відповіді. І головне — тести не лише перевіряють, але й допомагають зрозуміти, де можна покращити свої знання.

Адаптивне навчання

Кожен учень працює у своєму темпі. Хоче більше матеріалу? Будь ласка! Потрібно зробити перерву? Нема проблем! Платформа дозволяє дитині вибирати завдання й тести, адаптуючи навчання під себе.

Формувальне оцінювання
Це підхід до оцінки знань учнів, який допомагає їм покращити розуміння та навички в процесі навчання, а не лише підсумовує результат. Його головна мета — підтримати розвиток учня, надавши зворотний зв'язок під час навчального процесу.
Учитель не лише виставляє оцінки, але й допомагає учням зрозуміти їхні сильні сторони та слабкі місця.
Учні отримують підказки, як можна виправити помилки або поглибити знання.
Оцінювання проходить у формі завдань, тестів, рефлексії чи обговорень, де учень аналізує свою роботу та отримує рекомендації для подальшого покращення.
Цей підхід допомагає зробити навчання більш персоналізованим, розвиваючи навички самостійного навчання і спрямовуючи учнів на постійний розвиток.

Джерело: Ліцей «Ангстрем»


Коментарі

0
Залишити коментар
Введіть ваше ім’я.
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або


Інші статті в категорії Освіта, наука