Інвестиція в навички — найдоцільніша у 2024 році?

Інвестиція в навички — найдоцільніша у 2024 році?

Поки фінансові блоги пропонують варіанти інвестицій на новий рік — ми вирішили перевірити, чому краще вкладатися в себе. Які навички зараз у попиті, на що звертають увагу роботодавці та як корпоративне навчання може змінювати бізнес — читайте далі.

Вчитися не можна практикувати

Факт: освіти не завжди достатньо, щоб навіть джуну отримати офер від компанії. Адже тенденції наймання підтверджують: у пріоритеті навички, а не розуміння теорії.

Якщо на початку 2000-х роботодавці вимагали наявність диплома навіть на посаді, де цей досвід був би нерелевантним, то з роками це явище (ще відоме як «інфляція освіти») помітно відходить на задній план.

Проте і в навичках не слід стояти на місці. Дослідження Всесвітнього економічного форуму показало, що фахівці, які постійно прокачують актуальні для їхньої професії скіли, краще підготовлені до змін на ринку — і менш вразливі до безробіття.

Оновлювати знання = залишатися в попиті

Навіть зараз, коли українські роботодавці адаптувалися до умов війни та кризи, залишається місце як для ризиків, так і для змін на ринку праці. Тому вимоги до кандидатів оновлюються — і до них додаються інші навички.

За прогнозами Forbes на 2024 рік, skill-based hiring залишатиметься сильною тенденцією. Ми спостерігатимемо все більшу зацікавленість компаній до навчання та підвищення кваліфікації, особливо щодо нових технологій.

Тому додаткову перевагу отримуватимуть фахівці, які:

  • Володіють інструментами штучного інтелекту

Boston Consulting Group стверджує: щоби бути лідером галузі через 5 років, вам потрібна стратегія використання ШІ вже сьогодні. І це правда: все більше компаній делегує ШІ взаємодію з клієнтами, внутрішні операції, аналітику тощо.

  • Розвивають soft skills

Навіть за автоматизації технічної роботи не всі обов’язки вдасться перекласти на роботів. Саме тому компанії фокусуються на розвитку soft-навичок: емоційного інтелекту, комунікації, розв'язання міжособистісних проблем, стратегії та лідерства.

5 професій, які будуть актуальними наступного року

  • Бізнес-аналітики

За даними IIA, вони залишатимуться в попиті не один, а кілька років, — допомагаючи компаніям подолати складнощі digital-трансформації.

  • Data-аналітики

У 2024 році попит на аналітиків даних збільшиться на 28% — про це свідчать результати опитування Gartner. 

  • Фахівці з кібербезпеки

Попит на них зросте на 30% — стверджується у звіті Cybersecurity Ventures — відповідно до того, як компанії починають користуватись інтернет-сервісами.

  • Digital-маркетологи

Опитування Adobe показало, що 67% компаній планують збільшити свої інвестиції в цифровий маркетинг — чим відкриють попит на цих фахівців.

  • Проджект-менеджери

Як і в попередньому кейсі, вже 69% компаній планують збільшити свої інвестиції в управління проєктами (за даними Project Management Institute).

Опанувати практичні навички проджект-менеджера в ІТ або бізнес-аналітика ви можете комплексно в онлайн-школі Laba. До Чорної п’ятниці вони підготували набори курсів зі знижкою, на яких ви отримаєте актуальні інструменти для різних бізнес-професій. 

Наприклад, у наборі для проджектів є курси проєктного та делівері-менеджменту, а також управління ІТ-командами. Так завдяки одному набору ви не лише інвестуєте в навчання протягом наступного року — а й зможете одразу втілювати отримані навички в роботі та стати спеціалістом, що матиме попит у 2024 році.

Не MBA єдиним — де навчатися нових інструментів для бізнесу

Отже, ви вирішили прокачати своє резюме новими навичками — але як це зробити не в стилі «освіта заради освіти», а на практиці?

Насамперед поставте конкретні та вимірні цілі: що ви хочете отримати в результаті навчання. Спойлер: це не лише про отримання сертифіката.

Перейти з рівня джуна до мідла? Оптимізувати процеси у відділі? Опанувати професію з нуля та додати кейс у портфоліо? Чим чіткішою буде ваша ціль, тим легше ви зможете відстежити успіхи.

Перед вибором навчальної програми також переконайтеся, що вона:

  • розрахована на ваш рівень (junior / middle / senior)
  • містить розбори кейсів або домашні завдання, побудовані на кейс-стаді
  • має пул інструментів, актуальних для вашого ринку або індустрії
  • викладається експертом із релевантним досвідом у сфері

За даними Work.ua, на одну вакансію проджект-, маркетинг- чи HR-менеджера претендують у середньому 3–4 кандидати. Тому додатковою перевагою, яка точно зацікавить рекрутера, стане міжнародна професійна сертифікація (наприклад, від інститутів PMI, HRCI, IIBA чи CPD).

Щоб отримати сертифікацію, вам потрібно скласти іспит. Але перед тим — набрати необхідну кількість балів для допуску. Тому радимо також враховувати цей фактор у виборі курсів — так ви зможете підняти свою конкурентоспроможність.

Як корпоративне навчання змінює бізнес

Дослідження LinkedIn показало, що 94% співробітників продовжуватимуть працювати в компанії, якщо вона інвестує в їхній кар’єрний розвиток. Але окрім банального бенефіту, корпоративне навчання напряму впливає на прибуток бізнесу. Адже розвивати працівників = зрощувати в них ті навички, які закривають потреби компанії.

Якщо ви вирішили здобути нові навички для власних запитів або навчати команду — зробіть це у контексті, вигідному для компанії. І щоби курси дійсно розв’язували проблеми бізнесу, визначте:

  • Бажаний результат, до якого має привести курс

Наприклад, підвищити продаж продукту на 30% до кінця року або оптимізувати організаційну структуру в компанії.

  • Метрики ефективності, якими ви будете керуватися

Тобто хто, як і коли оцінюватиме результати навчання — під час чи після проходження курсу.

Обирайте курси, які змінюватимуть ваш воркфлоу вже протягом навчання. Наприклад, в онлайн-школі Laba є курси бізнесу та управління, практична частина яких спрямована на розв’язання актуальних проблем власної компанії: завдання виконуються на прикладі вашого кейсу. Долучившись до таких програм, ви зможете:

  • усунути процеси, що з’їдають прибуток бізнесу («Оптимізація бізнес-процесів»)
  • прокачати комунікацію та фідбек у команді («Управління командою в бізнесі»)
  • побудувати відділ продажів та налагодити процеси в ньому («Директор з продажу»)
  • впровадити стандарти обслуговування клієнтів («Клієнтський сервіс»)

Залишилося вирішити, які навички розвивати в новому році. Однак ми точно переконані, що це вигідна інвестиція в кар’єру та бізнес.

Джерело: https://laba.ua/


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Інформаційні технології